Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-09@02:27:13 GMT

نقش مهندسین در عمران و آبادانی کشور بی‌بدیل است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۷۳۷۰۱

نقش مهندسین در عمران و آبادانی کشور بی‌بدیل است

رستم‌زاد با بیان‌اینکه مهندسین ایران اسلامی جزء بهترین مهندسان در سطح دنیا هستند، گفت: نقش مهندسین در عمران و آبادانی روستاها و شهرهای کشور بی‌بدیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، « حسن رستم‌زاد» امروز(یکشنبه، ۵ اسفند) در دیدار با اعضای دفتر نظام مهندسی این شهرستان به روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی اشاره و با تبریک روز مهندس، اظهارکرد: خواجه‌ نصیرالدین طوسی علامه‌ای بود که در همه زمینه‌ها دست توانایی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه خداوند متعال اولین مهندس عالم است، افزود: خداوند خالق جهان هستی است و جهان را دقیق، ظریف و قشنگ طراحی و مهندسی کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه ایزدمنان توانایی طراحی و مهندسی را در وجود انسان قرار داده است، تصریح‌کرد: انسان با بهره‌گیری از این توانایی برای خود خانه ساخته و رفاهیات را برای خود فراهم کرده است.

 

رستم‌زاد به نقش مهندسین در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره‌ کرد و گفت: مهندسین در زمان جنگ نیز در حوزه فنی و مهندسی نقش خود را به خوبی ایفاء کردند و درسال‌های سازندگی نیز به وظیفه خود در راستای عمران کشور عمل کرده و هم‌اکنون نیز کارهای بزرگی در جهت توسعه و عمران کشور انجام می‌دهند.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا با بیان‌اینکه مهندسین ایران اسلامی جزء بهترین مهندسان در سطح دنیا هستند، خاطرنشان‌کرد: نقش مهندسین در عمران و آبادانی روستاها و شهرهای کشور بی‌بدیل است.

 

وی به بافت شهری بندر آستارا اشاره کرد و افزود: بافت شهری بندر مرزی آستارا زیبا است و ورودی و خروجی شهر نشان‌دهنده این است که مهندسین با فکر و خوبی در این شهر وجود دارند.

 

رستم‌زاد در پایان از مهندسین خواست در طراحی و مهندسی بافت شهری و زیرساخت‌ها شرایط آب و هوایی و محیط جغرافیایی را مدنظرداشته باشند.

 

* عضویت ۵۴۵ نفر در نظام مهندسی بندر آستارا

« بهبود معاشکار » نیز در این دیدار با تبریک روز مهندس، اظهارکرد: دفتر نظام مهندسی شهرستان آستارا ۵۴۵ عضو دارد.

 

رییس دفتر نظام مهندسی بندر آستارا افزود: ۲۹۰ نفر دارای پروانه اشتغال در قالب ۷ رشته مهندسی در بندر آستارا فعالیت دارند.

 

وی با بیان‌اینکه دفتر نظام مهندسی از سال ۱۳۷۹ در شهرستان آستارا شروع به کارکرده است، تصریح‌‎کرد: بندر آستارا جزء اولین شهرستان‌هایی است که دفتر نظام مهندسی در آن دایر شده است.

 

معاشکار به فعالیت ۲۸ دفتر فنی مهندسی در قالب مهندسین مشاور در شهرستان آستارا اشاره کرد و گفت: در دفتر نظام مهندسی بندر آستارا کلیه امورات مربوط به دفاتر نمایندگی نظام مهندسی از قبیل تمدید، اعتبار، صدور پروانه، بازرسی و ... انجام می‌شود.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر بیانیه گام دوم انقلاب آیت الله مومن مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب کرمان اردبیل مجلس عمران و آبادانی خواجه نصیرالدین طوسی مهندسین بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاف خیبر و شهرداری آستارا؛ امروز در خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد که در هفته قبل برابر فجر سپاسی متحمل شکستی سنگین شد، امروز چهارشنبه۱۹ اردیبهشت میزبان است.
این بازی از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه تختی خرم‌آباد با حضور علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.
هم اکنون تیم خیبر خرم‌آباد با ۶۴ امتیاز در صدر جدول است. چادرملوی اردکان با ۶۰ امتیاز، در رده دوم ایستاده است. فجر سپاسی هم با ۵۸ امتیاز در رتبه سوم قرار دارد.
شهرداری آستار هم با ۲۴ امتیاز در رده چهاردهم و یکی از فانوس به دستان این مسابقات است.

دیگر خبرها

  • ۱۱۷ نفر در ۲ دوره المپیاد علمی دانشجویی برگزیده شدند
  • دانشجویان نخبه‌ از سربازی معاف می‌شوند
  • ‌برپایی تورهای شهروندی عمران و پیشرفت در شیراز
  • مصاف خیبر و شهرداری آستارا؛ امروز در خرم آباد
  • برنامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ایجاد یک دانشگاه هوشمند
  • نقش ویژه مهندسی مکانیک سنگ را در توسعه کشور جدی بگیریم
  • تلاش می‌کنیم کرمان در سال ۱۴۰۳ به قرارگاه آبادانی تبدیل شود
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی