Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از نامه ۳۵ نماینده مجلس به رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم برگزاری علنی دادگاه حسین فریدون خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، احمد امیرآبادی از نامه ۳۵ نماینده مجلس به آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه خبر داد و گفت: ۳۵ نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار برگزاری دادگاه حسین فریدون، برادر رئیس جمهور به صورت علنی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مهر، اولین جلسه دادگاه فریدون، برادر رئیس جمهور به صورت غیر علنی برگزار شد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

حضرت آیت الله آملی لاریجانی

ریاست محترم قوه قضاییه

با احترام ضمن تشکر از اهتمام جنابعالی جهت برگزاری دادگاه آقای حسین فریدون به عرض می رساند برگزاری غیرعلنی دادگاه آقای حسین فریدون افکار عمومی را قانع نخواهد کرد، همانگونه که می دانید در طول دو سال گذشته اتهامات و ابهامات متنوعی از تریبون های رسمی و غیررسمی به ویژه در فضای مجازی راجع به ایشان منتشر شده است و اکنون هم مردم انتظار دارند صحت و سقم این اتهامات نسبت به برادر رئیس جمهور روشن شود و هم به نفع متهم و متهمان است که در محضر ملت ایران از خود دفاع کنند. در این صورت ملت ایران و افکار عمومی جهان می توانند شاهد  عادلانه بودن رفتار و احکام قضات جمهوری اسلامی ایران نسبت به وابستگان بالاترین مقام اجرایی کشور باشند.

اکنون که پرونده او و سایر متهمان مربوط به این پرونده در محاکم ویژه مفاسد اقتصادی طرح نشده است و این خود شائبه ای نسبت به نفوذ مقامات دولتی در دستگاه قضایی ایجاد کرده است تقاضا دارد برای رفع ابهام و شائبه و به منظور افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی بر اساس تبصره ۲ ماده ۳۵۳ قانون آیین دادرسی کیفری که علنی بودن محاکم را در این گونه موارد منوط به درخواست دادستان کل کشور و موافقت رئیس قوه قضاییه نموده است، دستور فرمایید ادامه رسیدگی به پرونده ایشان به صورت علنی و با حضور خبرنگاران انجام گیرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آیت الله آملی لاریجانی دادگاه فریدون قدس آنلاین نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی

تفاهم‌نامه همکاری سازمان امور دانشجویان و دانشگاه شیراز برای برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در خردادماه ۱۴۰۳، طی مراسمی به امضای دکتر هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و دکتر محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز رسید.

همچنین در ادامه‌ی این مراسم، باحضور جمعی از دانشجویان غیرایرانی و مدیران دانشگاه شیراز در سالن آمفی تئاتر پردیس بین‌الملل دانشگاه شیراز، از پوستر برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در سال جاری رونمایی شد.

براساس تفاهم‌نامه منعقدشده، دانشگاه شیراز در خردادماه ۱۴۰۳، میزبان برگزاری مراسم نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی است که با حضور بیش‌از ۴۰۰ نفر از دانش‌آموختگان غیرایرانی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رونمایی از نخستین ماهنامه ملل دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز

گفتنی است، در ادامه‌ی این مراسم، دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز در نشست صمیمانه‌ای با معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و مسؤولان دانشگاه شیراز به گفتگو و تبادل‌نظر پرداختند و مهم‌ترین دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

همچنین در این مراسم از نخستین شماره «ماهنامه ملل» که ازسوی دانشجویان غیرایرانی برای معرفی هرچه بیش‌تر و شایسته‌تر فرهنگ‌ها، آداب و رسوم، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های کشور‌های مختلف تهیه می‌شود، رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در استان کرمانشاه
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست؛ تندرو‌ها شمشیر را از رو بسته‌اند
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس