Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اختلال در بازار، احتکار و گران‌فروشی از مصادیق منکر در جامعه اسلامی است. ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی‌تبار ظهر امروز در نشست شورای امربه معروف و نهی از منکر استان ایلام به ضرورت احیای این فریضه الهی پرداخت و اظهار داشت: فریضه امربه معروف یک واجب بزرگ اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باند اختلال در بازار محصولات پتروشیمی و مواد پلاستیکی ‌در تبریز متلاشی شد اردبیل| تنها ثروتمندان از اختلال در بازار ارز سود می‌برند 31 فقره پرونده تخلف گرانفروشی برای عرضه کنندگان مرغ استان بوشهر تشکیل شد

نماینده ولی فقیه در استان ایلام به اهمیت امربه معروف در اسلام اشاره و گفت: در سایر ادیان الهی نیز امربه معروف و نهی از منکر جایگاه رفیع و بزرگی دارد.

کریمی‌تبار با آیه 104 سوره آل عمران اشاره کرد و گفت: در این آیه آمده است وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ و آن بدین معنا است که، باید از شما گروهی باشند که دعوت به نیکی و امر به خوبی و نهی از بدی کنند و آنان همان رستگارانند.

وی گفت: حال این جمع که به عنوان شورای امبربه معروف و نهی از منکر در این نشست حضور دارند باید ضمن دعوت به نیکی و امربه معروف و نهی از بدی امکانات و زمینه احیای این مهم که دستور خداوند متعال است را در جامعه مهیا کنند تا جامعه اسلامی موفق در برنامه‌های خود در ابعاد مختلف باشد.

کریمی‌تبار، مصداق عینی امربه معروف و نهی از منکر را در زمان حال نظارت بر بازار دانست و در این ارتباط می‌گوید: چند نرخی بودن اجناس، احتکار و گرانفروشی،سردرگمی خریدار و فروشنده و نبود برخی مایحتاج در بازار از مصادیق منکر در اجتماع هستند که وظیفه دستگاه‌های نطارتی و کنترلی برخورد با این منکر اجتماعی است.

رضایت مندی مردم از عملکرد دستگاه‌ها ، رسیدگی به خواسته‌های مردم و تلاش برای حصول نتیجه نهایی تقاضای مردم از مهم‌ترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر به نظر نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام بود که خاطرنشان کرد: رستگاری یک جامعه در اجرای دقیق مصادیق امربه معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام/ ع

R7718/P1494/S6,52/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۹۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از هشتم تا چهاردهم اردیبهشت سال جاری، ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح بازار استان صورت گرفته است که منجر به تشکیل ۶۳ پرونده به ارزش ریالی ۷.۳ میلیارد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی صمت، فرزاد سردارزاده از انجام ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی طی یک هفته گذشته در سطح بازار استان خبر داد و اظهار کرد: ۷۱ مورد تخلف در بازرسی‌های صورت گرفته از سطح بازار استان کشف شده است.

وی افزود: در همین راستا برای این تعداد تخلف کشف شده، ۶۳ مورد پرونده برای متخلفان به ارزش ریالی هفت میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده ۶۹ مورد گزارش مردمی ثبت شده که تخلفات احراز و ۹ پرونده برای این واحدها تشکیل شده است.

سردارزاده ادامه داد: نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی می‌تواند انواع تخلفات مانند گران‌فروشی و کم فروشی را کنترل و رفاه و آرامش را برای شهروندان در سطح بازار فراهم کند.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله کم‌فروشی، گران‌فروشی و درج نشدن قیمت، واحدهای متخلف صنفی را با شماره تلفن ۱۲۴ معرفی کرده و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت موارد تخلف را گزارش کنند.

کد خبر 751144

دیگر خبرها

  • زلف بر دیوار | بازار داغ گیس فروشی
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • گران‌فروشی چه مجازاتی دارد؟