Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

با توجه به اهمیت توسعه فناوری‌های هوشمند در آینده صنعت خودرو، دو غول آلمانی صنعت خودرو با سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد دلاری سعی دارند در این راه از رقبا پیشی بگیرند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، به‌نظر می‌رسد که شرکت اوبر به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل اینترنتی و آنلاین درون‌شهری در جهان، به‌شدت شرکت‌های دیگر را به رقابت برانگیخته است چراکه حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشرشده حاکی از آن است که دو خودروساز آلمانی یعنی دایملر و بی‌ام‌و تصمیم گرفته‌اند که درزمینهٔ ارائه و توسعه خدمات حمل‌ونقل هوشمند و آنلاین حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳ میلیارد دلار با یکدیگر همکاری کنند و بدین ترتیب به رقابت تنگاتنگی با شرکت اوبر بپردازند.

شرکت اوبر (Uber) یک سرویس آنلاین درخواست خودرو و تاکسی مستقر در سان‌فرانسیسکو ایالات‌متحده آمریکاست. کاربران با نصب و عضویت در اپلیکیشن مخصوص گوشی هوشمند قادر خواهند بود با یافتن و تماس با نزدیک‌ترین راننده، به مقاصد و موقعیت موردنظر خود سفر کنند.

براساس گزارش رویترز، بدین ترتیب دایملر و بی‌ام‌و به‌تازگی اعلام کرده‌اند که با این سرمایه‌گذاری بالغ‌بر یک‌میلیارد دلاری قادر خواهند بود یک سرویس مشترک برای ارائه خدمات مربوط به حمل‌ونقل به مشتریان راه‌اندازی کنند که شامل سرویس‌های مختلفی تحت عنوان ReachNow،ChargeNow،FreeNow،ParkNow و ShareNow می‌شود.

به‌نظر می‌رسد وجود یک رقیب تازه در صنعت خودرو و حمل‌ونقل باعث شده دو رقیب قدیمی تصمیم به اتحاد برای کنار زدن حریف جدید بگیرند.

پیش‌ازاین هم شرکت‌های آلمانی برای غلبه بر تسلا در بخش خودروهای الکتریکی همکاری‌هایی را باهم آغاز کرده‌اند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بنز ب ام و اوبر فناوری های هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۰۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کارت هوشمند حج در راستای اجرای طرح حج هوشمند است که عربستان سعودی برای دیجیتالی کردن خدمات حج در شرایط شیوع کرونا در نظر گرفته است.
«عمرو المداح» مسئول معاونت امور برنامه‌ریزی و توسعه در وزارت حج و عمره عربستان، در این باره گفت: این کارت در راستای اجرای کامل خدمات در مراسم حج امسال برنامه‌ریزی شده است اما به دلیل محدود بودن تعداد حجاج، برخی خدمات آن سال آینده ارائه می‌شود تا حجاجی که در سال آینده از کشورهای خارج به حج مشرف می‌شوند، بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

وی افزود: کارت هوشمند حج از فناوری ارتباط نزدیک (NFC) تشکیل شده که این امکان را می‌دهد تا کارت از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان و به وسیله بارکد آن توسط کارکنان حج خوانده شده و اطلاعات شخصی، پزشکی و محل سکونت حجاج و همچنین اطلاعاتی چون کاروان حاجی، شماره اتوبوس و صندلی آن، نشانی محل سکونت و اتاق او در اختیار این کارکنان قرار گیرد.

المداح در ادامه افزود: همچنین در کارت هوشمند حج محل استقرار حاجی در مشاعر مقدسه مشخص شده است و حاجی می‌تواند با استفاه از این کارت وارد محل استقرار خود در مشاعر مقدسه شود.

به گفته این مقام عربستانی، وزارت حج و عمره عربستان خدمات کارت هوشمند را در حج سال گذشته به صورت محدود ارائه کرد، اما این کارت در موسم حج امسال به تمامی حجاج و کارمندان حج اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • جشنواره «شو سواری» اسب کُرد در سقز
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود