Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@07:06:31 GMT

معرفی برگزیدگان جایزه کتاب سال سینمایی

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۷۷۷۳۳

برگزیدگان کتاب سال سینمای ایران در بخش‌های تالیف و ترجمه و نشر، شناسایی شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این دوره جایزه کتاب سال در بخش ترجمه پنج اثر و در بخش تالیف سه اثر نامزد دریافت جایزه شدند.  بنابر این گزارش در این دوره جایزه کتاب سال سینمایی، از میان کتابهایی که به عنوان نامزد دریافت این جایزه مطرح شدند، کتاب سینما سوزی در ایران نوشته عباس بهارلو، لوح تقدیر را دریافت کرد و تندیس بخش تالیف به کتاب فیلم به مثابه فلسفه به صالح نجفی تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این دوره کتاب سال سینمایی در بخش ترجمه هم کتاب درک تئوری فیلم ترجمه رحیم قاسمیان لوح تقدیر گرفت و تندیس بخش ترجمه به مهدیس محمدی تعلق پیدا کرد.  در بخش نشر از اعظم کیان افزار مدیر مسئول نشر افراز و در بخش نکوداشت ها از لادن طاهری مسئول فیلم خانه ملی ایران و وازریک درساهاکیان، مترجم پیشکسوت تجلیل شد.  در این دوره جایزه کتاب سال سینمای ایران 72 عنوان کتاب بررسی شد.  داوری این جایزه را خسرو دهقان، سید حسن حسینی، مازیار اسلامی، علیرضا محمودی، لیلا ارجمند، فتاح محمدی، ناصرصفاریان به عهده داشتند.  جایزه کتاب سال سینمای ایران در سال 86 به پیشنهاد سید رضا میرکریمی در دوره اول مدیریت او در خانه سینما شکل گرفت و با وجود وقفه های اندک در برخی دوره ها در یازده سال گذشته هفت سال برگزار شده است.  نشان هدهد، نشانی است که به برندگان جایزه کتاب سال سینمایی اهدا می شود .  بنابر اعلام مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از کتاب های برگزیده در این جشنواره سیصد نسخه خریداری می شود.  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: معرفی کتاب سینما برگزیدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «آن روی دیگران» نوشته کئوتر ادیمی به تازگی با ترجمه آذر نورانی توسط نشر نیستان منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایتی از الجزایر معاصر است که بحران‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری را از سر گذرانده است.

کوثر عظیمی (کئوتر ادیمی) نویسنده معاصر الجزایری‌الاصل، در اولین داستانش از زندگی خانواده‌ای صحبت می‌کند که انگار فقط در سختی‌ها و تلخی‌های روزمرگی‌هایشان با هم شریک‌اند. در داستان پیش رو، هر شخصیت فرصت دارد بخشی از دغدغه‌هایش را برای خواننده بازگو و او را با خلوت خود همراه کند. تلاقی رخدادها و چندصدایی روایت‌ها از جذابیت‌های اصلی این رمان است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«… بابا ما را ول نکرده است. قرار است برگردد. برمی‌گردد. مامان می‌داند. برای همین جلوی پنجره منتظر می‌نشیند و دستش را در موهایم می‌کند. او برمی‌گردد و من دیگر موهای سفید نخواهم داشت. موهای سفید نبود باباست. آن‌ها روزهای بدون بابا هستند. همین‌که برگردد، موهای سفید هم می‌روند.»

این‌کتاب با ۷۲ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6090717 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد