Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-09@00:20:03 GMT

۲ اعدامی تهرانی که به دار آویخته نشدند! +تصاویر

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۶۳۵۲

۲ اعدامی تهرانی که به دار آویخته نشدند! +تصاویر

رکنا: نخستین اعدامی مهندس کشاورزی بود که چهار سال قبل دست به جنایت زد. رضا ۳۰ ساله اوایل سال ۹۳ در درگیری با مرد دلار فروش وی را در ورامین خفه کرد و همانجا از سوی شاهدان بازداشت شد.

وی که به قتل اعتراف کرده بود به قصاص محکوم شد، ولی توانست رضایت اولیای‌دم را جلب کند. این ترتیب دیروز از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت::به تازگی صاحب فرزند شده بودم و، چون دانشجوی فوق لیسانس کشاورزی بودم از پس مخارج زندگی بر نمی‌آمدم. سه میلیون تومان پس انداز داشتم. به همین خاطر تصمیم گرفتم آن را به ابراهیم که دلال دلار بود بدهم تا دلار بخرد و سود آن را به من بپردازد. اما ابراهیم بدقولی کرد و بعد از چند ماه از او خواستم تا پولم را پس دهد، اما هر بار بهانه‌ای می‌آورد.

او می‌گفت: وضع مالی خوبی ندارد و نمی‌خواست پولم را بدهد. وضع مالی بدی داشتم و زندگی برای خودم و خانواده ام سخت شده بود. آخرین بار مقابل مغازه ابراهیم در ورامین رفتم و با او درگیر شدم و او شروع به فحاشی کرد و به مادر و خواهرم ناسزا گفت:.

این متهم در حالی که سرش را پایین انداخته بود ادامه داد: ما خانواده آبروداری هستیم. به همین خاطر از این موضوع ناراحت شدم. دستانم را جلوی دهانش گذاشتند تا اجازه ندهم فحش بدهد و او را روی زمین خواباندم، ولی در یک لحظه متوجه شدم دیگر نفس نمی‌کشد. من واقعا قص کشتن را نداشتم.

وی درباره نحوه جلب رضایت اولیای دم گفت: پدر و مادرم فرهنگی هستند و خواهر و برادرهایم همگی تحصیلکرده اند. من و خانواده ام با سختی زیاد توانستیم رضایت اولیای دم را جلب کنیم. من در مدتی که درزندان بودم به سایر هم بندی هایم زبان انگلیسی تدریس می‌کردم و حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند

دومین اعدامی که به زندگی برگشت مرد جوانی به نام اصغر بود که ششم اردیبهشت سال ۹۲ با همدستی پدر ۶۱ ساله اش جهانبین برادر معتادش به نام اکبر را در خانه شان در خیابان هاشمی تهران کشت و جنازه آن را در محل بازیافت زباله‌های در شورآباد قم رها کرد.

وی در حالی که دختر ۱۴ ساله برادرش برای وی اشد مجازات خواسته بود به قصاص محکوم شد، ولی با تلاش درش و پرداخت دیه توانست رضایت برادرزاده اش را جلب کند.

این متهم دیروز در دادگاه گفت: اکبر ۱۰ سال بود که به دام اعتیاد افتاده بود. ما تلاش زیادی کردیم تا او را ترک دهیم، اما موفق نشدیم. او هر بار به خانه پدر و مادرم می‌رفت و با شکستن وسایل خانه و پنجره‌ها از آن‌ها به زور پول می‌گرفت. حتی همسر برادرم از او جدا شده و پدر و مادرم از دختر او نگهداری می‌کردند.

وی در تشریح جزییات روز جنایت گفت: آن روز برادرم بار دیگر تحت تاثیر مصرف شیشه دچار توهم شده بود. او می‌گفت: ما جن هستیم و قصد داریم به او آسیب بزنیم. برادرم به روی ما چاقو کشید و من و پدرم او را کتک زدیم که دست و پاهایش شکست. من هم برای آرام کردن او دست و پایش را با طناب بستم. برادرم تقلا می‌کرد که گردنش را با دست گرفتم، اما یکباره صورت برادرم کبود شد. من ترسیدم و او را رها کردم، اما کار از کار گذشته بود من قصد کشتن برادرم را نداشتم و راضی به مرگ او نبودم. فقط می‌خواستم او را تنبیه کنم.

وی ادامه داد: دختر برادرم برایم قصاص خواسته بود، ولی پدرم خانه اش را که تنها دارایی اش بود فروخت تا توانست رضایت دختر برادرم را جلب کند. پدر و مادر پیرم حالا نیازمند حمایت من هستند و از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند تا بعد از آزادی از زندان به خانواده ام کمک کنم.

در پایان جلسه دادگاه هیات قضایی وارد شور شدند تا درباره دو پرونده تصمیم گیری کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: اعدامی تهران دار مجازات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی رضایت، رئیس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، با اشاره به پانل ساماندهی برنامه‌های آموزشی که پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی برگزار شد، از مشارکت نمایندگان بیش از ده دانشگاه در این پانل خبر داد و گفت: در هیات رییسه پانل دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی و دبیر دبیرخانه علوم پایه پزشکی و رئیس کارگروه کار افرینی معاونت حضور داشتند. در این نشست بر اهمیت ساماندهی رشته محل‌ها و برنامه عملیاتی آن تاکید شد.

در این برنامه عملیاتی، سامانه فعال آماری مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی و اجرا می‌شود که در آن تمامی رشته محل‌ها و تعداد دانشجویان، فارغ التحصیلان درج می‌شود تا پروفایلی از وضعیت هر کدام از رشته مقاطع در اختیار قرار گیرد.

وی وضعیت نمودار و شیب رشته‌ها را در طراحی نقشه راه آن موثر خواند و تصریح کرد: پس از بررسی رشته مقاطع و رشته محل ها، بر اساس همفکری دبیرخانه‌ها و نخبگان آن رشته، برای تقویت و ظرفیت سازی در برخی از رشته‌ها تصمیم گیری می‌شود. به عنوان مثال ممکن است در برخی از رشته‌ها که نیاز کشور هستند، اما متقاضی ندارند، راه حل‌هایی برای تشویق متقاضی ایجاد کنیم.

رضایت بر تناسب میان رشته ها، نیاز کشور و تعداد داوطلبین تاکید کرد و افزود: پس از تعیین وضعیت موجود، ممکن است که برای هر کدام از رشته‌ها اقداماتی از جنس تقویت، محدودیت و یا از جنس تعلیق و توقف داشته باشیم.

رئیس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، سپس به مباحث مطرح شده در پانل در خصوص اهمیت ساماندهی و مامور محور کردن دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: همکاران از دانشگاه‌های مختلفی همچون، همدان، البرز، مشهد، شاهرود، زاهدان، اصفهان و بجنورد و شهید بهشتی و ایران در این نشست مشارکت فعال داشتند و مطالعاتی در زمینه شاخص‌های مربوط به ساماندهی رشته‌های آموزشی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه در ساماندهی رشته ها، نیاز کشور در اولویت قرار دارد، خاطر نشان کرد: مواردی همچون نگاه بخشی و منطقه‌ای در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد چرا که کشور منابع محدودی دارد و باید بر اساس شاخص‌های انسانی سلامت حرکت کنیم.

رضایت ساماندهی رشته‌ها را اقدامی کارشناسی شده خواند و افزود: هدف از این کار، محدود سازی و حصر رشته‌ها نیست بلکه با کمک دبیرخانه‌ها برای بهبود شرایط اقدام خواهیم کرد. همچنین نگاه ما در بازنگری کاریکولوم‌های درسی به صورت مهارت محوری و نیاز محوری و ماموریت محوری است.

رئیس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، بر ضرورت دستیابی به الگوی متوازن رشته مناطق و رشته محل ها، از طریق کار کارشناسی تاکید کرد و افزود: با تاکید معاون آموزشی مقرر شده است سامانه ساماندهی بعنوان ابزاری مدیریتی اجرایی شود که بر اساس نیاز در قالب داده‌ها و آمار‌های دقیق در اختیار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسکتبال NBA | آنها بی دلیل صدرنشین نشدند
  • تهرانی‌ها پیشتاز ظهور دروازه‌بانان جدید در فوتبال ایران
  • تهرانی‌ها پیش تاز ظهور دروازه‌بانان جدید در فوتبال ایران
  • شکایت باشگاه سپاهان از تهرانی و پرسپولیس
  • آمادگی میلان برای فعال کردن بند تمدید ۳ ساله قرارداد لوکا یوویچ
  • رضایت حاکمیت به پوشش زنان ۲۰ سال پیش | همان بدحجابانی که کافر بودند!
  • این بنر عجیب از شهرداری در مترو صدای همه تهرانی‌ها را درآورد! +تصویر
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران