Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@03:56:46 GMT

مشارکت ۷۰۰ کتابفروشی در طرح های فصلی خانه کتاب

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۶۱۲۴

مشارکت ۷۰۰ کتابفروشی در طرح های فصلی خانه کتاب

حسینی پور با بیان اینکه طرح های فصلی خانه کتاب به عدالت فرهنگی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال آن هست، نزدیک تر است، گفت: کتابفروشی ها از سراسر کشور در این طرح مشارکت می کنند و شهروندان نیز می توانند از این فرصت، استفاده کنند .

«نیکنام حسینی پور» در مورد طرح های فصلی خانه کتاب به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: طرح زمستانه را پیشنهاد دادیم که اجرا شود و قرار بود در صورت تامین اعتبار این طرح را همزمان با دهه فجر و چهل سالگی انقلاب اسلامی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز این تامین اعتبار صورت نگرفته است چون باید هم تامین اعتبار و هم ایجاد تعهد کنیم و هم بتوانیم طرح پاییزه را تسویه حساب کنیم.

 

مدیر عامل موسسه خانه کتاب اظهار داشت: اگر بتوانیم طرح پاییزه را تسویه حساب کنیم، می توانیم طرح زمستانه را اجرا کنیم. منتظر هستیم که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری معاونت توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گیری کنند و به ما ابلاغ کنند. طرح پاییزه هنوز تسویه حساب نشده است اما طرح تابستانه تسویه حساب شده است.

 

وی در پاسخ به این سئوال که پس از برگزاری چندین دوره  از طرح ها فصلی خانه کتاب استقبال کتابفروشی ها از این طرح را چطور ارزیابی می کنید، بیان کرد: استقبال کتابفروشی ها از طرح های فصلی خیلی خوب بوده است. البته یک اشکالی که هست، مطالبه کتاب فروشی هاست. کتابفروشی ها خواستار این هستند  کهمطالبات آنها در اسرع وقت پرداخت شود. وضعیت اقتصادی کشور نیز به گونه ای است که ما نمی توانیم چنین قولی دهیم که مطالبات کتابفروشی ها به موقع صورت گیرد. اگر بتوانیم مطالبات را با سرعت بیشتری پرداخت کنیم، قطعا کتابفروشی ها استقبال بیشتری خواهند کرد.

 

حسینی پور با بیان اینکه در طرح های فصلی خانه کتاب حداقل 700 کتابفروشی شرکت می کنند، عنوان کرد: کتابفروشی ها از سراسر کشور در این طرح مشارکت می کنند و این از نقاط قوت طرح فصلی محسوب می شود چون همه شهروندان می توانند از فرصتی که ایجاد شده است، استفاده کنند . بر این اساس این طرح به نوعی به عدالت فرهنگی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال آن هست، نزدیک تر است.

 

وی در مورد تاثیر گذاری طرح های فصلی خانه کتاب در ترویج کتاب و کتابخوانی در کشور تصریح کرد: ما جلسات هم اندیشی با کتابفروشی ها و هم با اتحادیه ناشران و کتابفروشی ها و تشکل های نشر داریم. اکثر قریب به اتفاق کتابفروشی ها اذعان دارند که طرح فصلی در خصوص یارانه ها از سالم ترین طرح هایی است که در حوزه یارانه در حال اجراست. به نظر می آید که هم تشکل های نشر و هم کتابفروشی ها خیلی موافق این طرح هستند. ما به دنبال این هستیم که بتوانیم زیر ساخت های کتابفروشی ها را در حوزه های بیمه تامین اجتماعی، آب، برق و گاز تقویت کنیم و در این زمینه در حال رایزنی هستیم.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیانیه گام دوم انقلاب آیت الله مومن مجلس حادثه تروریستی زاهدان مقام معظم رهبری خبرگزاری شبستان استان بوشهر روزنامه عتبات عالیات نیکنام حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • حساسیت فصلی کودکان
  • خروش رودخانه فصلی در روستای سانیج+فیلم
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها