Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: روزنامه "تاگس آنسایگر" سوئیس در مطلبی نوشت: "ژان باپتیست لمیون"، از دیپلمات‌های بلندپایه فرانسوی روز جمعه در دیدار با وزرای تجارت اروپایی بر این مسئله تاکید کرد که اتحادیه اروپا تحت شرایط تهدید (در مناقشات تجاری با ترامپ) با واشنگتن مذاکره نمی‌کند. به این ترتیب پیغام از پاریس واضح بود و آن این بود که فرانسه حاضر نیست با آمریکا درباره کاهش تعرفه‌های گمرکی بر خودرو صحبت کند تا زمانی که دونالد ترامپ سعی می‌کند اروپاییان را با تعرفه‌های گمرکی تنبیهی تهدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لمیون پیشنهاد داد که در این راستا منتظر مذاکرات سران اروپایی در نشست اواخر ماه مارس باشیم و تازه بعد از آن باید درباره مذاکرات با آمریکا تصمیم گیری شود و در آن زمان تازه کمیسیون اروپایی می‌تواند با تصویب کشور‌های عضو این اتحادیه وارد جریان مذاکرات با آمریکا در این باره شود.

این در حالی است که آلمان نظر کاملا متفاوتی با فرانسه دارد. دولت آلمان می‌خواهد هر چه سریع‌تر با واشنگتن صحبت کند تا خطر تعرفه‌های گمرکی بالا بر تولیدات خودروی اروپا را برطرف کند؛ بنابراین برلین برای پیشبرد مذاکرات کمیسیون اروپا با واشنگتن بر این مسئله تاکید داشت که در دیدار وزرای تجارت و بازرگانی اتحادیه اروپا در این باره تصمیم گیری شود که این اتفاق نیفتاد.

"امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه ظاهرا نگران است که جنبش اعتراضی جلیقه زرد‌ها در فرانسه بتوانند از این گونه مذاکرت با آمریکا به عنوان فرصتی برای اتهام زنی به دولت استفاده کنند.

در پاریس این نگرانی وجود دارد که یک نوع توافق با آلمان درباره مناقشات تجاری با آمریکا بتواند از طرف مخالفان و معترضان علیه ماکرون بر ضد او مورد سوء استفاده قرار گیرد. این گونه اتهامات در جریان امضای توافق دوستی جدید فرانسه و آلمان در شهر آخن هم به ماکرون وارد شد.

علاوه بر این دونالد ترامپ اصرار دارد که اتحادیه اروپا بازار خود را بر روی واردات گوشت از آمریکا باز کند. چنین اقدامی بخصوص به شدت به کشاورزان فرانسوی آسیب می‌رساند؛ بنابراین فرانسه علیه این درخواست ترامپ از خود دفاع کرده و نمی‌خواهد به هیچ عنوان با واشنگتن درباره محصولات کشاورزی مذاکره کند.

البته کمیسیون اروپایی هم در این راستا نظری مشابه فرانسه دارد و بنابراین در طرح مذاکرات با واشنگتن برای حل مناقشات تجاری از بحث کشاورزی صخبتی به میان نیامده است. اتحادیه اروپا می‌خواهد تنها درباره کالا‌های صنعتی و تنظیمات قانونی در این راستا با واشنگتن مذاکره کند.

"پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد آلمان با توجه به تردید‌های فرانسه در این باره روز جمعه تلاش کرد تا جو بین دو کشور در این راستا را آشتی و بدون اختلاف نشان دهد. برلین می‌خواهد هر گونه تصور اختلاف نظر بین آلمان و فرانسه در این راستا را رد کند. از این رو آلتمایر در این راستا گفت که من همراه با همتای فرانسوی خود رفتار می‌کنم. این مسئله مهم نیست که چه موقع مجوز (مذاکرات درباره مناقشات تجاری با آمریکا) صادر شود بلکه مسئله توافق برای کاهش تعرفه‌های گمرکی بین المللی در میان است. به گفته آلتمایر اروپا در این باره اتفاق نظر دارد که باید برای نظم جهانی چند جانبه مبارزه کند.

وزیر اقتصاد اتریش هم به کشور‌هایی که در مسئله پیشبرد مذاکرات با آمریکا در مناقشات تجاری مانع ایجاد می‌کنند انتقاد وارد کرده و در این باره گفته است که آن‌ها نباید اتحادیه اروپا را متوقف کنند به این دلیل که مثلا صنعت خودروی ما در فرانسه یا در یک کشور دیگر به اندازه دیگر کشور‌ها در این مناقشات آسیب نمی‌بیند.

بهر حال ارزیابی‌های ترامپ در این باره اروپا را ترسانده است. همین چهارشنبه گذشته بود که رئیس جمهور آمریکا بار دیگر اتحادیه اروپا را با تعرفه‌های گمرکی بالا بر واردات خودرو از این اتحادیه تهدید کرد. رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا بر این مسئله تاکید دارد که ترامپ باید به وعده‌هایی که در دیداری مشترک در تابستان گذشته داده است پایبند باشد. در آن زمان طرفین بر روی نوعی آتش بس در مناقشات تجاری توفق کردند. بر این اساس قرار شد تا زمانی که مذاکرات درباره توافق تجاری احتمالی در جریان است هیچ گونه حمله متقابلی وجود نداشته باشد.

اینکه آیا اروپا به این وعده خود پایبند خواهد بود مسئله‌ای است که کسی در اروپا آن را نمی‌داند. حدود بیش از یک هفته پیش وزارت بازرگانی ایالات متحده یک ارزیابی درباره واردات خودرو از اروپا را ارائه داد و آن را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا ارزیابی کرد.

البته اتحادیه اروپا هم در مناقشات تجاری با ایالات متحده به این کشور هشدار داده است. کمیسیون اروپایی لیستی از تولیدات آمریکایی را آماده کرده که امکان اعمال تعرفه‌های بالا روی آن از طرف اتحادیه اروپا وجود دارد.

حالا برلین امیدوار است که ترامپ در این مناقشات کوتاه بیاید و بیش ازاین اروپا را دچار جدایی و انشقاق نکند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سیاست های تجاری ترامپ اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند