Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: رژیم صهیونسیتی در ریاض به دنبال از بین بردن بقایای فرهنگ و تاریخ اسلامی است. به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد لاریجانی در همایش بررسی چالش‌های حقوقی و سیاسی یمن که در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهارکرد: ایران باید حمایت از ملت یمن را به عنوان موضوعی اساسی در همه ابعاد حتی بعد نظامی دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: ما از اینکه می‌گوییم ملت یمن را حمایت نظامی می‌کنیم، خجالت نمی‌کشیم، اما اکنون سخت است.   دبیر ستاد حقوق بشرقوه قضائیه با اشاره به ادعای امریکایی‌ها درباره کمک نظامی ایران به مردم یمن و به تصویر کشیدن چندین آهن پاره به عنوان موشک ایرانی در سازمان ملل، گفت: ما خجالت نمی‌کشیم، راه را باز کنید تا ۳۰۰ عدد از این تسلیحات را به یمنی‌ها بدهیم.
دبیر ستاد حقوق بشرقوه قضائیه ادامه داد: می‌گویند کشتی ایرانی در دریا محموله اش را جابجا می‌کند، بله کار خوبی کردیم.   وی افزود: آن‌هایی که به سعودی‌ها سلاح می‌دهند تا زنان و کودکان یمنی را بکشند باید خجالت بکشند، ما به حمایت از مظلوم افتخار می‌کنیم و این شعار و ژست بین المللی جمهوری اسلامی ایران است.   لاریجانی افزود: مردم دنیا باید به تدریج با قدرتی به نام ایران که مدافع مظلومان است، روبرو شوند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه مقاومت ملت یمن را یکی از مولفه‌های موفق دکترین استقامت خواند و گفت: برای ایران دولت قوی و مستقل یمنی یک پیروزی بزرگ است.   محمد جواد لاریجانی در نشست «بررسی چالش‌های حقوقی و سیاسی یمن» تصریح کرد: ما می‌خواهیم ملت یمن را کمک کنیم تا به دست خودشان کشورشان را بسازند و به قطب تعدیل امنیت در منطقه تبدیل شوند.   وی این سیاست را استراتژی مهم ایران خواند و افزود: یمن گهواره تمدن بشری و نه فقط اسلام است و در تاریخ اسلام همیشه، چون جواهری می‌درخشید.   دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: رژیم هایی، چون سعودی و صهیونیستی از وجود کشور‌های اسلامی دارای اینرسی جمعیتی و فرهنگی بسیار هراسانند و در پی آنند تا با تجزیه این کشورها، چون یمن به منافع خود دست یابند.   وی ادامه داد: رژیم صهیونسیتی و همکارانش در ریاض به طور سیستماتیک در حال از بین بردن بقایای فرهنگ و تاریخ اسلامی هستند و این در حالی است که یهودی‌ها همزمان ادعای مالکیت اراضی اطراف مدینه را طرح کرده اند.   محمد جواد لاریجانی افزود: القاعده و داعش هم دقیقا در پی همین سیاست مساجد و بنا‌های تاریخی را در سوریه و عراق از بین بردند.   وی خاطرنشان کرد: یمن در آینده‌ای نه چندان دور یکی از مهمترین کشور‌های اسلامی منطقه خواهد بود چرا که استقامت ملت یمن به دنیا فهماند که ملتی بسیار مقاوم بوده و موفق خواهد شد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: اقدام آمریکا در ارسال کمک‌های بشردوستانه از مرز‌های برزیل و کلمبیا به ونزوئلا در واقع ماشین‌های پر از اسلحه برای ایجاد شورش در داخل این کشور است.   محمد جواد لاریجانی در حاشیه نشست بررسی چالش‌های سیاسی و حقوقی یمن در دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: آمریکا بعد از شکست در جلب حمایت ارتش ونزوئلا حالا درصدد ایجاد شورش‌های نظامی در این کشور است.   وی ونزوئلا را کشوری متمول، اما در محاصره خواند و افزود: ما باید از هر گونه کمک به دولت ونزوئلا دریغ نکنیم، این سیاست ثابت ما در بعد سیاسی و بشردوستانه است که می‌تواند در سطوح بالاتر نیز بررسی شود.   دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه همچنین درباره حضور نیرو‌های انگلیسی در یمن نیز گفت: آنچه در یمن اتفاق می‌افتد جنایتی با مقیاسی کم نظیر در تاریخ بشری است و گذشته از دولت کودک کش سعودی کشورهایی، چون آمریکا، انگلیس و فرانسه نیز دست هایشان به این جنایات آلوده است.   وی افزود: این کشور‌ها در یمن نیرو دارند همچنین کمک‌های نظامی و مشورتی به سعودی‌ها و اماراتی‌ها علیه مردم مظلوم یمن می‌دهند که شراکت در جنایت علیه بشریت است.   محمد جواد لاریجانی همچنین در خصوص سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات در یمن تصریح کرد: این سکوت، فقط سکوت نامیده نمی‌شود بلکه بی عملی این مجامع بین المللی در قبال جنایت در یمن است.   وی با تاکید بر لزوم موضع گیری تمام مجامع بین المللی علیه جنایات در یمن، گفت: توقف جنایات و احترام به حق مالکیت مردم یمن باید موضوع اساسی در دیپلماسی کشور‌های منطقه باشد.   دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در پایان گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال یمن بی نظیر است، اما دیپلماسی در این باره ضعف‌های جدی نیز دارد.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر قوه قضائیه محمدجواد لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در حکمی عاطفه خادمی را به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود؛خادمی متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به‌عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.


وی عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده نیز هست.

در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

کد خبر 749609

دیگر خبرها

  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • قسام با موشک «رجوم» شهرک حولیت را به آتش کشید
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی