Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - نشریه هندلزبلات آلمان نوشت: در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان اروپا احزاب سوسیال دمکرات گردهم جمع می شوند تا با طراحی برنامه انتخاباتی مشترک، راهی برای جلوگیری از تکرار شکست های انتخاباتی اخیر خود بیابند.

به گزارش ایرنا، به نوشته روز یکشنبه این نشریه آلمانی گردهمایی احزاب سوسیال دمکرات اروپا روز شنبه آینده و پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی این قاره در روزهای بیست و سوم تا بیست و ششم ماه می (دوم تا پنجم خرداد 98) در مادرید برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سران این احزاب در حالی به رایزنی و تبادل نظر در خصوص رویکردهای انتخاباتی آتی خود در پایتخت اسپانیا می پردازند که احزابشان تقریبا در همه جای اروپا با بحران مواجه هستند.
براین اساس همانند دیگر دوره های انتخاباتی، رویکرد سوسیال دمکرات ها این باز نیز بر مسائلی مانند مقابله با تغییرات آب و هوایی، مطالبه حقوق بیشتر برای زنان و افزایش دستمزدها متمرکز است.
این در حالی است که سوسیال دمکراتها در سال های اخیر تقریبا در انتخابات تمام کشورهای اروپایی شکست خورده اند. این حزب در انتخابات سال 2017 آلمان با بدترین نتایج تاریخ فعالیت بیش از یک قرن خود مواجه شد.
اتفاقی که یک سال پیش برای همین حزب دراسپانیا رخ داد و «پدرو سانچز» رهبر آن، تنها پس از آن شانس به قدرت رسیدن یافت که پارلمان اسپانیا به «ماریو راخوی» به عنوان نخست زیر رای عدم اعتماد داد.
گزارش هندلزبلات می افزاید: یکی از مشکلات عدیده سوسیال دمکراتها، قطبی تر شدن سیاست در این سالها است؛ به گونه ای که در هر دوره احزاب جدیدی با گرایش های چپ و راست پیدا شده و با گروه گرایی و شعارهای عوامفریبانه به جمع آوری آرا می پردازند.
بر این اساس انتخابات این دوره یک ویژگی خاص دارد: برای نخستین بار در تاریخ انتخابات پارلمان اروپا شانس هر دو طیف احزاب محافظه کار و سوسیال دمکرات برای جمع آوری آرا زیر 50 درصد است.
نظرسنجی ها نشان می دهد این احزاب برای این که اکثریت کرسی ها را از آن خود کنند باید با طیف لیبرال ها ائتلاف کنند.
اروپام**6143**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوسيال دموكراتها انتخابات پارلمان اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کمودور واسیلوس گریپاریس (Commodore Vasilios Griparis)، فرمانده عملیات اروپایی موسوم به ASPIDES، اظهار داشت: «از زمان آغاز عملیات ASPIDES در 19 فوریه 2024، سطح تهدیدات بدون تغییر باقی مانده است.»
 
این بیانیه نشان دهنده اعتراف آشکار به شکست در محدود کردن عملیات یمن با هدف قرار دادن کشتی‌های وابسته به دشمن صهیونیستی، آمریکا و انگلیس است.
 
پس از آنکه فرانسه و دانمارک از خروج دو ناوچه به دلیل خطر مقابله با پهپادها و موشک‌های یمنی خبر دادند، آلمان نیز ناوچه خود را از دریای سرخ خارج کرد.

همچنین بلژیک پس از ناکامی در آزمایش رهگیری یک پهپاد، ناوچه خود را از محل خارج کرد. این امر تایید می‌کند که حملات یمن ناتوانی‌های قابل توجهی را در قدرت دریایی غرب آشکار کرده است.
 
پیش از این، بریتانیا پس از چندین حمله پهپادهای یمنی، کشتی جنگی Diamond را با کشتی ریچموند جایگزین کرد که این نشان دهنده ضعف قابل توجهی در توانایی نیروی دریایی بریتانیا برای مقابله با عملیات‌های یمن بود. این امر در مورد ناوچه‌های اروپایی نیز صدق می‌کند.
 
بسیاری از فرماندهان و افسران ناوهای جنگی بریتانیایی و آمریکایی در دوره گذشته اظهاراتی مبنی بر ناتوانی خود در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای یمنی بیان و تاکید کرده‌اند که حملات یمن در طول زمان مرگ‌بار، دقیق‌تر و مکرر می‌شود.

آنها همچنین اذعان داشتند آنچه در حال رخ دادن است، نشان دهنده بزرگترین چالش دریایی از زمان جنگ جهانی دوم است.
 

دیگر خبرها

  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد