Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@16:29:35 GMT

تلاش وزارت کشور انگلیس برای تحریم حزب‌الله لبنان

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۷۰۱۱۷

تلاش وزارت کشور انگلیس برای تحریم حزب‌الله لبنان

  به گزارش «پارسینه» به نقل از الوقت، روزنامه «ساندی تلگراف» روز یکشنبه گزارش داد «ساجد جاوید» وزیر کشور بریتانیا در حال آماده‌سازی طرح تحریم «حزب‌الله» لبنان است.

این گزارش افزود، جاوید به‌دنبال ممنوع اعلام کردن فعالیت کل حزب‌الله به‌عنوان نهادی تروریستی و بازداشتن حامیان آن از برافراشتن پرچم آن در خیابان‌های انگلیس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این اقدام پس از هشدار شماری از نمایندگان پارلمان انگلیس اتفاق می‌افتد که تفکیک شاخه نظامی و سیاسی حزب‌الله را اشتباه دانستند، زیرا به هواداران حزب‌الله این اجازه را می‌دهد که در راهپیمایی «روز قدس» در انگلیس، پرچم‌های این جنبش را به اهتزاز درآورند. طرح ساجد جاوید باید توسط پارلمان به تصویب برسد اما ممکن است «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس با آن مخالفت کند. جنبش حزب‌الله همواره از کوربین به‌عنوان دوست یاد می‌کند.

کوربین بار‌ها در محافل عمومی از مردم فلسطین اعلام حمایت کرده است. وی در نشست سالانه حزب کارگر در سال گذشته میلادی گفت: اگر زمام دولت را در دست بگیرد فورا فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت. او گفت: «ادامه اشغال، گسترش غیرقانونی شهرک‌سازی و زندانی کردن کودکان فلسطینی عملی شنیع است».

سال ۲۰۱۴، ساجد جاوید به‌دلیل آن‌که کوربین بر مزار چند فعال فلسطینی در لندن حاضر شده بود از وی خواست از رهبری حزب کارگر استعفا دهد. در مقابل جاوید در «مراسم شام جایزه کسب‌وکار شهروندان اسرائیلی بریتانیایی» حضور داشته است و با سرمایه‌داران صهیونیست انگلیس روابط نزدیکی دارد.

درخواست و تلاش انگلیس برای تحریم گروه حزب الله لبنان در شرایطی است که حزب الله به عنوان حزبی سیاسی در دولت لبنان حضور دارد و برخی از وزاری دولت لبنان از اعضای گروه مقاومت حزب الله به شمار می‌روند و در این صورت تحریم حزب الله لبنان به معنای تحریم دولت بیروت خواهد بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حزب الله لبنان انگلیس بریتانیا تروریسم تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد