Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:45:37 GMT

ترکیه نشست شرم الشیخ را شرم آور دانست

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۷۷۱۴۴

ترکیه نشست شرم الشیخ را شرم آور دانست

تهران - ایرنا - سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با یادآوری اعدام های اخیر در مصر، از حضور سران برخی کشورها در نششت عربی-اروپایی شرم الشیخ مصر به شدت انتقاد کرد و آن را شرم آور دانست.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ابراهیم کالین، عکسی از 9 محکومی که ماه جاری میلادی در ارتباط با ترورهشام برکات (2015) دادستان سابق مصر اعدام شدند، در حساب شخصی خود منتشر کرد و زیر آن نوشت: این 9 جوان از سوی نظام السیسی که مورد حمایت برخی کشورهای غربی و شماری از کشورهای شورای همکاری است، اعدام شدند، ننگ بر تمامی آنها که در این جنایت دست دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در توئیت دیگری خطاب به ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: السیسی 9 جوان و افراد دیگری را که شمار آنها به 46 تن می رسد، اعدام کرده و با این حال شما همچنان در نشست اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب در مصر حاضر می شوید؟، ارزش ها و اصولتان کجاست؟ ننگ بر همه شما باد.
نشست دو روزه شرم الشیخ شب گذشته در حالی کار خود را آغاز کرد که نیمی از رهبران کشورهای عربی در آن حضور ندارند و سطح مشارکت برخی کشورهای اروپایی نیز بسیار ضعیف است.
نشست سران عربی-اروپایی در شرم الشیخ مصر در حالی با سخنان عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر آغاز شد که اروپایی ها پیش از این توجه به مسائل امنیتی در همکاری با جهان عرب را مورد تاکید قرار دادند.
در این نشست مسئولانی از 49 کشور شامل 21 کشورعربی و 28 کشور اروپایی شرکت دارند.
در نشست شرم الشیخ که با شعار «سرمایه گذاری باثبات» برگزار می شود، قرار است مشکلات و چالس های مشترک میان کشورهای عربی و اروپایی و مسائلی همچون تجارت و سرمایه گذاری، مهاجرت، رویارویی با تروریسم و بحران های خارومیانه بررسی شود.
شبد**1480**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مصر نشست شرم الشيخ تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آنچه رسانه‌های بلژیک امروز دوشنبه گزارش دادند، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک، در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل به دلیل جنگی است که این رژیم در غزه به راه انداخته است.

بلژیک در همراهی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا – ایرلند، اسپانیا، مالت، اسلوونی و لوکزامبورگ – از جنگ اسرائیل علیه غزه انتقاد کرده، ابتکاری را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین ارائه داده و خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل و آتش‌بس در غزه شده است.

دی کرو گفت که در دیدار با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، تلاش خواهد کرد تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند، از جمله ممنوعیت کامل واردات کالا از شهرک‌های کرانه باختری و برخورد با شرکت‌هایی که شعبه و معاملاتی در شهرک‌ها، به ویژه به شراب، خرما و محصولات روغن زیتون اشاره دارد.

دی کرو افزود: اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل ناشی از دلایل اخلاقی و ادامه جنگ با غزه و وضعیت کرانه باختری است و ما به سادگی نمی‌توانیم کنار بایستیم؛ چراکه قربانیان در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلژیک: کشورهای اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند
  • راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین
  • نارضایتی فزاینده اروپایی‌ها از دموکراسی
  • دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است
  • رغبت کشورهای عربی نسبت به تشکیل گروه صلح‌بانان بین‌المللی برای غزه پساجنگ
  • ویژگی‌های ژئوپلیتیکی کشورهای شیخ‌نشین؛ از اختلافات پیچیده سرزمینی تا همگرایی در ساختارهای اجتماعی ـ تاریخی
  • کشورهای اروپایی با بیشترین تولید ناخالص داخلی
  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا