Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سونی یکی از شرکت‌های ژاپنی است که در حوزه تولید لوازم الکترونیکی، تلفن همراه و کنسول بازی فعالیت خود را از سال ۱۹۴۶ آغاز کزده است. این شرکت سال ۱۹۹۴ همزمان با کنسول‌های نسل پنجمی اولین کنسول بازی خود با نام پلی استیشن را عرضه کرد و پس از آن کنسول‌های جدید خود را نسل به نسل همراه سایر شرکت ها به بازار ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سونی در سال ۲۰۱۱ اولین کنسول نسل هشتمی قابل حمل خود با نام PS Vita را در ژاپن و سال بعد در سایر کشور‌های دنیا عرضه کرد. اما این کنسول قابل حمل که جایگزین کنسول قابل حمل نسل قبلی سونی شده بود این کنسول با وجود تغییرات سخت افزاری زیادی که با نسل قبلی داشت اما پس از معرفی PS4 و نیز به علت نداشتن تنوع در بازی هایش  باعث شد گیمر‌های کمی به سراغ این کنسول بروند و این کنسول کم طرفدار باقی ماند.


معاون ارشد سونی سال ۲۰۱۸ اعلامیه اولیه خود مبنی بر توقف تولید PS Vita در سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد و اکنون در سایت این کنسول قابل حمل، توقف تولید این محصول، از چند روز آینده اعلام شده است.

با این که در سال‌های اخیر تعداد بسیار کمی بازی برای کنسول PS Vita منتشر شده است، اما از زمانی که سونی خبر توقف تولید این کنسول را اعلام کرد بسیاری از توسعه دهندگان این کنسول ساخت بازی‌های جدیدشان مثل super robot war را لغو کردند و از PS Vita به نیتندو سوییچ و PS4 کوچ کردند.

از طرفی در سال ۲۰۱۹ بازی Kenka Banchou Otome ۲nd Rumble به طور انحصاری برای PS Vita و بازی Eve Rebirth برای PS Vita و PS۴ منتشر خواهد شد که بسیاری از گیمر‌ها طرفدار این عناوین هستند. کنسول PS Vita برای مدتی در ژاپن به فعالیت خود ادامه خواهد داد و نسخه‌های جدید بازی را دریافت خواهد کرد آن طی چند روز آینده متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری کنسول بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت

به گزارش قدس آنلاین، از هفته آینده عرضه شمش طلای تولید داخل، در کنار عرضه شمش طلای رفع تعهد ارزی در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران انجام خواهد شد.

با این عرضه ها، تولیدکنندگان مصنوعات طلا و سایر خریداران شمش، دسترسی بیشتری به شمش طلا خواهند داشت.

همچنین از روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه عرضه گسترده انواع سکه تمام، نیم و ربع بهار آزادی در مرکز مبادله ایران آغاز می شود. این حراج سکه از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله به آدرس market.ice.ir انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • کولر همراه، تازه‌ترین اختراع «سونی» / عکس
  • توقف آلومینیوم و فولاد به‌سود رقبای خوزستانی قعرنشین
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر|توقف شاگردان نکونام در تبریز/ استقلال صدر جدول را به پرسپولیس تعارف زد
  • بسکتبال NBA | تایریس مکسی، نیویورک را لرزاند
  • الهلال توقف‌ناپذیر، 10 نفره به فینال حذفی رسید
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند