Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با تلاش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد یک دوره آموزشی 2 روزه با همکاری کانون پتنت ایران و بنیاد ملی نخبگان استان لرستان به میزبانی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حمزه امیری رئیس بنیاد ملی نخبگان استان لرستان طی صحبت هایی با اشاره به جایگاه ممتاز کشورمان و قرار گرفتن در بین 15 کشور اول در تولید علم در جهان گفت: علیرغم این جایگاه ممتاز در بحث مربوط به اختراعات در سال 2018 در جایگاه 65 قرار داشتیم که جایگاه شایسته ای برای کشورمان نیست و نیاز است تا در این حوزه کارهای بیشتری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری در ادامه گفت: در خیلی از کشور های پیشرفته دنیا بخش قابل توجهی از هزینه دانشگاه ها از محل ثبت پتنت و حق مالکیت ها تامین می‌شود، این در حالی است که در کشور ما به دلیل اینکه برای تامین هزینه ها از گذشته متکی به درآمد حاصل از فروش نفت بوده ایم خیلی به این سمت نرفته ایم اما در حال حاضر با عنایت به رویکردی که در کشور وجود دارد بایستی به سمت توسعه فناوری های اثرگذار حرکت کنیم که یکی از مهمترین این اقدامات بحث ثبت اختراعات و تجاری سازی آنهاست.

مدرس این دوره آموزشی 2 روزه خانم زارعی فارغ التحصیل حقوق مالکیت فکری از دانشگاه تورین ایتالیا بود و شرکت کنندگان که از دانشگاه های مختلف استان لرستان بودند، ضمن آشنایی با کانون پتنت ایران، با اهمیت حقوق مالکیت فکری، تعریف ثبت پتنت به عنوان ابزاری برای حمایت از نوآوری های فناورانه ، شرابط احراز یک اختراع به عنوان پتنت و آموزش جستجوی ثبت پتنت آشنا شدند.

انتهای پیام/

28 / 31 دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد رئیس بنیاد ملی نخبگان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد رئیس بنیاد ملی نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مسؤل مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهدا برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسن رستگار پناه افزود: خدمات ارزشمند شهدای گرانقدر در دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی خدماتی ارزشمند و بزرگ است که ما باید همواره قدردان نقش بی بدیل شهیدان در امنیت روز افزون جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی با اشاره به فتنه‌های دشمنان در ضربه زدن به انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان این نظام با طراحی‌ها و توطئه‌های مختلف یک روز با داعش و گروه‌های تروریستی تکفیری و روز دیگر با ایجاد فتنه، اغتشاش و ترویج فرهنگ بی حجابی و بد حجابی در داخل کشور را می‌آوردند و باید مردم ولایتمدار کشورمان بویژه جوانان و نوجوانان مومن ایران اسلامی هوشیار و با بصیرت باشند تا توطئه‌های آنان خنثی و نابود شود.

سردار سرتیپ رستگار پناه با تاکید بر آمادگی و اقتدار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، سپاه، بسیج و ارتش افزود: دشمنان در برابر قدرت نظامی ایران اسلامی ناتوان هستند و به همین سبب می‌کوشند از طریق جنگ نرم رسانه‌ای فرهنگی، بویژه فرهنگ ابتذال بی حجابی به کشور ضربه بزنند که باید در برابر آنان هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: عملیات بزرگ و به یاد ماندنی وعده صادق در واقع پاسخ محکم و دندان شکن به تعرض رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک ایران اسلامی بود.

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر