Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:56:16 GMT

نه ژاپنی ها به جابجایی پایگاه هوایی آمریکا در ژاپن

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۷۷۳۴۵

نه ژاپنی ها به جابجایی پایگاه هوایی آمریکا در ژاپن

پکن- ایرنا- 72 درصد رای دهندگان ژاپنی در همه پرسی غیر الزام آور روز گذشته (یکشنبه) با جابجایی پایگاه هوایی آمریکا در منطقه اوکیناوا مخالفت کردند و به این طرح دولت مرکزی ژاپن نه گفتند.

به گزارش ایرنا خبرگزاری کیودو روز دوشنبه اعلام کرد: میزان مشارکت مردم اوکیناوا در این همه پرسی 52.48 درصد بود که از 50 درصد مورد نیاز برای به رسمیت شناختن این همه پرسی بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'دنی تاماکی' فرماندار ضد آمریکایی اوکیناوا بعد از اعلام این نتایج گفت: که رای مردم را با شدت پیگیری خواهد کردو از دولت مرکزی می خواهد به نتایج این همه پرسی احترام بگذارد.
بر اساس نتایج این نظرسنجی 19.1 درصد نیز موافق جابجایی این پایگاه و 8.8 درصد هم گزینه هیچکدام را انتخاب کرده اند.
در همه پرسی غیرالزام آور در مورد انتقال پایگاه هوایی اوکیناوا در ژاپن رای دهندگان در خصوص انتقال پایگاه «فوتنما» از یک منطقه پرجمعیت به محلی دیگر نظر خود را اعلام کردند حدود یک میلیون و 150 هزار نفر واجد شرایط شرکت در این همه پرسی بودند.
نتیجه همه پرسی اگرچه اجرایی نیست اما می تواند فشار مردمی بر دولت 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن را بیشتر کند تا دولت مرکزی نیز با برنامه انتقال پایگاه آمریکا مخالفت کند.
فرماندار ضد آمریکایی اوکیناوا که از ماه سپتامبر سال قبل در حال رایزنی با مسئولان بلند پایه برای ممانعت از ساخت پایگاه جدید است از آن زمان خواستار برگزاری همه پرسی بود.
حدود 70 درصد از امکانات نظامی ایالات متحده آمریکا در اوکیناوا واقع شده است که تنها 0.6 درصد از کل مساحت کشور ژاپن را تشکیل می دهد.
در سال 1996 توافق شد تا پایگاه فوتنما به «ناگو» که در 50 کیلومتری پایگاه فعلی قرار دارد، منتقل شود. این تصمیم پس از آن حاصل شد که تجاوز نیروهای آمریکایی به یک دختر مدرسه ای خشم مردم ژاپن را برانگیخت اما اجرای این طرح همچنان متوقف مانده است.
تنش ها میان نظامیان آمریکایی با ساکنان اوکیناوا و سروصدا و حوادث ناشی از اعضای این پایگاه همواره خشم مردم را در پی داشته است دولت «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن می گوید که انتقال این پایگاه به محل دیگری در اوکیناوا پاسخی به این نگرانی هاست اما مردم خواهان خروج این پایگاه از جزیره اوکیناوا هستند.
به گزارش وزارت دفاع آمریکا که تحت عنوان «گزارش ساخت پایگاه» در سال 2007 منتشر شد، آمریکا در 39 کشور پایگاه بزرگ نظامی و در 140 کشور ایستگاه‌های نظامی دارد.
آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ژاپن اوكيناوا پايگاه آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید ژاپنی‌ها از شهاب زاهدی/ لژیونر ایرانی مدعی آقای گلی جی لیگ

به گزارش قدس آنلاین، آویسپا فوکوئکا امروز (جمعه) در هفته یازدهم جی لیگ ژاپن، میزبان تیم گامبا اوزاکا بود و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید. شهاب زاهدی مهاجم ایرانی در دقیقه ۲۲ از زمین خودی دروازه حریف را گشود.

به این ترتیب فوکوکا برای اولین بار در پنج بازی اخیرش پیروز شد و گامبا اوزاکا دومین شکست متوالی خود را متحمل شد.

این ششمین گل زاهدی در این فصل لیگ بود تا رسانه‌های ژاپنی به درخشش این بازیکن ایرانی در فصل جاری جی لیگ اشاره کنند و او را یکی از مدعیان کسب عنوان آقای گلی در این فصل بدانند.

شهاب زاهدی در نقل و انتقالات زمستانی راهی جی لیگ شد تا اولین ایرانی تاریخ لیگ ژاپن لقب گیرد.

تیم آویسپا فوکوئکا با این پیروزی، ۱۵ امتیازی شد و به لطف تفاضل گل بهتر در رده نهم قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • تمجید ژاپنی‌ها از شهاب زاهدی/ لژیونر ایرانی مدعی آقای گلی جی لیگ
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • روز معلم در این کشور هر روز جشن گرفته می‌شود
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا