Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با توجه به ضرورت فعالیت مراکز معاینه فنی سنگین در ایام نوروز، نظارت بر عملکرد این مراکز در تعطیلات نوروز تشدید می‌شود. ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

علی امیری خورهه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به فعالیت مراکز معاینه فنی در استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی دارای 6 مرکز معاینه فنی مکانیزه سنگین بوده که به واسطه دارا بودن ظرفیت‌های گسترده در زمینه حمل و نقل بار و مسافر نیازمند نظارت بیشتر در عملکرد این مراکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارزیابی فنی خودروهای سنگین یکی از راه‌های پیشگیری از حوادث جاده‌ای و بروز مشکلات متعاقب آن برای دولت و خانواده‌های آسیب‌دیده بوده و انجام آزمون در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین دارای اهمیت و ضرورت است، هزینه‌ای که برای پیشگیری از حوادث جاده‌ای صرف می‌شود به مراتب از هزینه‌هایی که دولت، جامعه و خانواده‌های آسیب‌دیدگان پس از حوادث متحمل می‌شوند، کمتر است.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین باید تامین تمام شرایط مورد نیاز مرکز، تامین سالن انتظار و امکانات رفاهی برای مراجع‌کنندگان و داشتن گواهی نظام آراستگی را مد نظر قرار دهند.

امیری با اشاره به ضرورت نظارت مستمر بر مراکز معاینه از طریق سامانه معاینه فنی سنگین گفت: درحال حاضر تیم کارشناسی اداره کل راهداری استان به کنترل و نظارت بر نحوه انجام معاینه فنی و صدور کارت و برچسب مراکز معاینه فنی به صورت محسوس و نامحسوس انجام وظیفه می‌کند، فعالیت تمامی مراکز به صورت سیستمی رصد می‌شود و ایرادات، نواقص و تخلفات شناسایی و طبق ضوابط اقدامات لازم در این خصوص انجام می‌شود.

معاینه فنی خودروها در بیرجند با 20 تا 50 درصد تخفیف انجام می‌شودافتتاح 2 مرکز جدید معاینه فنی خودرو در تهراناصفهان| فعالیت 3 شیفته مراکز معاینه فنی خودرو به منظور کاهش آلودگی هوا

وی با بیان اینکه مراکز مکانیزه فنی خودروهای سنگین استان در تعطیلات نوروز ملزم به فعالیت هستند، گفت: با توجه به رعایت و افزایش ضریب ایمنی به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی این مراکز موظفند نسبت به ارایه خدمات به دارندگان وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین اقدام کنند و به لحاظ اهمیت موضوع در مدت مذکور نظارت دقیق و مضاعف بر عملکرد و فعالیت مراکز تحت پوشش اعمال می‌شود.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین که دارای خط سبک و سنگین تفکیک نشده در یک محوطه و مجاورت یکدیگر هستند نسبت به جداسازی معاینه فنی سبک و سنگین اقدام کنند.

امیری ادامه داد: تمام کارکنان مراکز معاینه فنی سنگین قبل از شروع فعالیت رسمی خود در دوره‌های آموزشی از سوی مراکز و یا واحدهای آموزشی ذی‌صلاح به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود باید شرکت کنند، گواهی لازم را دریافت و آن را به اداره کل تحویل دهند.

وی عنوان کرد: همچنین در صورت مشاهده باک اضافی در خودروهای سنگین ضمن ارسال اطلاعات متخلف به اداره کل، هیچ‌گونه اقدامی در رابطه با صدور برگ معاینه فنی برای خودروی متخلف انجام نمی‌شود، دستورالعمل معاینه فنی سنگین در تمام مراکز به صورت دفترچه، چاپ و دراختیار تمام پرسنل باید قرار گیرد، مدارک به منظور تمدید پروانه به اداره کل ارسال شود، تامین نیروی انسانی دارای صلاحیت در شیفت کاری با توجه به آیین‌نامه ابلاغی سازمان رعایت شود.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام

 رضا محمدرحیمی رییس سازمان صمت ایلام در نشست هم اندیشی با منتخب مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نرخ سود بانکی، نرخ مالیات، عوارض گمرکی در استان ایلام با مناطق برخوردار هیچ تفاوتی ندارد و از طرفی هزینه زیرساخت‌ها مانند قیمت زمین، هزینه‌های انرژی، هزینه مواد اولیه و …نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.

وی عنوان کرد: بنابراین برای اینکه بتوان سرمایه گذاران را جذب طرح‌های تولیدی در استان نمود بایستی در قوانین موجود بازنگری صورت گیرد و جذابیت‌های سرمایه گذاری از طریق بازنگری در قوانین موجود افزایش یابد.

محمدرحیمی گفت: پروژه‌های مهم صنعتی در شهرستان‌های جنوبی در حال اجرا هستند که سه پروژه مهم NGL، پتروشیمی دهلران و سیمان دهلران نیازمند پیگیری جدی برای رسیدن به بهره برداری هستنند.

رییس سازمان صمت استان ایلام بیان کرد: لازم است شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری وابسته به دولت برای مشارکت در پروژه‌های صنعتی استان به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به وضعیت موجود حوزه تولید و تجارت استان بیان کرد: تعداد ۴۹۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و ۱۰ هزار نفر اشتغال وجود دارد.

وی گفت: ۵۱۳ فقره جواز تاسیس در دست اجرا با سرمایه مورد نیاز ۷۷۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۷ هزار نفر در دست اجرا می‌باشند که در صورت رسیدن به مرحله تولید می‌توان شاهد شکوفایی صنعت استان باشیم.

رضا محمدرحیمی ادامه داد: استان ایلام از نظر معادن فلزی که دارای ارزش افزوده بالا هستند فقیر است، اما در گروه کانی‌های غیر فلزی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و به تبع آن صنایع معدنی مانند سیمان، گچ، آجر، سایر مصالح ساختمانی استان از کیفیت و رقابت پذیری بالایی برخوردار هستند.

محمدرحیمی بیان کرد: در حوزه بازار ۳۹ هزار پروانه صنفی موجود است که در قالب ۱۰۱ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف فعالیت دارند که نقش مهمی در اشتغالزایی ایفا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران