Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور گفت: سالانه در کشور به ۷۵ هزار تن منیزیای سینتره نیاز است که ۵۰ هزار تن آن در کارخانه اکسید منیزیم سربیشه تولید می شود. ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا باقری عصر امروز در بازدید از کارخانه تولید اکسید منیزیم سربیشه اظهار داشت: اتکا به دانش داخلی و بهره مندی از ظرفیت های بومی تأمین حدود 70 درصد نیاز کشور به منیزیای سینتره را در خراسان جنوبی رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد:  پیش از این تمام این محصول وارداتی بوده  اما اکنون با تأمین حدود 70 درصد از نیاز کشور به این محصول جلوی واردات آن به ارزش 25 میلیون دلار گرفته شده و این ارزآوری را برای کشور رقم زده است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور با بیان اینکه  منیزیای ذوبی محصولی پرکاربرد و جدید در کارخانه اکسید منیزیم شهرستان سربیشه است  گفت: کارخانه اکسید منیزیم سربیشه تنها کارخانه منیزیای سینتره در کشور است که مواد نسوز کشور در صنایع  مختلف را تهیه و تولید می کند .

تهران|معادن شهرستان دماوند ظرفیت تولید 15 میلیون تن ماده معدنی را داردکرمانشاه| نابودی جنگل‌ها توسط معدنکاران ریشه در ضعف قوانین داردسفر ‌وزیر صنعت، معدن و تجارت به ‌کلیبر به روایت تصویرسال 98 انقلاب معدنی در کشور شکل می‌گیردوزیر صنعت‌: ‌‌صادرات مواد معدنی ایران به 7 میلیارد دلار رسید‌لیگ قهرمانان اروپا| جنگ سبک‌ها در «واندامتروپولیتانو»/ کار سخت معدنچیان مقابل گروه پرقدرت جزیره

 باقری با بیان اینکه علاوه بر تولید منیزیای سینتره که محصول پایه کارخانه اکسیدمنیزیم سربیشه است به تنوع محصولات تولیدی پرداخته شده است بیان کرد: به همین منظور به دانش تولید منیزیای ذوبی نیز دست یافته و هم اکنون این محصول را تولید می شود.

وی با بیان اینکه سالانه توان تولید 9 هزارتن منیزیای ذوبی در کارخانه اکسید منیزیم سربیشه فراهم است اظهار کرد: این  کارخانه حدود 50 درصد از نیاز کشور به این محصول را تأمین می کند و برای کشور 11 میلیون دلار ارزآوری دارد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشوربا  بیان اینکه محصولات منیزیای سینتره و ذوبی در صنعت فولادسازی پرکاربرد هستند گفت: در مجموع با تولید این دو محصول از خروج 36 میلیون دلار ارز جلوگیری می شود.

وی گفت: براساس برنامه ریزیهای توسعه ای کارخانه اکسید منیزیم سربیشه در نظر است تا سه سال آینده در تولید و تأمین منیزیای ذوبی در کشور، صد در صد نیاز کشور را در داخل تأمین کرده و واردات این محصول را به صفر برساند.

باقری اظهار داشت: خراسان جنوبی ذخیره غنی از منیزیت دارد و این سبب شده حدود 80 درصد از مواد اولیه مورد نیاز کارخانه اکسید منیزیم سربیشه از معادن داخل استان و مابقی از استان سیستان و بلوچستان تأمین شود.

وی با اشاره به اشتغال مستقیم 377 نفری در شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور گفت: در کارخانه اکسید منیزیم سربیشه 272 نفر به صورت مستقیم، در معادن مربوط به آن 188 نفر و در کارگاههای وابسته به آن در استانهای اصفهان و یزد نیز 75 نفر مشغول به کارهستند.

انتهای پیام/

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم

 علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشورهای منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می توان به بازارهای هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ ها خوابانده می شود، نمی توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن می رسد
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • ماهانه ۶ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می‌شود
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد