Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- «ارنستو والورده» سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در بازی شب گذشته تیمش مقابل سه ویا با یک تغییر تاکتیکی زیرکانه، ضمن تعویض شکست با پیروزی، انعطاف پذیری تاکتیکی خود را به رخ همگان کشید؛ تغییری که «لیونل مسی» ذی نفع ترین بازیکن از قِبل آن بود.

به گزارش ایرنا، روزنامه آ. اس اسپانیا روز یکشنبه نوشت: سرمربی بارسلونا پس از اینکه تیم تحت هدایتش در نیمه نخست بازی مقابل سه ویا توسط میزبان در ورزشگاه «سانچز پیس خوان» بی دفاع و متزلزل ظاهر شد، با اعمال یک تغییر تاکتیکی و حقه ای زیرکانه با استفاده از همان سیستمی که سوپر جام اسپانیا را فتح کرده بود، بازی را به اصطلاح در آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انعطاف پذیری تاکتیکی والورده از زمان نقل مکان از اتلتیک بیلبائو به نیوکمپ در تابستان 2017، گاهی اوقات مورد اغماض قرار گرفته شده است اما سرمربی که شیرهای اتلتیک را به فینال جام حذفی اسپانیا و فینال لیگ اروپا رساند و در سوپرجام سال 2015 نیز تیم کنونی اش را در مجموع 2 بازی رفت و برگشت با نتیجه پنج بر یک در هم کوبید، بار دیگر نشان داد که درس خود را خوب بلد است.
آبی اناری ها در نیمه نخست بازی مقابل سه ویا کاملا تحت الشعاع بازی میزبان قرار گرفته و مستاصل به نظر می رسیدند و «پابلو ماچین» همتای والورده در سوی دیگر میدان، «جردی آلبا»ی والورده را به عنوان نقطه ضعف هدف گرفته بود؛ به طوری که هر 2 گل میزبان از خیابان یک طرفه ای که آلبا برای آنها فراهم کرده بود به ثمر رسید و والورده به این نکته پی برد که برای برگرداندن نتیجه 2 بر یک و جبران گل های خورده باید مقابله به مثل کند.
به عبارت دیگر، برای مقابله با ساز و کار ماچین، والورده جناح راست تیمش را با قوای هجومی و به میدان فرستادن «سرجی روبرتو» و «عثمان دمبله» تقویت کرد؛ بازیکنانی که به ترتیب با «نلسون سمدو» و «آرتورو ویدال» تعویض شدند؛ این حرکت فشار را از روی آلبا برداشت و این فرصت را در اختیار وی قرار داد تا در ادامه کار، زمان بیشتری را به «خسوس ناواس» گلر سه ویا سرگرم شود.
والورده علاوه بر این، سیستم تیمش را به 4 – 2 – 3 – 1 تغییر داد؛ سیستمی که مرد اسپانیایی پس از پیروزی در سوپرجام مقابل همین سه ویا در طنجه مراکش، هرگز از آن استفاده نکرده بود؛ این در حالی است که آبی اناری ها در آن بازی هم بازی باخته را با برد عوض کردند.
این نقشه والورده، اجازه داد تا چهار مهره هجومی کاتالان ها یعنی «لیونل مسی»، دمبله، «لوئیس سوآرز» و «فیلیپه کوتینیو» نزدیک تر به یکدیگر بازی کنند؛ تغییری با ریسک بالا که البته والورده فکر اینجای کار را هم کرده بود و با منتقل کردن «سرخیو بوسکتس» و «ایوان راکیتیچ» به یک خط عقب تر به عنوان پایگاه دفاعی خط هافبک، خطر جا ماندن مدافعان آخر را مهار کرد.
کوتینیو که همچنان به طور تمام و کمال در این فصل به فرم ایده آل نرسیده است، وظیفه داشت تا بیشتر از حرکت رو به جلو، توپ را در جریان بازی نگه داشته و بدین ترتیب جناح راست بارسا آزاد شد؛ منطقه ای که گل های دوم و سوم این تیم از همان ناحیه به دست آمد.
پس از گل تساوی بخش مسی، والورده با هدف ایجاد ایمنی بیشتر، سیستم را بار دیگر به 4 – 3 – 3 تغییر داد.
با این حال، والورده تا اینجای فصل به طور کلی به سیستم آزموده شده بارسا یعنی 4 – 3- 3 وفادار بوده و به ندرت به سیستم 4 – 2 -4 یا 3 – 5- 2 تغییر وضعیت داده است اما در شهر سه ویا، مورچه فکور نیمکت آبی اناری ها توانایی خود را در مدیریت لحظه ای بازی ها به خوبی ثابت کرد؛ توانایی که والورده با توسل به آن بیلبائوی تحت هدایتش را در آن دوران، تنها در استراحت بین 2 نیمه از این رو به آن رو می کرد و شکست را هوشمندانه با پیروزی عوض می کرد.
ورزشی**3991**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ليونل مسي ارنستو والورده بارسلونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۴۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن آلومینیوم: خدا به تلاش ما نگاه کرد و پیروز شدیم

بازیکن تیم فوتبال آلومینیوم اراک مدعی شد تیمش تنها با هدف پیروزی مقابل پرسپولیس وارد زمین شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یونس اکبرپور پس از پیروزی آلومینیوم اراک مقابل پرسپولیس اظهار داشت: خدا را شکر به بازی برگشتیم و حق‌مان واقعاً برد بود.

حسینی: هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و مسئله اصلی ما لیگ است

 

وی گفت: من به شخصه تا لحظه آخر امید داشتم. خدا هم به تلاش همه بچه‌ها نگاه کرد و موقعیت ها تبدیل به گل شد و توانستیم پیروز شویم.

بازیکن آلومینیوم در پاسخ به این پرسش که مجتبی حسینی در بین نیمه چه صحبتی با بازیکنان داشت، عنوان کرد: حسینی نکات فنی را گفت و بچه‌ها را تشویق کرد. ما آمده بودیم که بازی را ببریم و واقعاً تیم برتر میدان بودیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمانی: گلی که زدم تقدیم به کُردهای ایران
  • یک سپاهانی دیگر به بازی با پرسپولیس نمی رسد
  • غیبت دومین ستاره سپاهان مقابل پرسپولیس!
  • رجب زاده: بازیکن لالیگایی، نقطه ضعف تیم ما بود
  • بازیکن آلومینیوم: خدا به تلاش ما نگاه کرد و پیروز شدیم
  • زلزله آنچلوتی در ترکیب رئال مقابل سوسیداد با ایجاد ۹ تغییر
  • غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش(عکس)
  • پرسپولیسی‌ها علیه مهندس استقلال
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • پرسپولیسی‌ها در مسیر مهندس استقلال