Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس مرکز فضایی ایران با بیان اینکه منابع انسانی نتوانسته سهم خود را در ارتقاء توانمندی فناورانه کشور ادا کند، گفت: توقف در صنایع یا فناوری پیشرفته ناشی از نقص منابع انسانی است.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، منوچهر منطقی در همایش ملی ارتباط علوم انسانی، تولید و صنعت اظهار کرد: عناصر تشکیل دهنده قابلیت های فناورانه صرفا در دانش، فناوری و نوآوری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این بخش شرط لازم برای ارتقاء قابلیت های فناورانه است و منابع انسانی و مدیریت آنها شرط کافی است.
منطقی توسعه اقتصادی را در گرو منابع انسانی، سرمایه و فناوری عنوان کرد و گفت: برای دستیابی به قابلیت فناورانه، باید مدیریت منابع انسانی، کارکنان و یکپارچه سازی سازمانی انجام شود.
عضو هیات انجمن مدیریت ایران افزود: مدیریت برای دستیابی به قابلیت فناورانه باید از تفکر مکانیکی به تفکر دینامیکی روی آورده و مدیرانی الهام بخش و دو سو توان داشته باشد.
منطقی سازمان مناسب برای دستیابی به قابلیت فناورانه را سازمانی عنوان کرد که انگیزشی برای زمینه همکاری مدیران و کارکنان سازمان داشته باشد.
وی تاکید کرد: هر قدر به سطح بالاتر قابلیت فناورانه نزدیک می شویم، هنجارهای حاکم بر سازمان ها از قواعد رسمی به سمت هنجارهای غیر رسمی سوق داده می شود.
این عضو هیات انجمن مدیریت ایران ضمانت اجرایی متناسب با مراحل توانمندی فناورانه را ایجاد تعادل بین رقابت و هماهنگی، هزینه و ارزش، بهره برداری و اکتشاف، شکست و یادگیری و هماهنگی و همکاری عنوان کرد.
منطقی گفت: در سال های اخیر مدیریت دانش، فناوری و کار آفرینی سهم خود را در ارتقاء توانمندی فناورانه کشور ادا کرده است.
وی با توجه به این مسئله که منابع انسانی به عنوان جزء مکمل نتوانسته نقش خود را ایفا کند، افزود: علت آن عدم شناسایی توانمندی های لازم منابع انسانی در هر مرحله توانمندی فناورانه است.
منطقی تاکید کرد که به جرات می توان گفت توقف کشور در صنایع یا فناوری پیشرفته ناشی از نقص بخش منابع انسانی است.
وی گفت: توانمندی منابع انسانی برای توانمندی فناورانه باید برای صنایع کشور به صورت خاص تدوین شود که انجام پروژه های بین رشته ای بین منابع انسانی و رشته های مدیریت فناوری و نوآوری می تواند به حل این مسئله کمک کند.
همایش ملی ارتباط علوم انسانی، تولید و صنعت امروز در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
**8398**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش رئیس مرکز فضایی ایران منوچهر منطقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان

برنامه ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور اساتید، کارشناسان، دانشجویان و شرکت ها در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان روزهای یازدهم تا چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳ به همت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود که یکی از مهمترین برنامه های اجرایی این رویداد مهم ملی بحث برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ است.

در این برنامه شرکت‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های فناور، فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری و سرمایه‌گذاران در زمینه حمل‌ونقل دانش بنیان شهر هوشمند و انسان محور براساس برنامه زمان‌بندی مشخص شده نسبت به ارائه طرح ها و محصولات خود اقدام می کنند.

بررسی طرح های ۸ شرکت در روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت و بررسی طرح های ۶ شرکت روز چهارشنبه دوزادهم اردیبهشت ۱۴۰۳ توسط داوران صورت می گیرد که علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند به سایت http://Goingevent.com مراجعه کنند.

کد خبر 749138

دیگر خبرها

  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد