Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان: محمد جواد لاریجانی در همایش بررسی چالش‌های حقوقی و سیاسی یمن که در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهارکرد: ایران باید حمایت از ملت یمن را به عنوان موضوعی اساسی در همه ابعاد حتی بعد نظامی دنبال کند.

وی تصریح کرد: ما از اینکه می‌گوییم ملت یمن را حمایت نظامی می‌کنیم، خجالت نمی‌کشیم، اما اکنون سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر ستاد حقوق بشرقوه قضائیه با اشاره به ادعای امریکایی‌ها درباره کمک نظامی ایران به مردم یمن و به تصویر کشیدن چندین آهن پاره به عنوان موشک ایرانی در سازمان ملل، گفت: ما خجالت نمی‌کشیم، راه را باز کنید تا ۳۰۰ عدد از این تسلیحات را به یمنی‌ها بدهیم.

دبیر ستاد حقوق بشرقوه قضائیه ادامه داد: می‌گویند کشتی ایرانی در دریا محموله اش را جابجا می‌کند، بله کار خوبی کردیم.

وی افزود: آن‌هایی که به سعودی‌ها سلاح می‌دهند تا زنان و کودکان یمنی را بکشند باید خجالت بکشند، ما به حمایت از مظلوم افتخار می‌کنیم و این شعار و ژست بین المللی جمهوری اسلامی ایران است.

لاریجانی افزود: مردم دنیا باید به تدریج با قدرتی به نام ایران که مدافع مظلومان است، روبرو شوند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه مقاومت ملت یمن را یکی از مولفه‌های موفق دکترین استقامت خواند و گفت: برای ایران دولت قوی و مستقل یمنی یک پیروزی بزرگ است.

محمد جواد لاریجانی در نشست «بررسی چالش‌های حقوقی و سیاسی یمن» تصریح کرد: ما می‌خواهیم ملت یمن را کمک کنیم تا به دست خودشان کشورشان را بسازند و به قطب تعدیل امنیت در منطقه تبدیل شوند.

وی این سیاست را استراتژی مهم ایران خواند و افزود: یمن گهواره تمدن بشری و نه فقط اسلام است و در تاریخ اسلام همیشه، چون جواهری می‌درخشید.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: رژیم هایی، چون سعودی و صهیونیستی از وجود کشور‌های اسلامی دارای اینرسی جمعیتی و فرهنگی بسیار هراسانند و در پی آنند تا با تجزیه این کشورها، چون یمن به منافع خود دست یابند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونسیتی و همکارانش در ریاض به طور سیستماتیک در حال از بین بردن بقایای فرهنگ و تاریخ اسلامی هستند و این در حالی است که یهودی‌ها همزمان ادعای مالکیت اراضی اطراف مدینه را طرح کرده اند.

محمد جواد لاریجانی افزود: القاعده و داعش هم دقیقا در پی همین سیاست مساجد و بنا‌های تاریخی را در سوریه و عراق از بین بردند.

وی خاطرنشان کرد: یمن در آینده‌ای نه چندان دور یکی از مهمترین کشور‌های اسلامی منطقه خواهد بود چرا که استقامت ملت یمن به دنیا فهماند که ملتی بسیار مقاوم بوده و موفق خواهد شد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: اقدام آمریکا در ارسال کمک‌های بشردوستانه از مرز‌های برزیل و کلمبیا به ونزوئلا در واقع ماشین‌های پر از اسلحه برای ایجاد شورش در داخل این کشور است.

محمد جواد لاریجانی در حاشیه نشست بررسی چالش‌های سیاسی و حقوقی یمن در دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: آمریکا بعد از شکست در جلب حمایت ارتش ونزوئلا حالا درصدد ایجاد شورش‌های نظامی در این کشور است.

وی ونزوئلا را کشوری متمول، اما در محاصره خواند و افزود: ما باید از هر گونه کمک به دولت ونزوئلا دریغ نکنیم، این سیاست ثابت ما در بعد سیاسی و بشردوستانه است که می‌تواند در سطوح بالاتر نیز بررسی شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه همچنین درباره حضور نیرو‌های انگلیسی در یمن نیز گفت: آنچه در یمن اتفاق می‌افتد جنایتی با مقیاسی کم نظیر در تاریخ بشری است و گذشته از دولت کودک کش سعودی کشورهایی، چون آمریکا، انگلیس و فرانسه نیز دست هایشان به این جنایات آلوده است.

وی افزود: این کشور‌ها در یمن نیرو دارند همچنین کمک‌های نظامی و مشورتی به سعودی‌ها و اماراتی‌ها علیه مردم مظلوم یمن می‌دهند که شراکت در جنایت علیه بشریت است.

محمد جواد لاریجانی همچنین در خصوص سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات در یمن تصریح کرد: این سکوت، فقط سکوت نامیده نمی‌شود بلکه بی عملی این مجامع بین المللی در قبال جنایت در یمن است.

وی با تاکید بر لزوم موضع گیری تمام مجامع بین المللی علیه جنایات در یمن، گفت: توقف جنایات و احترام به حق مالکیت مردم یمن باید موضوع اساسی در دیپلماسی کشور‌های منطقه باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در پایان گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال یمن بی نظیر است، اما دیپلماسی در این باره ضعف‌های جدی نیز دارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: جواد لاریجانی رژیم صهیونیستی یمن کمک نظامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد

 

به گزارش روابط عمومی معاونت سیما؛ محسن برمهانی معاون سیما در حکمی مجید اکبرشاهی را به سمت «دبیر ستاد اربعین سیما» منصوب کرد.

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با حکم معاون سیما، مجید اکبرشاهی رئیس مرکز سیمرغ، به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما» منصوب شد.

در حکم معاون سیما خطاب به اکبرشاهی رییس مرکز سیمرغ آمده است: ضمن طراحی و برنامه ریزی در جهت اقدام هماهنگ سیما و طراحی پویش های رسانه ای، از هم اکنون نسبت به تشکیل تیم های لازم محتوایی و اجرایی اقدام نموده و جلسات هماهنگی با شبکه ها و بخش های ذی ربط و همچنین هماهنگی با دستگاه های رسمی و نهادهای جبهه فرهنگی انقلاب را در دستور کار قرار دهید.

اخذ سیاست ها، چارچوب های محتوایی، مدل عملیاتی، اولویت ها و راهبردها از مراکز طرح و برنامه و ارزیابی سیما، انجام طراحی ویژه برنامه های مختص این مناسبت، هماهنگی، ارائه خدمات اعزام و اسکان و تمهید تجهیزات و عوامل فنی و تولید در مسیر اربعین، نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و کاظمین و همچنین ایجاد یکپارچگی و اتحاد بصری در مجموعه آنتن سیما و نهایتا نیل به کنداکتور ویژه؛ از دیگر مواردی است که در حکم معاون سیما به آن تاکید شده است.

در این حکم همچنین از زحمات صادق یزدانی دبیر پیشین ستاد اربعین سیما در طول این مسئولیت قدردانی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • حل مشکل 50 ساله ساکنان قشم/ در سفر رئیس قوه قضائیه
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو