Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس پاپی زاده عضو کمیسیون تلفیق و محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از اینکه ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات کالا‌های اساسی اختصاص یافت انتقاد کردند و گفتند این امر خلاف قانون است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری صداوسیما، عباس پاپی زاده عضو کمیسیون تلفیق در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: انتظار این است که وقتی ۵۶ هزار میلیارد تومان منافع کشور به دلالان و وارد کنندگان اختصاص می‌یابد شاهد افزایش قیمت کالا‌ها نباشیم که عملاً اینگونه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به طرح جدید مجلس برای تبدیل ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به ۸ هزار تومان گفت: بر این اساس ۵۶ هزار میلیارد تومان درآمد کسب شده با کارت اعتباری به ۵ دهک پایین جامعه پرداخت خواهد شد.

پاپی زاده افزود: ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات کالا‌های اساسی اختصاص یافت در حالی که قیمت این کالا‌ها تنها ۱۷ درصد از آنچه پیش بینی می‌شد کمتر بود.

وی گفت: حدود ۱۳ میلیون تن نهاده‌های دامی و کشاورزی به کشور وارد می‌شود با این حال این سؤال مطرح است که چرا که تنها یک خانواده عهده دار واردات ۶۰ تا ۷۰ درصد این مقدار است.

پاپی زاده افزود: در تأمین نهاده‌های مورد نیاز تولید کنندگان دچار مشکل اساسی هستیم به نحوی که دو تا سه ماه مرغداران در این زمینه مشکل داشتند.

ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا‌های اساسی خلاف قانون است

محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم در این برنامه گفت: کالا‌هایی که ارز دولتی برای واردات داشتند تورمشان از دیگر کالا‌ها بیشتر بود.
وی افزود: بر اساس نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ارز اشتباه قیمت گذاری می‌کنیم و به تولید کنندگان لطمه می‌زنیم.
حسن نژاد گفت: نرخ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات کالا‌های اساسی بر اساس برنامه توسعه خلاف قانون است.
وی افزود: اگر منابع ارزی را که به واردات کالا‌های اساسی اختصاص دادیم به تولید کنندگان پرداخت می‌کردیم بدون شک تولید آن‌ها افزایش می‌یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پاپی زاده قیمت کالاهای اساسی بازار کارت اعتباری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

نعمت الله حاتمی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار دهلران در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است.

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالا‌های اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازار برای عرضه برخی محصولات و کالا‌های اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف را پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی