Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه و بخش خصوصی در کنار پارک علم و فناوری می توانند فرآیند تبدیل دانشگاه‌ها به دانشگاه نسل سوم را سرعت بخشند و در این صورت آذربایجان غربی از صادرات متکی بر منابع طبیعی به صادرات مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان حرکت کند.
وی بیان کرد: دانشگاه‌ها زمانی در مسیر خدمت به توسعه و پیشرفت کشور قرار می ‌گیرند که همراه تحقیقات پژوهشی، دانش و تخصص خود را در تولیدات صنعتی به کار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پارک‌های علم ‌و فناوری محلی برای ایجاد کسب ‌‌وکار است و باید متفاوت از محیط دانشگاه باشد زیرا در این صورت می توان انگیزه لازم را در بین مخترعان برای ایجاد کسب ‌وکار ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: با اشاره به اینکه تسهیل‌ تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی در اولویت پارک فناوری است، گفت: حمایت از ایده های فناورانه و پیشرفت اقتصاد دانش‌بنیان از دیگر برنامه های پارک علم و فناوری در حمایت از یافته های پژوهشی است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت شرکت های فناور و دانش بنیان این پارک افزایش یافته، گفت: تعداد شرکت های فناور و دانش بنیان فعال در پارک علم و فناوری این استان به 116 شرکت در سال جاری رسیده است.
وی افزود: 93 شرکت از این تعداد شرکت فناور بوده و 23 شرکت نیز جزو شرکت های دانش بنیان است.
وی با اشاره به اینکه 93 شرکت فناور در پارک علم و فناوری مستقر است، بیان کرد: تولیدات این شرکت ها در زمینه های برق و الکترونیک، صنعت ساختمانی، کشاورزی، تولید و اتوماسیون، شیمی و پلیمر، اکوتوریسم منابع طبیعی و محیط زیست و انرژی های نوین زیست فناوری است.
وی گفت: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی اعلام کرد: اولویت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با توجه به تولیدات شرکت های فعال، توجه به نیازهای استان و توسعه سرمایه گذاری در این بخش است.
حیدری با اشاره به اینکه 23 شرکت دانش بنیان در این استان فعال است، افزود: تا قبل از سال 1393 هیچ شرکت دانش بنیانی در آذربایجان غربی وجود نداشت و این 23 شرکت در سایه برنامه های دولت تدبیر و امید راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: ترویج فعالیت شرکت های دانش بنیان و استفاده از فکر فعالان این حوزه می تواند یکی از بهترین روش ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی و عمل به شعار سال در راستای حمایت از کالای داخلی باشد.
وی ادامه داد: برای اینکه تعداد شرکت های دانش بنیان در آذربایجان غربی افزایش یابد، انتظار می رود تا دانشگاه های استان بیش از پیش همکاری کنند زیرا ظرفیت بسیار مناسبی در دانشگاه های آذربایجان غربی وجود دارد و می توان از این توان برای توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان استفاده کرد.
به گزارش ایرنا پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل گیری و توسعه اقتصاد دانش­ بنیان تلاش می­کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت­های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه­ گذار بپردازد.
این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری سازی و بازاریابی ایده های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت ها در سطوح ملی و بین المللی داشته باشد.
9918/7129
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 برق توسعه و پیشرفت دانشگاه پیام نور شیمی علم و فناوری 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان، موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا با بومی‌سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام موثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

 حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا درباره فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری‌سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آنها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی‌سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود