Web Analytics Made Easy - Statcounter

همانطور که پنتاگون در تلاش برای یافتن راهی است که میلیارد‌ها دلار بودجه برای ساخت دیوار مرزی دونالد ترامپ اختصاص دهد، «پاتریک شاناهان»، سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز گذشته (شنبه) از مرز مکزیک بازدید کرد.

پاتریک شاناهان به همراه «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از مرز مکزیک نزدیک شهر ال پاسو در تگزاس بازدید کردند تا بررسی کنند که ارتش چگونه می‌تواند امنیت را در این مرز تأمین کند و مانع از ارتکاب جرایمی از جمله قاچاق مواد مخدر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاناهان و دانفورد به خودرو‌هایی که برای گشت و نظارت در مرز مورد استفاده قرار می‌گیرد هم نگاهی انداختند. وزارت امنیت میهن آمریکا از پنتاگون درخواست کرده است حدود ۱۵۰ دوربین نظارتی برای این خودرو‌ها فراهم کند تا این خودرو‌ها بتوانند تا فاصله ۸ مایلی نظارت داشته باشند.

این نخستین سفر پاتریک شاناهان به مرز مکزیک از زمان آغاز سرپرستی او بر وزارت دفاع است. جیمز متیس، وزیر دفاع سابق اول ژانویه سال جاری میلادی در اعتراض به سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از سمت خود استعفا کرد.

سفر شاناهان به مرز مکزیک پس از آن اتفاق افتاد که دونالد ترامپ هفته گذشته حالت فوق العاده ملی در مرز مکزیک اعلام کرد. رئیس جمهور آمریکا خواستار تخصیص بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت یک دیوار در مرز مکزیک است. کنگره پیشتر با پرداخت ۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار از این بودجه موافقت کرده است. پافشاری دونالد ترامپ برای احداث دیوار مرزی مکزیک و تأمین بودجه آن باعث شد دولت آمریکا به مدت ۳۵ روز به تعطیلی کشیده شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پنتاگون دلار وزارت دفاع مکزیک قاچاق مواد مخدر دوربین نظارتی وزیر دفاع رئیس جمهور آمریکا رئیس جمهور بودجه دولت آمریکا بودجه پنتاگون مکزیک وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در نشست خبری روزانه خود در کاخ ملی این کشور ضمن انتقاد از آمریکا در زمینه «حقوق بشر» اعلام کرد: پلیس آمریکا علیه دانشجویان که تظاهرات‌هایی در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های این کشور را سازماندهی می کنند، «به شدت» اقدام کرده است.

رئیس جمهور مکزیک در این خصوص ادامه داد: ایالات متحده مدعی است که از حقوق بشر در جهان دفاع می‌کند، اما در برابر دانشجویان و خبرنگارانی که در دانشگاه‌ها تظاهرات می کنند، «با شدت» رفتار می‌کند.

این مقام مکزیک با اشاره به اعتراضات جاری در دانشگاه‌های آمریکا تأکید کرد: اگر شما قاضی حقوق بشر در جهان هستید، پس باید شجاع تر باشید. دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها آمد؟ دیدید با آنها چه برخوردی شد؟

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، با تاکید بر اینکه واشنگتن به جای مبارزه با بحران فزاینده مهاجرت در منطقه، میلیاردها دلار به رژیم اسرائیل و اوکراین اختصاص می‌دهد، اضافه کرد که واشنگتن در زمینه مسائل زیادی ریاکارانه عمل می‌کند.

رئیس جمهور مکزیک تاکید کرد که آنها می‌خواهند سیاست خارجی فعلی مکزیک را تغییر دهند و از آمریکا خواست تا به حاکمیت کشورش احترام بگذارد.

این در حالیست که پیشتر اعلام شده بود که نزدیک به ۶۰۰ دانشجو ظرف یک هفته گذشته در تحصن‌های ضد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه در سراسر آمریکا بازداشت شده اند.

اعتراضات حامیان فلسطین در دست کم ۱۵ دانشگاه در سراسر آمریکا برگزار شده است. در روزهای اخیر، شمار زیادی از دانشگاه در آمریکا شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بوده است.

دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل کشی» شوند.

آنها همچنین خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.

کد خبر 6090227

دیگر خبرها

  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران