Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با اشاره به اینکه مهندسان شاغل در دفاتر مهندسی ساختمان فقط از بیمه مسئولیت برخوردار هستند که این بیمه مشمول بازنشستگی نمی شود، گفت: عدم برخورداری این مهندسان از خدمت بیمه بازنشستگی یکی از دغدغه های کنونی آنان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، علی اکبر رمضانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما  با گرامی داشت روز مهندس اظهار کرد: در خراسان شمالی چهار هزار مهندس ساختمان عضو سازمان نظام مهندسی استان هستند که هزار و 700 نفر از آنان دارای پروانه اشتغال و صاحب امضا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضانی افزود: آنان در پایه های یک تا سه مهندسی فعالیت دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از این مهندسان علاوه بر اینکه در دفاتر مهندسی، فعالیت دارند همچنین کارمند ادارات هستند و مابقی آنان فقط در دفاتر مهندسی شاغل هستند، عنوان کرد: آنانیکه فقط در دفاتر مهندسی به ارائه خدمات مهندسی به مراجعان مشغول بکارند از بیمه بازنشستگی محروم اند.

وی گفت: این مهندسان شاغل در دفاتر مهندسی ساختمان استان فقط از بیمه مسئولیت برخوردار هستند که این بیمه نیز مشمول بازنشستگی نمی شود.

رمضانی این مسئله را یکی از مهمترین دغدغه های کنونی مهندسان شاغل در دفاتر مهندسی برشمرد و گفت: هر چند طی توافقات انجام شده میان شورای مرکزی نظام مهندسی و سازمان تامین اجتماعی کشور مبنی بر اینکه خود مهندسان بابت بازنشستگی اشان، خود پرداختی بیمه ای داشته باشند، اما هنوز این مسئله به علت اینکه شغل مهندسی ساختمان دارای کد شغلی نیست ،این موضوع موجب شده تا بیمه بازنشستگی مهندسان همچنان حل نشده باقیمانده بماند.

وی افزود: باید قانون میان مهندسانی که تمام وقت در دفاتر مهندسی ساختمان به ارائه خدمات مهندسی به مراجعان خود خدمت ارائه می دهند با مهندسان ساختمانی که کارمندهستند و فقط به صورت پاره وقت در دفاتر مهندسی حضور دارند، تفکیک قائل شود.

وی افزود: بر همین اساس، باید امکان صدور کد شغلی برای مهندسان تمام وقت فعال در دفاتر مهندسی به منظور حرفه ای شدن کار در حوزه خدمات مهندسی فراهم شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی تصریح کرد: دولت و مجلس باید برای حل این موضوع تدبیر کنند.

وی در بخشی دیگر از سخن خود، وجود خلاء های قانونی را عامل ورود افراد غیر متخصص و بدون تجربه به صنعت ساختمان کشور دانست و گفت: یکی دیگر از دغدغه های مهندسان ساختمان ورود این افراد غیر حرفه ای به عرصه ساخت و ساز است.

وی افزود: این افراد تنها با خریدن زمین و یا داشتن زمین، بدون تعریف مشخص از مسئولیت ساخت و ساز به انجام آن اقدام می کنند درحالیکه ساخت و سازها باید به مجریان این فن واگذار شوند.

رمضانی افزود: درصورتیکه مردم اخذ شناسنامه فنی ساختمان پس از پایان ساخت و ساز را جدی بگیرند، ریل ساخت و ساز در مسیر حرفه ای خود جا می افتد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی اظهار داشت: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: قریب به ٢ میلیون و چهارصد هزار نفر از جمعیت استان خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۵٠ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ٢ میلیون نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خوزستان تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

رضایی تصریح کرد: هم استانی‌های عزیز برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند. وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌های عزیز اشاره کرد که به صورت ٢۴ ساعته پاسخگوی سوالات مردم است

رضایی خاطرنشان کرد: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شدند و آن دسته از افرادی که قبلا بیمه بودند به صورت اتوماتیک بیمه آنها تا پایان فروردین ١۴٠۴ تمدید شدند.

رضایی گفت: افرادی که جز دهک‌های ۶ تا ٩ هستند نیز از تخفیفات ویژه‌ای بین ۵٠ تا ٨٠ درصد بعد از استحقاق سنجی توسط وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی و اعلام دهک به سازمان بیمه سلامت بهره‌مند شده و افرادی که جز دهک ١٠ می‌باشند با پرداخت کل حق بیمه مصوب می‌توانند از خود را بیمه نمایند.

دیگر خبرها

  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟