Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب با موضوع بیانیه اساتید دانشگا‌ها در خصوص گام دوم انقلاب برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری امشب یکشنبه ۵ اسفند ماه بیانیه اساتید دانشگا‌ها با حضور محمدمهدی اسماعیلی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و فرزاد جهان بین استاد دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی در ابتدای برنامه با اشاره به اینکه این بیانیه تا چه اندازه با شرایط امروز جامعه همخوانی دارد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در زمانی صادر شد که انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد و این بیانیه یک جمع بندی از مسیر طولانی ۴۰ ساله به شمار می‌رود. مقام معظم رهبری با نگاه عقلانی و منطقی با دقت و به دور از اغراق و سیاه نمایی واقعیت‌های جامعه را بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: در جو رسانه‌ای سنگین که علیه انقلاب اسلامی وجود دارد بسیاری از دشمنان وعده سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی و وعده ندیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را می‌دادند، اما خوشبختانه انقلاب با قوت و شوکت به این سن رسیده است و طی مسیر سخت و ناهموار که با حضور بدنه مردم بویژه جوانان سپری شده است و در ادامه مخاطب اصلی این بیانیه همین جوانان هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: این بیانیه کاملا هوشمندانه و مطابق با انتظارات است؛ در عین حال دشمنان از چند روز قبل که خبر انتشار بیانیه منتشر شده بود تصور‌هایی داشتند که تغییر‌هایی در جهت گیری انقلاب پدید می‌آید و افق غیرقابل دسترسی را ترسیم می‌کنند .

در ادامه فرزاد جهان بین تصریح کرد: جمهوری اسلامی از بدو تاسیس تاکنون با افت و خیز و چالش‌هایی کاستی‌های فراوانی روبه رو بوده است، اما آنچه که امروز می‌شود با نگاه واقع بینانه دید، این است که سرجمع این تکاپو‌ها قرین موفقیت بوده است در ابعاد اقتصادی هم ما زمان قبل از انقلاب ۶ میلیون بشکه نفت استخراج می‌کردیم ۵.۵ میلیون بشکه هم با جمعیت ۳۰ میلیون صادر می‌کردیم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب حداکثراستخراج نفت ما ۴ میلیون بشکه بوده است و حداکثر فروش نفت ما هم در بهترین حالت ۲ میلیون بشکه بوده است این به معنی آن است که منابع درآمد‌های ارزی کشور کاهش پیدا کرده است، اما در مقابه سرانه درآمد ملی با افزایش مواجه بوده است به اضافه خدمات که در حوزه اقتصادی شامل آن هستیم این به معنای آن است که حرکت رو به جلویی داشته ایم.

این استاد دانشگاه گفت: در برخی مسائل هم پیشرفت ما معجزه آسا بوده است؛ در حوزه دفاعی امنیتی علم وفناوری شاخص‌های توسه انسانی ما در زمان پهلوی شاخص توسعه انسانی ما از کشوری مانند اردن کمتر بود، اما در حال حاضر در شاخص توسعه انسانی بالاتر از چین و ترکیه قرار داریم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه هر زمانی که تفکر انقلابی وجود داشته است، ما با موفقیت مواجه بودیم، گفت: بعد از انقلاب حدود ۲۰ سال امید به زندگی افزایش پیدا کرده است، ضمن اینکه هر زمانی که تفکر غربگرا و لیبرال حاکم وجود داشته است ما پیشرفتی نداشته ایم؛ البته جامعه‌ی بدون مشکل وجود ندارد و انقلاب اسلامی از تمامی انقلاب‌هایی که در یک طراز بوده به مراتب بهتر و قوی‌تر عمل کرده است.

اسماعیلی تصریح کرد: ما در موضوع توسعه انسانی وضعیت قابل افتخاری داریم؛ نزدیک به ۵ میلیون دانشجو مشغول به تحصیل هستند و یک عددی بیش از ۱۰۰ هزا اعضای هیات علمی وجود دارند؛ رهبر انقلاب در این پیام با مخاطب قرار دادن جوانان نخبه و دانشگاهی یک نفس تازه‌ای را در کالبد جریان علمی کشور دمیدند و یک فصل روشنی به دستاور‌های علم و پژوهش اختصاص دادند؛ ما ۱۱ برابر رشدمتوسط علمی کشور را تجربه می‌کنیم؛ سال ۵۶ در اوج درآمد‌های نفتی مهمترین مشکل کشور موضوع کمبود برق بود، اما خوشبختانه تمام زیرساخت اینگونه مشکلات بعد از انقلاب فراهم شده است.

 

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گفتگوی ویژه خبری اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوطالب شفقت به مناسبت هفته بسیج سازندگی طی پیامی این هفته را به جهادگران بسیجی تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ (عنکبوت ۶٩)

نعمت خدمتگزاری را و توان خدمتگزاری را که خدای متعال به شما هدیه کرده است، قدر بدانید؛ خدا را شکر کنید؛ افزایش این گنجینه معنوی را از خدا بخواهید. (مقام معظم رهبری)

بسیج سازندگی از ابتدای تشکیل خود به فرمان مقام معظم رهبری مدظله‌العالی تا به امروز به‌عنوان الگویی از خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه شناخته می‌شود.

مجموعه اقدامات هدفمند و جهادگونه بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم خوش درخشیده و از طریق به‌کارگرفتن ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی کشور و بهره‌گیری از فرهنگ و تفکر بسیجی بسیار مؤثر بوده است.

ویژگی ممتاز بسیج سازندگی اتکا به مردمی است که باایمان به اسلام و ولایت‌فقیه همواره وجود خود را بر محور ولایت معنا می‌کنند.

وجه دیگر بسیج سازندگی حضور جهادگران در جبهه نبرد اقتصادی است، بسیجیانی که در جهادی دیگر با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری وارد عرصه تولید و اشتغال‌زایی شدند تا در جنگ نابرابر اقتصادی که دشمنان نظام و انقلاب برای به‌زانودرآوردن ملت شریف ایران علم کردند جانانه مقابله کنند.

بدون شک، بسیج سازندگی در سالی که مقام معظم رهبری آن را با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری فرموده‌اند، سرمشقی دیگر برای افزودن بر دامنه مجاهدات خود یافته و با تمام توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود، برای تحقق درخشان این خواسته «ولی‌امر مسلمین» تمام توان و تلاش خود را مخلصانه معطوف خواهد نمود.

اینجانب از تلاش‌های تمامی جهادگران بسیجی، مخلص و همیشه در صحنه به‌ویژه مجاهدت‌های جهادگران ولایت‌مدار لرستان که در عرصه‌های مختلف سازندگی و خدمات‌رسانی زحمات فراوانی کشیده و در مسیر رفع محرومیت قدم برمی‌دارند، صمیمانه تقدیر و تشکر نموده، امیدوارم در ادامه فعالیت‌های خود در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، گام‌های بزرگ‌تر و پرافتخارتری بردارند و با برنامه‌ریزی برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان لرستان در مأموریت‌های محوله، راه‌های رسیدن به توسعه استان را کوتاه‌تر نمایند، توفیق روزافزونتان را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

کد خبر 6097686

دیگر خبرها

  • آیین تکریم از مقام معلم در شهرستان دشتی برگزار شد
  • شرط‌بندی ضد انقلاب روی مهره سوخته اسرائیل
  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان