Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@23:03:49 GMT

بازار فرش اراک+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۷۴۵۴

بازار فرش اراک+ تصاویر

تاریخچه قالی‌بافی در اراک به قرن ۱۹ و دوران قاجاریه بازمی‌گردد، اگر با دقت در بازار قدیمی اراک بگردیم می‌توان در میان قالی‌های ماشینی و قالی‌هایی از شهرهای دیگر قالی اراک را مشاهده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ تاریخچه قالی‌بافی در اراک به قرن ۱۹ و دوران قاجاریه بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که تجار خارجی بسیاری از این شهر قالی می‌خریدند و همین استقبال خوب باعث شد تا قالی‌بافی در اراک رواج پیدا کند.

یکی از انواع قالی منطقه اراک که شهرت جهانی دارد قالی ساروق است. این نوع قالی که طرفداران خاص خود را دارد به‌اندازه قالی‌های کرمان شهرت دارد و آوازه‌اش در جهان پیچیده است.

در چند سال اخیر به علل مختلف ازجمله وجود رقبای خارجی، تولید فرش‌های ماشینی و عدم توجه به این صنعت باعث شده تا تولید قالی که یکی از صنایع‌دستی استان مرکزی و شهر اراک است به علت‌های مختلف بسیار کمرنگ شود.

اما هنوز هم اگر با دقت در بازار قدیمی اراک بگردیم می‌توان در میان قالی‌های ماشینی و قالی‌هایی از شهرهای دیگر قالی اراک را مشاهده کرد.

  انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه‌بندی‌های بین المللی خود انجام داد.

در گزارش رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی سال ۲۰۲۴ تعداد ۷۵ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان بیش از ۷۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفتند که در این میان نام دانشگاه اراک نیز به چشم می‌خورد.

کد خبر 6097113

دیگر خبرها

  • پیکان 0-1 آلومینیوم اراک؛ دشت 3 امتیازی از تهران با ضربه سر حاجی عیدی
  • پدیده جدید تیک تاک؛ زن عجیبی که ۱۰ فرزند از هشت مرد مختلف دارد!
  • تقابل آلومینیوم، پیکان در اتوبان تهران
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده در اراک
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند