Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت‌مدیره خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی گفت: در استان ۳۸۰ سمن وجود دارد که تا پایان سال به ۴۰۰ سمن می‌رسد این سمن‌ها  در ۶ حوزه مثل حوزه سلامت کار می‌کنند، ۶.۹ درصد از سمن‌های استان در حوزه سلامت فعال هستند. ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، پنجاه‌‌ویکمین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی با حضور مسئولان و فعالان حوزه رسانه استان مرکزی در استانداری مرکزی به منظور بررسی موضوعات مرتبط با حوزه بهداشت، درمان و سلامت استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یدالله بادکوبه در این نشست با اشاره به تعداد سمن‌ها و انجمن‌های مردم نهاد حامی بیماران خاص استان مرکزی اظهار داشت: در استان 380 سمن وجود دارد که تا پایان سال به 400 سمن می‌رسد این سمن‌ها  در 6 حوزه مثل حوزه سلامت کار می‌کنند.

وی افزود: 6.9 درصد از سمن‌های استان در حوزه سلامت بوده و جز سمن‌های سرآمد و قدیمی هستند.

 رئیس هیئت‌مدیره خانه سازمان‌های مردن نهاد استان مرکزی تصریح کرد: سمن MS استان مرکزی برند بین‌المللی بوده و به بهداشت و درمان استان کمک بسیار می‌کند.

داروی بیماران MS گران است

مدیرعامل انجمن بیماران MS استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به مشکلات و نیازهای بیماران MS استان گفت: داروهای این بیماران به وفور در سطح داروخانه‌ها و بیمارستان‌ی مثل ولیعصر(عج) وجود دارد اما گران هستند.

غلام‌عباس امیری افزود: هزینه‌ها بسیار بالا بوده و بیماران توان تهیه دارو را ندارند، این بیماران علاوه بر دارو باید مکمل هم تهیه کنند که خارج از پوشش بیمه بوده و سبب افزایش هزینه‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: وزارتخانه دستورالعمل حمایت از بیماران خاص را به سمن‌ها ابلاغ کرد، در این دستورالعمل مواری مثل خدمات دندانپزشکی برای این بیماران رایگان بوده و درخواست داریم تا ارتباط لازم برای اجرای این دستورالعمل با واحد دندانپزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی برقرار شود.

مدیرعامل انجمن بیماران MS استان مرکزی اضافه کرد: مصوبه پسماند مواد عفونی بخش دیالیز اجرا نمی‌شود، درخواست مجوز کاردرمانی انجمن در دانشکده توانبخشی و ارتباط با دانشجویان کاردرمانی را داریم.

استان مرکزی نیاز به یک بخش پیوند دارد

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی استان مرکزی هم در این نشست با اشاره به نیاز‌ها و مشکلات حوزه بیماران کلیوی گفت: استان مرکزی نیاز به یک بخش پیوند دارد، باید توجه و رسیدگی به بیماران کلیوی مثل عنوان بیماران خاص، خاص باشد.

داوود نوروزخانی افزود: باید به این بیماران کمک شود تا خاص را به صورت واقعی و بدون تفاوتی قیمت درمان و دارو داشته باشند.

در استان مرکزی 3 هزار بیمار سرطانی تحت حمایت انجمن تبسم قرار دارند

مدیرعامل انجمن تبسم( حمایت از بیماران سرطانی) استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به مشکلات و نیازهای بیماران سرطانی استان گفت: در استان 3 هزار بیمار سرطانی تحت پوشش این انجمن قرار دارند، بیشتر مشکل آنها در بحث هزینه‌های دارویی و درمانی آنها است.

سمیعی افزود: کمبود دارو در برخی نقاط احساس می‌شود برهمین اساس افراد مجبور می‌شوند برای تهیه دارو به استان‌های همجوار مثل قم مراجعه کنند، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها انجمن برای کمک به بیماران کمبود منابع است.

وی تصریح کرد: باتوجه به کاهش کمک‌های مردمی، انجمن از کمبود منابع مالی رنج می‌برد.

عرضه سهمیه‌ای داروهای بیماران خاص برای جلوگیری از قاچاق و کمبودسرپرست وزارت بهداشت: ‌کمبود‌ دارو برای بیماران خاص ‌نداریممشکلی در تأمین داروی بیماران خاص در آذربایجان شرقی گزارش نشده است‌

اجرای طرح غربالگری بیماران هموفیلی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان مرکزی

نماینده انجمن هموفیلی استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به مشکلات بیماران هموفیلی استان گفت: از هر 10 بیمار هموفیلی 9 بیمار شناسایی نشده، باتوجه به اقدامات و تمهیدات انجام شده افزایش بیمار هموفیلی از سوی افراد شناخته شده نبوده و این افزایش از سوی افرادی ناآگاه از بیماری خود است.

فاطمه رضایی افزود: به دنبال اجرای طرح غربالگری هموفیلی در آموزش و پرورش استان و دانشگاه‌های استان هستیم تا بتوانیم بیماران مبتلایی که از بیماری خود اطلاع ندارند را شناسایی شوند.

اجرای طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی در شهرستان فراهان

نماینده جهادکشاورزی استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی گفت: هشت محصول برای این طرح انتخاب شده که جهاد کشاورزی استان سال آینده کشت پایلوت سیب‌زمینی را به سبب پتانسیل بالا آغاز می‌کند.

بنی‌جمالی افزود: در صورت تامین اعتبارات اجرای طرح را با جدیت دنبال می‌کنیم، شهرستان فراهان منطقه پایلوت کشت سیب‌زمینی با سموم کم در سال آینده است.

انتهای پیام/ ع

R41371/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان

استاندار قزوین گفت: در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کنند و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تایید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و ایشان این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کردند.

اعلایی، گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

وی بیان کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش آموزان به کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید با همگرایی و هم‌افزایی مشکلات را کاهش داد، افزود: انجمن اولیا و مربیان می‌تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند.

اعلایی گفت: جا دارد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن‌های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش‌آموزان بسیار موثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه یانس آباد است که امیدواریم هر چه سریع‌تر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است