Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، لیلا رئیسی رئیس کانون وکلای اصفهان امروز در شصت هشتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اعضای شورای شهر را وکلای شهر معرفی و اظهار کرد : کانون وکلا قدیمی‌ترین نهادی است که برای دفاع از حقوق مردم تشکیل شده و در تلاش است تا بتواند نقشی در ارتقای زندگی فردی و اجتماعی مردم ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بهداشت قضایی و امنیت قضایی را در یک جامعه ضروری دانست و افزود : یکی از مهم‌ترین شروط رسیدن به جوامع توسعه یافته ، دسترسی به وکیل و دادرسی عادلانه است که منجر به توسعه پایدار می‌شود؛ از طرفی امنیت غذایی در صورتی تحقق می‌یابد که یک مجموعه وکلاء توانمند در جامعه حضور داشته باشند.

رئیس کانون وکلای اصفهان تصریح کرد : شرط مهم برای مراودات اقتصادی ، مستقل بودن وکلا بوده و برای جذب سرمایه گذار خارجی، وکیل مستقل یکی از ملاک‌های مهم است.

 لیلا رئیسی ادامه داد : توسعه حقوقی در جوامع توسعه یافته منوط به کانون‌های وکلای مستقل، پویایی لازم در دستگاه قضا و نیز قوانین مفید و مطابق با نیازهای مردم است.

وی با تاکید بر اینکه در مجلس شورای اسلامی مانند کشورهای توسعه یافته باید از توانمندی وکلا استفاده شود، اضافه کرد: اگر هر فردی در جامعه یک وکیل در کنار خود داشته باشد، دچار بسیاری از مشکلات کیفری نخواهد شد.

رئیس کانون وکلای اصفهان با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد سلب استقلال کانون وکلا بوده‌ایم که باعث شده انرژی کانون در جاهایی که باید صرف نشود ، تصریح کرد : اخیرا صدور پروانه وکالت ازدست کانون وکلا خارج شده و بدون انجام آزمون وکالت پروانه‌های زیادی صادر شده است درحالی که این امر تخصصی بوده و باید در اختیار آنان که صلاحیت لازم دارند قرار گیرد زیرا وکلا با جان ، مال و ناموس مردم سر و کار دارند.

 لیلا رئیسی با تاکید بر لزوم احترام و رعایت شئون در محاکم قضایی، توضیح داد: گاهی خشونت‌های نهادینه شده‌ای را برعلیه وکلا شاهد هستیم که در نهایت ضرر آن به مردم می‌رسد درحالی که این نهاد باید به عنوان یک نهاد حامی پذیرفته شود تا وکلا نقش موثر خود را ایفا کنند اما در جامعه ما نه تنها در این جهت فرهنگ سازی نشده بلکه رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها در راستای مخدوش کردن وجهه آن برآمده‌اند.

وی افزود: وظایف کانون وکلا به حوزه‌های محدود خلاصه نمی‌شود و با وجود حضور کار چاق‌کن‌هایی که روند کار حقوقی را دچار ضعف می‌کنند، این کانون همچنان سعی کرده به رسالت خود عمل کند.

رئیس کانون وکلای اصفهان آموزش حقوق شهروندی را یکی از وظایف سنگین کانون وکلا معرفی و تصریح کرد : کانون در زمینه آموزش عامه می‌تواند به مدیریت شهری کمک کند زیرا ما در حوزه حقوق شهروندی با یکدیگر اشتراک داریم؛ بنابراین آماده‌ایم در حوزه آموزش و اجرا مباحث حقوقی همه توان خود را به‌کار گرفته و خدمات خود را در زمینه آموزش به زبان ساده برای عامه مردم و وظایف تخصصی و فنی برای مدیریت شهری ارائه دهیم.

انتهای پیام/م

کارچاق کن‌ها چالش جامعه وکالت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک احمدی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست تخصصی دومین اجلاس ایران و آفریقا با اشاره به اینکه توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی در اولویت‌های همکاری‌های بین المللی ایران قرار دارد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کشورهای آفریقایی در سال‌های اخیر تحرک خوبی در عرصه توسعه صنعتی داشته اند به طوری که بیشتر اقلام ۱۰ گروه اول وارداتی به این قاره، محصولات و ماشین آلات صنعتی است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد ۸ کشور از ۱۰ کشور اول صادرکننده به آفریقا جزء فهرست ۱۰ کشور اول واردکنندگان از این قاره هستند که این امر نشان می‌دهد راهکار مناسب همکاری با کشورهای آفریقایی در ایجاد یک رابطه دوطرفه است.

معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع طبیعی قاره آفریقا در ۳ بخش معادن، نفت و گاز و زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی، هدفگذاری فعالیت ایران در آفریقا را در ایجاد یا تکمیل زنجیره صنایع معدنی، نفت و گاز و صنایع تبدیلی بیان کرد.

احمدی تصریح کرد: ایران نگاه برابر برای همکاری با کشورهای آفریقایی دارد و به دنبال یک رابطه برد- برد و استفاده مکمل از ظرفیت‌های یکدیگر است.

رئیس هیات عامل ایدرو، صدور خدمات فنی و مهندسی و توسعه مدیریت را از دیگر بسترهای همکاری عنوان و ابراز امیدواری کرد: ایران و کشورهای آفریقایی در حوزه همکاری‌های صنعتی با صبر و حوصله و استمرار تعاملات به سطح مناسبی از همکاری‌های دو جانبه برسند.

در ادامه این نشست «انگت روبارد هیپولیت جین پاول» وزیر صنایع کوچک و متوسط کشور آفریقای مرکزی گفت: ما نیاز مبرم به توانمندی‌های صنعتی، دانش فنی و همچنین نیروی انسانی متخصص داریم.

وی با تاکید بر ابنکه سیاست کلی کشورش در گسترش همکاری‌های جنوب-جنوب (کشورهای در حال توسعه) است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های بانکی درصدد این هستیم که بحث صادرات و واردات دو طرفه باشد تا بخشی از این مشکلات حل شود.

نشست تخصصی صنعت دومین اجلاس ایران و آفریقا با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیران صنایع و تجارت سه کشور آفریقایی و فعالان بخش خصوصی در محل پژوهشگاه سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

کد خبر 6092680 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد