Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- کمک به اصطلاح بشردوستانه آمريکا به ونزوئلا که نوعي تهاجم با اسب ترواست، هرچند با دست رد مردم ونزوئلا همراه شد اما درگيري و کشتار در اين کشور را بهمراه داشت.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، محموله هاي کمک رساني آمريکا که دولت ونزوئلا آن را زمينه چيني براي نفوذ و حمله واشنگتن به کاراکس اعلام کرده است، بالاخره کار دست مردم ونزوئلا داد به طوري که درگيري داخلي بر سر اين مساله در مرز با کلمبيا به کشته شدن دو نفر و زخمي شدن 300 نفر منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رويترز گزارش داده، اين دو نفر در حالي روز گذشته (شنبه) در يک گذرگاه مرزي در پي بروز درگيري ها کشته شدند که نيروهاي دولتي ونزوئلا تلاش کردند مانع از دسترسي ونزوئلايي ها به محموله هاي کمک از کلمبيا شوند.
اين ممانعت منجر به خشم شماري از شهروندان ونزوئلايي شد و بدنبال آن درگيري هايي رخ داد.
گزارش ها حاکي از آن است که در شهرهاي مرزي سن آنتونيو و اورنا نيروهاي نظامي به سوي حاميان مخالفان دولت ونزوئلا از جمله چند قانونگذار که به سوي مرز در حرکت بودند و فرياد مي زدند آزادي، گاز اشک آور و گلوله هاي پلاستيکي شليک کردند.
شاهدان اعلام کردند که در يک گذرگاه مرزي در شهر اورنا، دو کاميون حامل محموله هاي کمک هاي بشردوستانه به آتش کشيده شد و دود غليظي به دنبال اين آتش سوزي در فضاي اين شهر مشاهده مي شود.
پيشتر گفته شده بود که برخي فعالان و اعضاي مخالف دولت ونزوئلا قصد دارند در مرز کلمبيا تجمع کرده و مخالفت خود را با اقدام ارتش براي ممانعت از ورود کمک هاي غذايي و دارويي به کشور اعلام کنند.
در همين حال نيکلاس مادورو رئيس جمهوري ونزوئلا اعلام کرد که روابط ديپلماتيک با کلمبيا را قطع مي کند.

قطع روابط ديپلماتيک ونزوئلا با کلمبيا
رئيس جمهور ونزوئلا از قطع روابط ديپلماتيک با کلمبيا خبر داد و تمامي کارمندان سفارت کلمبيا در کاراکاس را اخراج کرد.
«نيکلاس مادورو» رئيس جمهور ونزوئلا روز شنبه در بيانيه‌اي گفت:« من ونزوئلا را اداره مي‌کنم و به اداره کردن آن ادامه مي‌دهم.»
وي در واکنش به بستن مرزهاي اين کشور با برزيل و کلمبيا گفت:« ما در حال دفاع از آزادي و مرزهاي خود هستيم و الان زمان خيانت به کشور نبوده و بايد به آن و ايده‌هاي عالي ونزوئلا وفادار ماند.»
همچنين رئيس جمهور ونزوئلا از قطع روابط ديپلماتيک با کلمبيا خبر داد و تمامي کارمندان سفارت کلمبيا در کاراکاس را اخراج کرد.

تظاهرات مردم ونزوئلا عليه آمريکا
درپي ارسال کالاهاي آمريکايي از مرز کلمبيا به ونزوئلا، مردم اين کشور در اعتراض به آمريکا و کلمبيا تظاهرات کردند
همزمان با ارسال کالاهاي آمريکايي از طريق مرز کلمبيا به ونزوئلا، مردم اين کشور در اعتراض به آمريکا و کلمبيا در کاراکاس پايتخت ونزوئلا تظاهرات کردند.
نيکلاس مادورو رئيس جمهور قانوني ونزوئلا در جمع مردم گفت دولتش، روابط خود را با کلمبيا قطع کرده است.
مادورو اين تصميم را بعد از آن اعلام کرد که کلمبيا به تلاش هاي مخالفان ونزوئلا براي ايجاد اغتشاش در اين کشور ياري رسانده است.
 
برگزاري تجمع در نيويورک براي اعلام همبستگي با مردم ونزوئلا
به گزارش شبکه تلويزيوني الميادين، دهها نفر از فعالان سياسي در نيويورک براي اعلام حمايت از ونزوئلا در برابر سياست هاي آمريکا، تجمع کردند. اين فعالان، بر مخالفت خود با دخالت هاي واشنگتن در امور داخلي ونزوئلا تاکيد کردند.
تجمع کنندگان، کمک هاي انساني آمريکا به ونزوئلا را اسب تروآ براي ورود به خاک اين کشور توصيف کردند.

بازگشت کاميون هاي حامل کمکهاي آمريکا
کاميون هاي حامل کمکهاي آمريکا که قرار بود از طريق کلمبيا وارد ونزوئلا شود بازگردانده شدند.
يگان مقابله با حوادث غير مترقبه و سوانح طبيعي کلمبيا از اتمام فرآيند تخليه و انباشت کمک هاي آمريکا خبر داد که قرار بود به مقصد ونزوئلا ارسال شود.
اين واحد دفاع غير نظامي کلمبيا اعلام کرد که اين اقلام بسته بندي شده پس از بروز حوادث در مرز و ممانعت دولت ونزوئلا، برگشت داده شده و در انبارهاي مجاور پل مرزي دوکشور تا تعيين زمان حرکت آن به سوي مرز ونزوئلا از سوي خوان گوايدو سرکرده مخالفان، نگهداري خواهد شد.

کاميون هاي حامل کمکهاي آمريکا به آتش کشيده شد
دو کاميوني که حاوي کمک هاي آمريکا به ونزوئلا روز شنبه بر روي پل مرزي ونزوئلا و کلمبيا به آتش کشيده شدند.
خوان گوايدو سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا پيش از اين اعلام کرده بود که چهار تريلر حامل کمک هاي آمريکا از مرز رد شده و در خاک ونزوئلا حضور دارند اما توسط نظاميان ونزوئلايي ضبط شده اند.
گوايدو اعضاي اپوزيسيون و نمايندگان مجلس ملي، پليس و گارد ملي بوليواري را مسئول به آتش کشيده شدن تريلرهاي حاوي کمک هاي آمريکا مي داند.

آمريکا در ارسال کمک هاي غذايي و دارويي به ونزوئلا صادقانه عمل نمي کند
معاون سابق وزير امور خارجه ونزوئلا، تاکيد کرد: اگر آمريکا براي کمک به مردم ونزوئلا صادق است، به بستن حساب هاي بانکي اين کشور پايان دهد تا زمينه خريد غذا و دارو فراهم شود.
رينالدو بوليوار در مصاحبه با شبکه تلويزيوني الجزيره، درباره اصرار آمريکا مبني بر انتقال کمک به ونزوئلا با وجود مخالفت دولت اين کشور، گفت: در شرايط جنگي يا فجايع طبيعي يا انساني، قوانين بين المللي اجازه کمک رساني به مردم يک کشور را بدون هماهنگي با دولت آن مي دهد، اما ونزوئلا در چنين شرايطي قرار ندارد. ونزوئلا منابع کافي در اختيار دارد. مشکل ونزوئلا محاصره است که به اين کشور اجازه نمي دهد نيازهاي غذايي و پزشکي خود را خريداري کند. ديگر کشورها به مردم ونزوئلا کمک مي کنند و شاهد ورود کمک هاي دارويي از روسيه بوديم. اگر آمريکا براي کمک رساني به مردم ونزوئلا صادق است، به بستن حساب هاي بانکي ونزوئلا پايان دهد. از نظر صليب سرخ و ديگر نهادهاي بين المللي، ونزوئلا در شرايط بحراني قرار ندارد. بايد به حاکميت ملي ونزوئلا احترام گذاشته شود.





منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ونزوئلا آمريکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به‌دنبال خروج یک دستگاه قطار باری حامل سوخت از ریل در ایالت آریزونای آمریکا و وقوع حریق، شاهراه کلیدی آریزونا-نیومکزیکو مسدود شد.

تصاویر و ویدئوهای اولیه که در فضای مجازی منتشر شده است، واگن‌های له‌شده این قطاری باری را به تصویر می‌کشد که بالای آن دود غلیظی نیز به چشم می‌خورد.

سخنگوی شرکت «خط آهن بی‌ان‌اس‌اف» اعلام کرد که در این حادثه هیچ‌کس مصدوم یا کشته نشده است. به گفته وی، تیم اعزامی به محل در حال پاکسازی بقایای واگن‌های سوخته هستند.

دلیل خروج قطار از ریل هنوز مشخص نشده است. این قطار حامل گاز بی‌بوی «پروپان» بود و ۶ واگن آن طعمه حریق شد.

کد خبر 6089956

دیگر خبرها

  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • آتش‌سوزی مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • آتش‌سوزیِ مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا | ویدئو
  • دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده‌های این کشور هستند
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم