Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سومین روز از رزمایش بزرگ ولایت ۹۷ امروز در آب‌های جنوب و جنوب شرق کشور در گستره‌ای به وسعت بیش از یک میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه اقیانوس هند برگزار شد. گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ سومین روز از رزمایش بزرگ ولایت ۹۷ امروز در آب‌های جنوب و جنوب شرق کشور در گستره‌ای به وسعت بیش از یک میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه اقیانوس هند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روز اول رزمایش ولایت ۹۷ در یک نگاه
روز دوم رزمایش ولایت ۹۷ در یک نگاه


شلیک موشک از زیردریایی غدیر
در سومین روز از مرحله نهایی رزمایش ولایت ۹۷، یک فروند زیردریایی سبک از کلاس غدیر اقدام به پرتاب موشک کروز ضدسطحی کرد. به دلیل محدودیت شعاع عملیاتی اژدر‌ها و احتمال کشف مکان زیردریایی در هنگام پرتاب موشک اژدر، با ابتکار و تلاش جهادی متخصصان جوان نیروی دریایی ارتش و صنایع وزارت دفاع کشور برای اولین بار موشک از عمق دریا به سمت هدف پرتاب شده و بدوت اینکه مکان پرتاب و موقعیت کشف شود می‌تواند یگان‌های دشمن را مورد اصابت قرار دهد.

دیگر زیردریایی‌های حاضر در نداجا از جمله زیردریایی‌های سنگین کلاس طارق و زیردریایی تمام ایرانی فاتح نیز از این قابلیت برخوردار هستند.

عملیات تهاجمی بالگرد‌های هوادریای ارتش
یکان‌های بالگردی هوادریای نیروی دریایی ارتش در یک عملیات تهاجی اقدام به انهدام اهداف دشمن فرضی در سطح دریا کردند. این بالگرد‌ها در انواع مختلف از جمله بل ۲۱۲ با بکارگیری راکت انداز‌ها و تیربار‌های خود توانستد با موفقیت به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک کنند.

بالگرد‌های هوادریا علاوه بر انجام عملیات‌های رزمی، در انتقال نیرو‌ها و هلی برن آن‌ها در مناطق مختلف عملیاتی نیز نقش بسزایی ایفا کردند.

انهدام هدف دریایی با شلیک موشک نصر توسط جنگنده فانتوم
در راستای پشتیبانی یکان‌های نیروی هوایی ارتش از شناور‌های سطحی نیروی دریایی، یک فروند جنگنده فانتوم نهاجا با شلیک موشک کروز هواپایه نصر توانست هدف مورد نظر را در دریا با موفقیت مورد اصابت قرار دهد.

همچنین بالگرد‌های نیروی دریایی ارتش که اخیرا به سامانه شکار مین دریایی نیز مجهز شده اند اقدام به انهدام مین‌های افندی دشمن کردند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رزمایش ولایت 97 رزمایش نیروی دریایی ارتش شلیک موشک از زیردریایی زیردریایی غدیر جنگنده فانتوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۶۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی

دریافت 638 KB

دیگر خبرها

  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • فیلم| انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • دشمن دست به خطایی بزند نمونه دیگری از موشک‌ها و پهپادها به سمتشان شلیک خواهد شد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان