Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدری گفت: مراکز درمانی و کلینیک ها، موارد کمبود تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی را از طریق داشبورد مدیریتی به اداره تجهیزات پزشکی اعلام می‌کنند.   به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی حیدری رئیس اداره تجهیزات و فرآورده‌های تجهیزات پزشکی در واکنش به انتشار خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر کمبود تجهیزات و فرآورده‌های مصرفی آزمایشگاهی در آزمایشگاهی‌های تشخیص پزشکی کشور، اظهار کرد: با توجه به اظهارنظر یکی از مسئولین انجمن‌های آزمایشگاهی مبنی بر کمبود تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌ها، باید گفت که به طورکلی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز درمانی و کلینیک ها، موارد کمبود تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی را از طریق داشبورد مدیریتی به اداره تجهیزات پزشکی اعلام می‌کنند و متعاقب آن نیز گروه نظارت بر تامین و توزیع تجهیزات پزشکی به صورت روزانه کمبود‌ها را پایش و با همکاری شرکت‌های تجهیزات پزشکی درجهت رفع آن‌ها اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون تامین ملزومات مصرفی آزمایشگاهی به خوبی انجام شده است و با تشکیل جلسات مستمر با دانشگاه‌های قطب و شرکت‌های تامین کننده، در حال برنامه ریزی برای تامین ملزومات مصرفی آزمایشگاهی سال آینده هستیم.

کمبودی در حوزه تامین تجهیزات مصرفی آزمایشگاهی وجود ندارد

حیدری تصریح کرد: در حوزه تجهیزات و فرآورده‌های مصرفی آزمایشگاهی تاکنون کمبود خاصی رخ نداده است. برخی موارد هم که به دلیل مشکلات داخلی کمپانی تامین کننده و تغییر نمایندگی، در توزیع ملزومات مصرفی آزمایشگاه ها، تاخیر به وجود آمده بود، از ابتدای ماه جاری، مشکلات برطرف شده است.

تامین از طریق کولبری و قاچاق مقرون به صرفه اقتصادی نیست

وی با بیان اینکه با توجه به تامین مناسب اقلام مورد نیاز آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و قیمت مناسب آن‌ها در سطح عرضه، موضوع تامین از طریق کولبری و قاچاق مقرون به صرفه اقتصادی نیست، عنوان کرد: در شرایط اقتصادی کنونی، تلاش و همگرایی تمامی دست اندرکاران نظام سلامت از جمله تامین کنندگان، توزیع کنندگان، آزمایشگاه‌ها و انجمن‌های مربوطه ضروری است.

رئیس اداره تجهیزات و فرآورده‌های آزمایشگاهی در پایان تاکید کرد: نمایندگان انجمن هاى تخصصی آزمایشگاهى در کمیته تخصصى IVD حضور دارند و از روند تامین کیت‌های آزمایشگاهی مطلع اند ولذا، تاکنون موضوع کمبود گسترده در کمیته مذکور مطرح نشده است و تنها برند خاصى دچار مشکل شده بود که با افزایش تامین سایر برندها، تامین کیت‌ها جبران شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به مشکلات استان در زمینه سرانه فضای آموزشی و کمبود معلم گفت: باید در رابطه با کمبود معلم و اعطای امکانات و تسهیلات به معلمان کار اساسی صورت گیرد و این مسائل نیز باید یک بار برای همیشه حل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در آیین زنگ معلم سپاس ضمن تقدیر از زحمات معلمان، خاطراتی از زندگی و منش شهید حسین الله پرست که دبستان دخترانه شاهد بندرعباس مزین به نام وی بود پرداخت و گفت: شهیدالله پرست با سن و سال بسیار کمی که داشت اما فرماندهی شجاع بود و فرماندهی گردانی از لشکر 41 ثارالله به فرماندهی سردارشهید سلیمانی را این جوان هرمزگانی برعهده داشت و دانش آموزان مدرسه ای که به نام این شهید عزیز مزین است راهروان راه پاکش هستند.

وی افزود: معلمان شغل شریفی دارند و به عشق تعلیم و تربیت دانش آموزان شبانه روز تلاش می کنند بنابراین تمام ارکان باید قدردان تلاش و زحمت معلمان باشند. 

مرادی با تاکید بر اینکه مسئولان استانی به ویژه استاندار توجه خاصی به حوزه آموزش دارند گفت: استاندار با اقدامات بسیار خوب در حوزه آموزشی سبب ارتقای زیرساخت‌ها شده و باید از فرصت حضور وی برای بهبود شرایط آموزشی استان بهره برد. 

وی با اشاره به جایگاه واقعی معلمان تصریح کرد: ما نباید معلم را صرفا برای انتخابات بخواهیم، حریت و شجاعت و دلسوزی معلمان را نباید صرفا برای مسئله انتخابات بخواهیم، ارزش معلم بالاست و اگر نماینده ای برای مجلس انتخاب کرد باید بداند آن شخص نماینده واقعی او در مجلس خواهد بود. 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: ما در طول زندگی و مسئولیت خود قدر و ارزش معلم را بدانیم، معلمان ما نباید سرگرم مشغله های مختلف شوند تا مسئله آموزش کم رنگ شود بر همین اساس تاکید دارم آموزش و پرورش استان نیازمند یک برنامه مدون برای تحول است. 

وی با اشاره به توسعه فضاهای آموزشی افزود: باید تلاش کرد مشکلات استان در این زمینه یکبار برای همیشه مرتفع شود، باید در رابطه با کمبود معلم و اعطای امکانات و تسهیلات به معلمان کار اساسی صورت گیرد و این مسائل نیز باید برای همیشه حل شود. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور