Web Analytics Made Easy - Statcounter

"برنی سندرز" یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا درباره ونزوئلا  موضع متفاوتی از دیگر نامزدان دموکرات انتخابات 2020 و دولت آمریکا دارد و "نیکولاس مادورو" رییس جمهوری ونزئلا را "غیر مشروع" و "دیکتاتور" نخوانده و "خوان گوآیدو" رهبر مخالفان حکومت ونزوئلا را نیز رییس جمهوری مشروع ونزوئلا خطاب نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش عصرایران، در حالی که دیگر نامزدهای حزب دموکرات موضع مشترکی با دولت ترامپ درباره ونزوئلا دارند و از "خوان گوآیدو" رهبر مخالفان و رییس جمهوری خودخوانده اعلام حمایت کرده و "نیکولاس مادورو" را دیکتاتور و رییس جمهوری نامشروع ونزوئلا خطاب می‌کنند، اما برنی سندرز حتی در مصاحبه تلویزیونی که اخیرا انجام داد در برابر پرسش صریح مجری، نظر خود را درباره مادورو و گوآیدو ابراز نکرد و تنها به این نکته بسنده کرد که انتخابات سال گذشته ونزوئلا مشکلاتی داشته و باید در این کشور یک انتخابات آزاد و منصفانه و تحت نظارت سازمان‌های بین‌المللی برگزار شود.

او دیروز در توییتی که نوشته بار دیگر بر موضع خود پافشاری کرده و بدون اینکه از گوآیدو حمایت کند و یا مادورو را تحت انتقاد شدید قرار دهد، از نیکولاس مادورو خواسته کمک‌های خارجی را بپذیرد و از کاربرد خشونت علیه معترضان و مخالفان حکومت خود بپرهیزد.

برنی سندرز/ عکس:آسوشیتدپرس

این نامزد 77 ساله سوسیالیست که سابقه حمایت از حقوق سیاهان و مبارزه با تبعیض و نابرابری در جامعه آمریکا را در کارنامه فعالیت‌های دهه‌های پیشین خود دارد، گرایش شدیدی به "سوسیالیسم" دارد و این مساله را حتی در دوران کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا نیز آشکار کرد.

او حالا بار دیگر به صحنه رقابت‌های انتخاباتی پا گذاشته و در حالی که تا اینجای کار مُسن‌ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکاست، اما هواداران او غالبا از قشر جوان زیر 35 سال هستند و او امیدوار است با راه انداختن یک جنبش سراسری، انتخابات ریاست جمهوری 2020 را به نفع خود تمام کند.

اما به گمان برخی ناظران در آمریکا، در صورتی که سندرز با جامعه ونزوئلایی‌های مخالف و مهاجر در فلوریدا آمریکا هم‌نظر نباشد بسیار سخت خواهد توانست آرای کلیدی لاتین‌تباران ایالت فلوریدا را از آن خود کند و این کار مستلزم آن است که او موضعی نزدیک به دولت آمریکا درباره بحران ونزوئلا در پیش بگیرد و خود را به مخالفان راستگرای دولت ونزوئلا نزدیک‌تر نشان دهد.

سندرز که یک چپگرای تمام عیار است مخالف دخالت‌های سیاسی و نظامی آمریکا علیه دولت‌های چپگرا در آمریکای لاتین و مرکزی است و این مساله را بارها تکرار کرده است. از سوی دیگر موضع چپگرایانه او به طور طبیعی به موضع حکومت چپگرای ونزوئلا نزدیک‌تر است.

اما به گمان ناظران انتخاباتی در آمریکا، سندرز برای باقی ماندن در "کورس" رقابت‌های انتخاباتی باید ملاحظات و مصلحت‌های سیاسی را رعایت کند و یکی از این ملاحظات جو افکار عمومی در میان جمعیت انبوه مهاجران لاتین‌تبار در ایالت فلوریداست که آرای آن یکی از 10 ایالت کلیدی تعیین کننده نتیجه انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها و انتخابات نهایی میان نامزد نهایی دموکرات و نامزد نهایی حزب جمهوریخواه در نوامبر 2020 است.

غالب جمعیت لاتین‌تبار مهاجر در ایالت فلوریدا دیدگاهی به شدت مخالف دولت‌های چپگرایی چون کوبا و ونزوئلا دارند و از این حیث طالب حمایت صریح و بی چون و چرای دولت ایالات متحده آمریکا از مخالفان راستگرای دولت‌هایشان هستند.

 سندرز اما تا اینجای کار نه به طور صریح علیه نیکولاس مادورو موضعی سخت و انتقادی در پیش گرفته و نه از "خوآن گوآیدو" رهبر مخالفان ونزوئلا به طور صریح اعلام حمایت کرده است.

او طی روزها و هفته‌های گذشته تلاش کرده موضعی میانه در پیش بگیرد و از سویی خواهان عدم کاربرد خشونت از سوی حکومت مادورو علیه مخالفان در ونزوئلا شده و هم از سوی دیگر نسبت به مداخله نظامی احتمالی ایالات متحده آمریکا در بحران ونزوئلا هشدار داده است.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برنی سندرز بحران ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از بایدن خواست تا برای شکست دادن ترامپ در انتخابات از حضور در این رقابت انصراف دهد.

به گزارش مشرق، رابرت اف.کندی، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عنوان کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند تا وی بتواند مانع از این شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به کاخ سفید بازگردد.

به گزارش پولیتیکو، کندی در جریان یک سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای در مرکز شهر بروکلین در ایالت نیویورک آمریکا عنوان کرد: ما فقط یک شانس برای شکست دادن دونالد ترامپ داریم.ما به نامزدی نیاز داریم که بتواند این کار را انجام دهد و آن نامزد من خواهم بود. کندی سپس در ادامه سخنرانی‌اش از بایدن خواست تا از حضور در انتخابات کناره‌گیری کند و عنوان کرد بر خلاف بایدن که شانسی برای پیروزی ندارد، ترامپ می‌تواند پیروز انتخابات باشد مگر آنکه بایدن با کنار کشیدنش از رقابت‌ها راه را برای شکست دادن ترامپ فراهم کند.

اظهارات کندی در حالی مطرح می‌شود که وی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفته است و ترامپ به صراحت اعلام کرده هر گونه حمایت رای‌دهندگان از وی مانند هدر دادن حق رای‌شان است. دموکرات‌های نیز در مقابل اظهارات کندی علیه بایدن، انتقادات زیادی علیه وی مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه مت کوریدونی، سخنگوی کمیته ملی دموکرات آمریکا عنوان کرده است که پیشنهاد کندی برای کنار کشیدن بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را به همان اندازه کمپین انتخاباتی‌اش نباید جدی گرفت. با این حال کندی به همراه مدیر کارزار انتخاباتی‌اش، آماریلیس فاکس کندی، نظرسنجی را ارائه کردند تا بر مبنای آن استدلال کنند که چرا بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی تنها راه شکست ترامپ در انتخابات را، کناره‌گیری بایدن عنوان کرده است. هنوز نه کمپین ترامپ و نه کمپین بایدن در باب اظهارات کندی اظهار نظر نکرده‌اند. کندی پیش از این هم در اظهاراتی بایدن را خطری بزرگ برای دموکراسی آمریکا دانسته و عنوان کرده بود خطر وی برای دموکراسی بیشتر از خطر ترامپ است.

دیگر خبرها

  • انتقاد تند برنی سندرز از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد
  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ