Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آخرین نیوز از تسنیم، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جشواره سلمان فارسی که صبح امروز ( یکشنبه 5 اسفند) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: جنگ‌هایی که تا کنون رخ داده، ملتها در آن آسیب‌های زیادی متحمل شده‌اند و هزینه‌های زیادی هم برای کاهش این آسیب‌ها اختصاص داده شده است.

وی افزود: در کشور خودمان برای اولین بار برای نگهداری مهمات از تونل‌های زیر زمینی در سال 63 استفاده شد و تا به امروز هم برای نگهداری و ساخت موشک از این روش استفاده می‌شود و تا جایی که من اطلاع دارم در تمام نیروهای مسلح این روند طی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: با گذشت زمان شرایط تغییر کرده است. باید بپذیریم که تهدیدات ادامه دارد و باید بدانیم همه تهدیدات هم نظامی نیست. شاید بتوان گفت تهدیدات غیر نظامی امروز چند برابر تهدیدات نظامی است.

وی تصریح کرد: امروز آسیب‌هایی که کشور و ملت ما می‌بیند عمدتا در بخش غیرنظامی و عدم اجرای پدافند غیرعامل است. یکی از زمینه‌های دشمنی در حوزه اقتصاد است که در این حوزه با جلوگیری از فروش نفت و مبادلات ارزی کار خود را شروع کرده‌اند. تجربه نشان داده است که دشمن در هر زمینه‌ای بتواند ما را تهدید می‌کند و بخشی از این کار توسط عوامل خارجی و بخشی هم توسط عوامل داخلی انجام می شود.

سردار حاجی زاده عنوان کرد: یکی‌ از ابزارهای دشمن، عملیات روانی و رسانه‌ای است و اینها ابزارهایی برای دشمنی با ملت ما است.

وی‌ با اشاره به تهدیدات زیست محیطی گفت: ‌وقتی روند بارش ها در 10 تا 15 سال گذشته را ارزیابی می کنیم می بینیم که بارش در کشورهای ‌پیرامونی ما افزایش داشته و در کشور ما کاهش داشته است لذا نباید با این موضوع ساده برخورد کرد. آیا مسئولان امر نباید با حساسیت با این موضوع برخورد کنند؟

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: همین اتفاقی که در سال‌های اخیر در خلیج فارس و دریای عمان اتفاق افتاد، موجب شد بسیاری از صیادان ما بیکار شوند و از سوی دیگر، برخی قراردادهای ضدصنعتی امضا می‌کنند و اینکه کشوری مانند امارات می آید خوراک ماهیان را از دریا استخراج می‌کند و در بیابان میریزد طبیعی نیست.

وی اظهار داشت: امروز عرصه جنگ‌ گسترش پیدا کرده است. همانطور که ما موشک‌هایمان را جایی می بریم که آسیب نبینند، اقتصاد هم باید مقاوم باشد. اگر اصل دشمنی دشمنان را پذیرفته ایم، خب پس باید خیلی حواس‌مان را جمع کنیم. با این رشد فضای سایبری در کشور اگر از آن سوی مرزها می‌توانند در بخش‌های زیرساختی ما عملیات سایبری انجام دهند، ما در بخش های غیر نظامی بسیاری از این تهدیدات را جدی نگرفته ایم. لذا باید در حوزه پدافند غیر عامل نگاه‌مان را متحول کنیم.

وی‌ گفت: ردهای سعودی ها و اماراتی ها در اقتصاد ما پیداست. عربستان در پاکستان پول می‌دهد و انسان اجیر می‌کند تا صدها عملیات علیه ما انجام دهند که یکی از آنها موفق می شود ‌ و 27 پاسدار ما شهید شدند.

سردار حاجی زاده عنوان کرد: ما یکسال است که به دعوت وزارت نیرو در حوزه آب ورود کرده ایم و خود آنها هم فهمیده اند که در چند سال گذشته اتفاقاتی در حوزه آب افتاده است. الان اعلام کرده‌اند که به دنبال خرابکاری در حوزه موشکی ما هستند. ما چند سال است که این موضوع را فهمیده ایم ولی صدایش را در نیاورده ایم. آنها تلاش می کردند تا در قطعاتی خرابکاری کنند و موشک‌ها روی هوا منفجر شود. اما تا الان هیچ غلطی نتوانستند بکنند. چون ما از قبل پیش بینی کردیم و در این بخش مقاوم سازی کردیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: ما قطعا پیروز و موفقیم و در حوزه‌هایی که احتمال آسیب پذیری داریم را مقاوم می‌کنیم. حرکت رو به قله باید ادامه پیدا کند. با این بیانیه رهبر انقلاب این باقی‌مانده راه را هم طی کنیم و اگر به قله برسیم دیگر کارها راحت می‌شود و دشمن هم‌ناامید می‌شود.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه پاسداران به تازگی با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

به روایت باشگاه خبرنگاران جوان، این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو لجستیکی شهید مهدوی یک ناو جنگی ساخت جمهوری اسلامی ایران است که در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعال است، این ناو در یک مراسم رسمی در ۱۸ اسفند سال ۱۴۰۱ به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس الحاق شد.

نامگذاری این ناو براساس فرمانده ایرانی؛ نادر مهدی صورت پذیرفته است که در سال ۱۳۶۶ خورشیدی و در جنگ نفتکش‌ها توسط نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا به شهادت رسیده بود.

ناو شهید مهدوی، اما چه ویژگی‌هایی دارد که آن را نسبت به سایر نمونه‌های خود در کشور متمایز می‌کند.

ناو اقیانوس‌پیمای شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده به نوعی بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد و یک پایگاه دریایی متحرک به طول ۲۴۰ متر، عرض ۳۲ متر، تناژ سبک ۱۴ هزار تن، ظرفیت بارگیری ۴۱ هزار تن تجهیزات و ادوات است که قابلیت پیمایش دریانوردی ۱۸ هزار هزار مایل دریایی با سرعت ۱۸ گره را دارد.

این ناو مجهز به تجهیزات رزم دریایی و هوایی، دارای رادار آرایه فازی سه بعدی، موشک‌های سطح به سطح، سطح به هوا، سامانه‌های مخابراتی یکپارچه بسیار پیشرفته جنگال و موشک کروز دریایی با برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر، قابلیت حمل و نشست و برخاست بالگردها، پهپادها و آبگیری و به آب‌اندازی شناورهای مختلف که بازسازی و تغییر کاربری کاربرد جدید آن توسط جوانان متخصص، مؤمن و انقلابی کشور عزیزمان طراحی و عملیاتی شده است.

این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط با ناو شهید مهدوی تصریح کرد: ناو اقیانوس پیمای رزمی، اطلاعاتی و پشتیبانی شهید مهدوی به مثابه یک شهر دریایی متحرک است که با تمام تجهیزات و امکانات لازم آماده انجام مأموریت‌های اقیانوسی برای ایجاد امنیت پایدار در خطوط مواصلاتی دریایی، حفاظت و صیانت از منابع و منافع کشور جمهوری اسلامی و ملت قهرمان ایران، امدادرسانی به ناوگان تجاری و صیادی جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه و درخواست‌کننده و حضور در آب‌های دور دست است.

سردار تنگسیری این را هم گفت که ناو اقیانوس پیمای شهید نادر مهدوی قابلیت حمل و عملیاتی کردن انواع بالگردها، پهپادها، شناورهای تندرو موشک انداز و سامانه‌های موشکی، پدافندی و راداری را داراست و با پیوستن این شناور سنگین به ظرفیت‌های نیروی دریایی سپاه، ماموریت دریادلان سپاه برای حضور مقتدر در آب‌های دوردست، آغاز شده است.

سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه نیز با اشاره به این توانمندی در نیروی دریایی سپاه، گفت: ناوهای اقیانوس‌پیمای ما می‌توانند در هر نقطه‌ای از اقیانوس‌ها ظاهر شوند و طبیعتاً وقتی می‌توانیم از آنها موشک شلیک کنیم، هیچ نقطه امنی برای قدرتی که بخواهد برای ما ناامنی ایجاد کند، وجود ندارد.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902794

دیگر خبرها

  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • ناو موشکی سپاه؛ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد
  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • تصاویری از فرمانده بلندپایه سپاه در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا عبور کرد
  • شوک نیروی قدس سپاه به تروریست های سیستان و بلوچستان /عوامل جیش الظلم کجا مخفی شده بودند؟
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان