Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات تهاجمی بالگردهای هوادریایی، شلیک موشک کروز از زیر دریایی غدیر، انهدام اهداف تعیین شده توسط جنگنده های فانتوم بخش هایی از عملیات های انجام شده در سومین روز از مرحله نهایی رزمایش ولایت ۹۷ است.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، مرحله نمایش قدرت رزمایش بزرگ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با عنوان ولایت 97، با رمز مقدس یا زهرا(س) به مدت 3 روز از صبح دیروز (جمعه سوم اسفند ماه) با انجام رژه دریایی انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی و یگان های پروازی این نیرو در دریای عمان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سومین روز از مرحله نهایی رزمایش ولایت 97، یک فروند زیردریایی سبک از کلاس غدیر اقدام به پرتاب موشک کروز ضدسطحی کرد. به دلیل محدودیت شعاع عملیاتی اژدرها و احتمال کشف مکان زیردریایی در هنگام پرتاب موشک اژدر، با ابتکار و تلاش جهادی متخصصان حوان نیروی دریایی ارتش و صنایع وزارت دفاع کشور برای اولین بار موشک از عمق دریا به سمت هدف پرتلب شده و بدوت اینکه مکان پرتای و نوقعیت کشف شود میتواند یگان های دشمن را مورد اصابت قرار دهد.

 

 

بنابراین گزارش، دیگر زیردریایی های حاضر در نداجا از جمله زیردریایی های سنگین کلاس طارق و زیردریایی تمام ایرانی فاتح نیز از این قابلیت برخوردار هستند.

 

همچنین در سومین روز از مرحله نهایی رزمایش ولایت 97، یکان های بالگردی هوادریای نیروی دریایی ارتش در یک عملیات تهاجی اقدام به انهدام اهداف دشمن فرضی در سطح دریا کردند. این بالگردها در انواع مختلف از جمله بل 212 با بکارگیری راکت اندازها و تیربارهای خود توانستد با موفقیت به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک کنند.

 

 

بالگردهای هوادریا علاوه بر انجام عملیاتهای رزمی، در انتقال نیروها و هلی برن آنها در مناطق مختلف عملیاتی نیز نقش بسزایی ایفا کردند.

 

این گزارش می افزاید: در راستای پشتیبانی یکان‌های نیروی هوایی ارتش از شناورهای سطحی نیروی دریایی، یک فروند جنگنده فانتوم نهاجا با شلیک موشک کروز هواپایه نصر توانست هدف مورد نظر را در دریا با موفقیت مورد اصابت قرار دهد.

 

همچنین بالگردهای نیروی دریایی ارتش که اخیرا به سامانه شکار مین دریایی نیز مجهز شده اند اقدام به انهدام مین های افندی دشمن کردند.

 

بنابراین گزارش، در دومين روز از مرحله نهايي رزمايش دریایی ولايت٩٧، دو شناور اين نيرو شامل ناوشكن شهيد دريابان نقدي و ناوچه موشك انداز تبرزين، با شليك دو فروند موشك كروز قادر و قدير، اهداف دريايي مورد نظر را منهدم كردند. علاوه بر اين دو شناور، سامانه موشكي ساحل به دريا نيز با پرتاب يك فروند موشك قادر، هدف خود را در دريا مورد اصابت قرار داد.

 

همچنین یگان های زیرسطحی نیروی دریایی، با بکارگیری انواع اژدرها، به مقابله با تهدیدات سطحی و زیرسطحی پرداختند و هواپیماهای بدون سرنشین نیروی دریایی مجهز به انواع  بمب اقدام به مقابله با یگان های دشمن فرضی کردند. در ادامه این عملیات، یکان‌های پدافندی نیروی دریایی نیز تواستند با سامانه‌های در اختیار خود از جمله موشک دوش پرتاب میثاق، یک فروند پهپاد متعلق به دشمن که قصد نفوذ به آسمان کشورمان را داشتن، مورد اصابت قرار داده و سرنگون کنند.

 

یادآور می شود: مرحله نمایش قدرت رزمايش ولايت ٩٧ به مدت سه روز در گستره ای به وسعت بيش از 2 ميليون كيلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند (تا مدار 10درجه) در حال برگزاری است و طی آن ضمن اجرای سناریوهای تاکنیکی آفندی و پدافندی برای حراست از آبهای سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی و به اهتزاز در اروردن پرچم جمهوری اسلامی ایران، برخی از مهمترین سامانه های رزمی از جمله موشک های کروز دریایی، اژدر و سامانه های راکت انداز از روی شناورهای سطحی، زیر سطحی و یگان های پروازی مورد تست و آزمایش قرار می گیرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله مومن بیانیه گام دوم انقلاب مجلس خبرگزاری شبستان روزنامه مقام معظم رهبری استان بوشهر ایران آمریکا رزمایش ولایت ۹۷ رزمایش ولایت نیروی دریایی ارتش نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز پنجشنبه با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد و اظهار داشت: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش، وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

وی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افرا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می کنم.

امیر سرلشکر موسوی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

وی، عملیات وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع دانست و از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسالت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • کوتاهی افراد ونهادهای مسئول درخصوص حجاب سبب ورود نیروی انتظامی شد
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم
  • عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج اجرایی شد