Web Analytics Made Easy - Statcounter

متولی زاده گفت: توانیر در بهینه سازی مصرف به دلیل اعتقاده به مدیریت مصرف ۲۰۰ میلیارد تومان پاداش در بحث‌های مدیریت مصرف به مشتریان خوش مصرف بخش‌های صنعتی و کشاورزی پرداخت کرده است.

حسن متولی‌زاده، مدیرعامل توانیر در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در نشستی با حضور فعالان بخش خصوصی با موضوع فرصت‌ها و چالش‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: در راستای سیاست‌های وزارت نیرو هیچ کاری بدون همکاری تحقق نمی‌یابد، مگر اینکه همکاری میان دولت و بخش خصوصی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل توانیر تصریح کرد: بهینه سازی مصرف روش مناسبی در حوزه انرژی است به دلیل کاهش هزینه تولید و سرعت بالای بازگشت سرمایه انرژی با هزینه کمتر اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در یک مقطع زمانی به دلیل سهم روشنایی، پیک مصرف شب داشتیم با توزیع ۲۰۰ میلیون پیک مصرف ۲ هزار مگاوات کم شد، اما در حال حاضر مسئله اصلی سیستم‌های سرمایشی است که ۲۰ هزار مگاوات سهم از مصرف برق کشور دارد و به صورت سالانه افزایش می‌یابد.

متولی زاده با بیان اینکه به گفته مرکز پژوهش‌های مجلس سالانه ۸۵۰ هزار کولر گازی به شبکه کشور اصافه می‌شود، گفت: در بازدیدی که به همراه وزیر نیرو از کرمان داشتیم شاهد نصب کولرهای گازی در اتاق‌های ۱۵ متری بودیم که به طور میانگین ماهانه ۳ هزار کیلووات برق مصرف می‌کند، در حالی‌که با رعایت نکاتی کوتاه ۵۰ درصد میزان مصرف را کاهش داد.

وی ادامه داد: توانیر در بهینه‌سازی مصرف به دلیل اعتقاد به مدیریت مصرف ۲۰۰ میلیارد تومان پاداش در بحث‌های مدیریت مصرف به مشتریان خوش مصرف بخش‌های صنعتی و کشاورزی پرداخت کرده است.

مدیرعامل توانیر تصریح کرد:  اشتباه استراتژیک در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر محدود کردن این بخش به عوارض قبوض است، اما عوارض قبوض جوابگو است؟ باید مردم را وارد موضوع کرد.

مدیرعامل توانیر بیان کرد: پیشنهاد وزیر نیرو برای نزدیک کردن قیمت برق پرمصرف به قیمت تجدیدپذیر می‌توان گام مثبتی برای مشارکت مردم در مدیریت مصرف یا ساخت نیروگاه برای تأمین نیاز‌های خود باشد.

وی افزود: بحث تخصیص و نقدینگی متفاوت است، ۹۱۷ میلیارد برای عوارض تخصیص داده شده است و تا به امروز ۸۴۰ میلیارد آن به خزانه پرداخت شده است به دلیل فرآیند پیچیده اداری آن بخشی از منابع دیرتر به حساب وزارت نیرو باز می‌گردد.

متولی زاده بیان کرد: دوره وصول ۱۲۰ روز است و تا کنون ۴۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی افزود: حذف برخی از مشترکان مانند روستاییان و کشاورزان نطام مرداخت تواتیر را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرعامل توانیر تصریح کرد: در بودجه ۹۸ این روند اداری زمانبر عوارض پرداخت حذف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000CfJ برچسب ها: کولر گازی ، توانیر ، برق

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کولر گازی توانیر برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی

به گفته یکی از مددجویان عده‌ای از آنها سال گذشته از طریق اداره بهزیستی اقدام به خرید کولر گازی کرده اند، اما در حال حاضر قرار شده به جای کولر گازی کولر آبی تحویل دهند. این موضوع آنها را گلایه‌مند کرده است و درخواست رسیدگی دارند.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام خسته نباشید، سال گذشته اداره بهزیستی مبلغی بابت تحویل کولر گازی از مددجویان خود دریافت کرد و قرار بر این بود پنجاه درصد مبلغ از مددجویان یعنی هفت میلیون و پانصد هزار تومان و پنجاه درصد هم برعهده اداره باشد ولی بعد از گذشت هفت ماه چند وقت است که نامه‌ای از طرف اداره بر روی کانال‌های خبری گذاشته شده که یا کولر آبی تحویل داده می‌شود یا برای برگشت پول مددجویان اقدام کنند، درصورتی که اگر مددجویان برای خرید کولر به صورت قسطی اقدام می‌کردند الان تمامی اقساط آن به پایان رسیده بود در ضمن سال قبل می‌شد  با پانزده میلیون کولر خرید، ولی الان نزدیک به سی میلیون شده خواهش می‌کنم پیگیری کنید.  باتشکر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی