Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدابوالقاسم صفوی شامگاه یکشنبه در جلسه کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری شورای شهر گرگان در خصوص انتقال درختان جاده گرگان به کردکوی اظهار کرد: به کمک سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان درختان جابجا شده و در مسیر فرودگاه گرگان و پروژه تونل سبز کاشته می‌شود.

وی درباره قطع چنار محله سبزه مشهد گرگان گفت: وضعیت این درخت کهنسال محله تاریخی و قدیمی سبزه‌مشهد ناراحت کننده است و باید فکری به حال این درخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفوی افزود: تا امروز هر آنچه از این درخت بریده و به کارخانه چوب برده شده کافی است و برای باقیمانده این درخت تصمیم درستی اتخاذ کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دستفروشان با تدابیر انجام شده به محور زیارت منتقل شدند و با توجه به مشکل معیشت و اشتغال آن ها نمی‌توان آن ها را جمع‌آوری کنیم.

صفوی تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای از شهرهای غرب استان گلستان به این محور آمده اند و چادرهای موجود در محور زیارت را اجاره کرده و این امر باعث شده تعداد این چادرها از ۳۰ چادر به ۸۰ چادر افزایش یابد و متاسفانه مشاهده می شود که این افراد در این پوشش درختان اطراف را قطع می‌کنند.

فرماندار گرگان اظهار کرد: برای ساماندهی این دستفروشان ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفتیم و یک سرمایه گذار هم اعلام آمادگی کرده تا آلاچیق های این مسیر را با صنایع چوبی و همخوان با طبیعت بسازد و این پروژه در ۶ ماه نخست سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

صفوی بیان کرد: موافقت‌های منابع طبیعی اخذ شده تا در این مسیر خدکات گاز، آب و برق این پروژه را تامین کنیم و اقدامات موثری در این راستا انجام شود.

اکتشاف در قلعه خندان

فرماندار گرگان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تپه تاریخی قلعه‌خندان گرگان تصریح کرد: توجه به این منطقه تاریخی تا به امروز مورد غفلت مسئولان قرار گرفته و با پیگیری‌های انجام شده مجوز حفاری و اکتشاف این منطقه اخذ و عملیات اکتشاف و حفاری آغاز شده است.

صفوی همچنین به سیل سال گلستان گریزی زد و گفت: قبل از وقوع سیل با توجه به وضعیت منطقه، هوانیروز دوره‌های آموزشی را در گرگان برگزار می کرد و پس از وقوع سیل از مجموع ۱۶ بالگرد مستقر در گرگان هفت بالگرد در زمان سیل در گرگان باقی مانده و کمک شایانی را در امدادرسانی کردند.

وی اضافه کرد: پس از وقایع سیل از هوانیروز خواسته شد در گرگان مستقر شود و در ابتدا زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در مسیر فرودگاه به آن ها پیشنهاد شد که به دلیل مکان‌یابی نامناسب رد و زمین دیگری در نزدیکی زندان امیرآباد به هوانیروز داده شد.

صفوی خاطرنشان کرد: اما بعد از ۱۷ سال بنا به دلایل نامشخص هوانیروز در گرگان مستقر نشده و این امر را پیگیری کردم و با رأی زنی های انجام شده مشکلات برطرف و هوانیروز به زودی در گرگان مستقر خواهد شد.

کد خبر 4551552

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندار گرگان گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود

مرتضی صفری ظهر شنبه در حاشیه بازدید از کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه گفت و گو با خبرنگاران از ساماندهی کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه با همکاری مالک، شهرداری و این اداره‌کل خبر داد و افزود: این کاروان‌سرا از جمله بناهای تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفت‌وگوهای انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدامات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد.

صفری گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیز اعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاروان سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

کد خبر 6090073

دیگر خبرها

  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه ۵۰۰ یورو به زئران حج ۱۴۰۳
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه 500 یورو به زئران حج 1403
  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست