Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتظری گفت: یکی از مهمترین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ترویج فرهنگ ولایتمداری است.

«غلامرضا منتظری» به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: حضرت زهرا (سلام الله علیها) یک اسوه جامع برای شایسته بودن، شایسته زیستن و رسیدن به قله های سعادت و نیک فرجامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد دانشگاه افزود: در فرهنگ اسلامی زمینه رسیدن به سعادت و خوشبختی برای همگان فراهم است و مرز جنسیت وجود ندارد.

 

منتظری تصریح کرد: هر مرد و زنی که بر مبنای سبک زندگی ارائه شده از سوی رسول اکرم و اهل بیت شریفش زندگی کنند قطعا می توانند در حد توان و قابلیت خودش پله های سعادت و خوشبختی را طی کند.

 

وی ادامه داد: آنچه حائز اهمیت است پایبندی به معارف قرآنی و معارف اهل بیت (علیهم السلام) در مقام عمل است.

 

رئیس بسیج اساتید گلستان با بیان اینکه حضرت زهرا (سلام الله علیها) به عنوان یک اسوه نمونه برای همه انسان ها به ویژه بانوانی که می خواهند شایسته و تحول آفرین باشند محسوب می شود، اظهارداشت: ما وظیفه داریم به تمامی ابعاد شخصیتی این بانو توجه کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه عرفان و شناخت ها نباید تک بعدی باشد، گفت: زمانی می توانیم زبان به اعتراف گشوده و بگوئیم که آن حضرت را می شناسیم که بتوانیم تصویری روشن از شخصیت علمی، عرفانی، عبادی، اخلاقی و سیاسی اجتماعی آن حضرت ارائه دهیم.

 

منتظری افزود: یکی از مهمترین ابعاد شخصیتی آن بانوی بی نظیر ترویج فرهنگ ولایتمداری است. حضرت زهرا (سلام الله علیها) با تمامی سرمایه هستی خویش در کنار تربیت نسلی پاک و شایسته برای هدایت بشریت از حریم امامت و ولایت دفاع نمود و بر این باور بود که مسیر سعادت و عزت بشر جز از طریق قرآن و عترت محقق نخواهد شد.

 

وی تاکید کرد: شایسته است در آستانه تولد آن حضرت گلبرگ معارف فاطمی را با دقت مورد مطالعه قرار دهیم و در مقام عمل سر لوحه زندگی خویش سازیم.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خبرگزاری شبستان آیت الله مومن بیانیه گام دوم انقلاب استان بوشهر گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری آمریکا اردبیل حضرت زهرا س غلامرضا منتظری ولایتمداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی گلزار شهدای جروکان با هزینه بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال انجام شد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر با اشاره به سامان‌دهی گلزار شهدای جروکان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال اظهار کرد: این اقدام با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد؛ بهسازی و مرمت گلزارهای شهدا به‌منظور ماندگارسازی نام شهدا به‌عنوان میراث ملی ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به باورهای دینی و معرفی شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران به‌عنوان الگو برای جوانان از مؤثرترین راهکارها به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ساماندهی گلستان شهدای جروکان شامل ساماندهی قبور شهدا، کف‌سازی و بدنه‌سازی این مجموعه است، گفت: گلزار شهدا سمبل فرهنگ ایثار و شهادت است، از این‌رو حفظ و ساماندهی این پروژه یکی از الزامات و اولویت‌های پروژه‌های شهرداری است.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: در عملیات عمرانی پروژه‌های فرهنگی باید رویکرد ما خلاقانه و با اثرگذاری ارزش ترویجی باشد تا به اهدافی که در ترویج ارزش‌ها مشخص شده، دست پیدا کنیم.

کد خبر 749089

دیگر خبرها

  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی