Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@03:00:45 GMT

انگلیس به دنبال تحریم حزب‌الله است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۷۲۷۷

به گزارش فارس، روزنامه «سان‌دی تلگراف» روز یکشنبه گزارش داد «ساجد جاوید» وزیر کشور بریتانیا در حال آماده‌سازی طرح تحریم «حزب‌الله» است.

این گزارش افزود، جاوید به‌دنبال ممنوع اعلام کردن فعالیت کل حزب‌الله به‌عنوان نهادی تروریستی و بازداشتن حامیان آن از برافراشتن پرچم آن در خیابان‌های انگلیس است.

این اقدام پس از هشدار شماری از نمایندگان پارلمان انگلیس اتفاق می‌افتد که تفکیک شاخه نظامی و سیاسی حزب‌الله را اشتباه دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا به هواداران حزب‌الله این اجازه را می‌دهد که در راهپیمایی «روز قدس» در انگلیس، پرچم‌های این جنبش را به اهتزاز درآورند. طرح ساجد جاوید باید توسط پارلمان به تصویب برسد. اما ممکن است «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس با آن مخالفت کند. جنبش حزب‌الله همواره از کوربین به‌عنوان دوست یاد می‌کند. 

کوربین بارها در محافل عمومی از مردم فلسطین اعلام حمایت کرده است. وی در نشست سالانه حزب کارگر در سال گذشته میلادی گفت اگر زمام دولت را در دست بگیرد فورا فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت. او گفت: «ادامه اشتغال، گسترش غیرقانونی شهرک‌سازی و زندانی کردن کودکان فلسطینی [توسط رژیم صهیونیستی] عملی شنیع است».

سال ۲۰۱۴، ساجد جاوید به‌دلیل آن‌که کوربین بر مزار چند فعال فلسطینی در لندن حاضر شده بود از وی خواست از رهبری حزب کارگر استعفا دهد. در مقابل جاوید در «مراسم شام جایزه کسب‌وکار شهروندان اسرائیلی بریتانیایی» حضور داشته است و با سرمایه‌داران صهیونیست انگلیس روابط نزدیکی دارد.

با این‌که این وزیر کشور بریتانیایی-پاکستانی در سال ۲۰۱۷ مورد بیشترین هجمه انتقادات فعالان حقوق بشر برای توقف ارسال سلاح به عربستان‌سعودی قرار گرفت، استفاده این سلاح‌ها برای نقض حقوق بشر توسط سعودی‌ها در یمن را منکر شد. «ادوارد بل» رئیس وقت سازمان کنترل صادرات در ایمیلی نوشت: «راستش را بخواهید، من کاملا صریح و صادقانه به وزیر کشور گفتم احساس می‌کنم باید صادرات سلاح به این کشور [عربستان سعودی] را تعلیق کنیم».

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند

کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، ایالات متحده، ژاپن و ۴۷ کشور دیگر را متهم کرد که به دنبال اجتناب از مقررات این سازمان در مورد کشورش هستند که مصمم به ارائه قوانین آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، در بیانیه سفیر کره شمالی آمده است: «نیرو‌های متخاصم ممکن است در آینده دومین و سومین پنل کارشناسی را علیه ما راه اندازی کنند، اما همه آنها با گذشت زمان با خود ویرانگری مواجه خواهند شد». 

کیم در پایان گفت: اگر ایالات متحده و پیروانش به‌جای عبرت گرفتن از پرونده اخیر، سیاست خصمانه نابهنگام را در قبال کره شمالی (جمهوری دموکراتیک خلق کره) پیگیرانه دنبال کنند، با شکست استراتژیک بدتری مواجه خواهند شد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفته بود پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت. واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند. او گفت: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس