تلاش اکانتهای فیک رژیم صهیونیستی به زبان فارسی در فضای مجازی برای شایعهسازی و تفرقهافکنی
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۷۸۴۰۶
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دشمنی دیرینه و آشکار یهودیان صهیونیست با مذاهب اسلامی به خصوص تشیع، نیاز به اثبات و ادله و برهان ندارد چراکه سنت تاریخ، همواره بر رویارویی حق و باطل استوار بوده است. با نگاهی گذرا به تاریخ صدر اسلام نیز به نمونههای فراوانی از تخاصم یهودیان شبه جزیره حجاز علیه آیین رحمانی اسلام برمیخوریم که غزوه خیبر به عنوان مصداق بارز این قبیل مواجهات محسوب میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
چند سالی است که رژیمصهیونیستی میخواهد با اجرای پروژه یک ژنرال بازنشستهٔ خود که رسالت تازهای را در کلاس درس پیدا کرده است، تعداد کارشناسان فارسی زبان خود را که سیاستهای دشمن قدیمیاش یعنی ایران را درک میکنند، افزایش دهد. اما باید درباره این عملکرد آنها بیشتر دقت کرد تا هدف آنان از این اقدام را دریافت. ساخت اکانتهای جعلی صهیونیست که به زبان فارسی در شبکههای اجتماعی شایعهسازی و شبههافکنی و عموماً با اسامی ایرانی و بعضاً در ظاهر مذهبی فعالیت میکنند و جامعه هدف آنان مردم ایران است. دامنه رویاروییهای سیاسی بیش از هر زمان دیگری به شبکههای اجتماعی کشیده شده است. این اکانتها که بیشتر با هدف تخریب اسلام و تفرقهافکنی در شبکههای اجتماعی حضور دارند، میکوشند ارزشهای اسلامی را آماج انواع توهینها قرار دهند و مقدسات را به سخره بگیرند. نتیجه سیاستی که مقامات صهیونیست در پیش گرفتند، رشد قارچگونه این دست صفحات است که که هیچ هدفی جز ترویج عقاید پوچ و ضدارزش و گسترش تفرقهافکنی در میان مردم ندارد.
وبسایت خبری «واینت» وابسته به روزنامه صهیونیستی یدیعوت آخرونوت میگوید: «اطلاعات ارتش اسرائیل همزمان با تشکیل دورههای آموزش زبان فارسی به سربازان اسرائیلی به دنبال جذب جوانان خانوادههای ایرانیالاصلی است که به اسرائیل مهاجرت کردهاند.»
تاکید ارتش بر اموزش زبان فارسیدوره آموزش زبان فارسی در ارتش رژیم صهیونیستی عمدتاً با تکیه بر اخبار و گزارشهای سیاسی روز ایران انجام میشود؛ گزارشهای روزانه صداوسیمای جمهوری اسلامی، بهویژه شبکه «خبر» سیما در مورد فعالیتها و گفتارهای روزانه رئیسجمهور سابق کشور تا ارسال «ماهوارههای ایرانی حامل موش و سوسک به فضا» اما گزارشهای اجتماعی و حتی ورزشی ایران نیز در این دوره مورد توجه است.
ارتش رژیم صهیونیستی جستجو برای جوانانی را که بتوانند در امور مربوط به زبان عربی به آن یاری دهند را از مقعطع راهنمایی مدرسه شروع میکند و آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی ارتش این رژیم را در مورد دانشآموزانی که واحدهای عربی را گذراندهاند، بهروز میکند اما جستجوهای ارتش برای یافتن جوانانی که به امور مربوط به زبان فارسی کمک کنند با سختی بسیار همراه است.
اکثر جوانانی که وارد دوره آموزش زبان فارسی ارتش رژیم صهیونیستی میشوند، ابتدا در سطح «صفر» هستند اما دوره به شدت فشرده آنان در طول شش ماه، روزانه از هشت بامداد تا ده شب ادامه دارد و شامل دختران و پسران است. سربازان در پایان این دوره وارد نیروی موسوم به ۸۲۰۰ میشوند و سربازان باتجربهتر راهنمای آنان در طول دوران ارتش خواهند بود.
محمد کهوند کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: فعالیت حسابهایی با محتوای تخریب اسلام و نظام مسئله غیرطبیعی نیست زیرا اساساً شبکههای اجتماعی متعدد متعلق به دشمن است و تلاش میکنند تا حرف خود را به مخاطب برسانند. با ایجاد اینترنت، محتوای مورد نظر در دسترس مخاطبان بیشتری قرار میگیرد.
وی در ادامه بیان کرد: نکته مهم تر اینکه چرا زبان فارسی برای دشمنان ما مهم است؟ در جواب باید گفت زیرا کشور ایران مهم است. در حال حاضر تنها حکومت شیعه جهان و تنها حکومتی که رسماً در مقابل دستگاه استکبار ایستاده است، کشور ایران است. مسلماً افکار عمومی در کشور بزرگترین حامی نظام جمهوری اسلامی هستند که نمونه بارز آن را می توان در حضور گسترده مردم در راهپیمایی ٢٢ بهمن مشاهده کرد. لذا دشمن تلاش میکند افکار را به سمت هدف خود بکشد و قطعاً این تغییر افکار عمومی به نفع آنها خواهد بود، پس به زبان فارسی سرویس میدهند و تاکید بر این مسئله دارند. برای نمونه در بیبیسی با وجود جمعیت میلیاردی چین چرا سرویسی به زبان چینی وجود ندارد اما آنها تمام امکانات را بسیج و بیبیسی فارسی را راهاندازی میکنند.
این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: مگر جمعیت کشورهای فارسی زبان چقدر است؟ جمعیت سه کشور ایران تاجیکستان و افغانستان چقدر جمعیت دارند؟ اگر بخواهیم مقایسهای داشته باشیم، جمعیت این سه کشور شاید یک هشتم جمعیت کشور چین باشد. اما به دلیل اینکه حکومت ایران مهم است، طبعاً تاثیرگذاری بر افکار عمومی و هدایت آن به سمت و سویی که دشمن میخواهد، مهم میشود.
کهوند با اشاره به اینکه رئیس اینستاگرام یک فرد صهیونیست است، اظهار کرد: از دشمن انتظاری غیر از دشمنی نمیتوان داشت.
وی در ادامه گفت: نمونه بارز دشمنی را در اخطار توییتر به محدودیت حساب khamenei.ir که منسوب به رهبر معظم انقلاب است، در پی انتشار پستی از سلمان رشدی میتوان مشاهده کرد. واکنش این شبکههای اجتماعی در مقابل پستهایی که در راستای منافع آنها نیست و تهدید به حذف پست یا محدود کردن حساب نشانگر نقض بارز آزادی بیان است.
این کارشناس فضای مجازی تاکید کرد: مشکل آنجاست که فعالان رسانهای و مسئولان فضای محازی کشور اجازه میدهند پهنای باند رایگان در اختیار این شبکههای اجتماعی قرار گیرد و بدتر اینکه نباید زیرساختهای کشور در اختیار این جریان قرار گیرند و این کوتاهی مسئولان است که تلاش نمیکنند تا مشابه این شبکههادر داخل کشور بومیسازی شود.
گزارش از نرگس رمضانیانتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: توییتر شبکه های اجتماعی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
دهمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی با حضور مهدی باصولی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ از روز گذشته در دانشگاه علم و فرهنگ آغاز به کار کرد و تا امروز، ۶ اردیبهشت ماه ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، محمدجواد شایگان فرد، دانشیار دانشگاه علم و فرهنگ و دبیرکنفرانس بین المللی وب پژوهی با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد بینالمللی، به شرح گزارش مختصری از دورههای قبل پرداخت.
وی در خصوص انتخاب محورهای این کنفرانس خاطرنشان کرد: کمیته علمی کنفرانس بینالمللی وب پژوهی ۱۵ محور اصلی را برای کنفرانس انتخاب کرد که از جمله آنها میتوان به یادگیری ماشین، یادگیری عمیق در وب، وبکاوی، وب معنایی و تحلیل وب، اینترنت اشیا، بازیابی اطلاعات، شبکههای اجتماعی، سکوهای ابری، انبوه و توزیع شده، بلاکچین و رمزارز، تعامل انسان و رایانه، کیفیت وب، سکوها و ابزارهای نرمافزاری وب، کسبوکار و بازاریابی الکترونیکی، امنیت وب، تحلیل رفتار و شخصیسازی، پردازش تصویر در وب، رسانه و ارتباطشناسی وب، وب و جامعه اشاره کرد.
دبیر کنفرانس بینالمللی وب پژوهی در ادامه افزود: ما در این کنفرانس به تمامی موضوعاتی که مربوط به حوزه وب میشد نیز توجه کردیم و صرفاً به دنبال ابعاد فناوری آن نبوده و نویسندگان حوزه علومانسانی و… را نیز تشویق کردیم تا در این حوزه ورود کنند.تعداد ۱۴۲ مقاله پذیرش شده است که ۴۵ مورد شفاهی است، البته نکته حائز اهمیت این است که هر مقاله دو داور داشته و بعد اعلام نتایج شده است.
وی عنوان کرد: مقالات و پژوهشهایی متعددی به زبانهایی فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاههایی معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است. گفتنی است امسال حدود ۷۵ درصد مقالات به زبان انگلیسی بوده است و این نشان از تمایل پژوهشگران به تعاملات بینالمللی است.
*مسئله اجتماعی، راه حل اجتماعی دارد
همچنین در ادامه این کنفرانس آرش حیدری عضو هیئت علمی گروه مطالعات فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان سخنران ویژه درباره شکاف دیجیتال(گفتاری درباره نسبت فضای مجازی و فضای اجتماعی) نکاتی را مطرح کرد.
حیدری گفت: «مسئله اجتماعی، راه حل اجتماعی دارد» این گزارۀ کلیدی محوریتی اساسی در فهم علوم اجتماعی دارد. فقدان مواجهه با این گزاره موجب میشود که برای حل مسائل اجتماعی مسیرهایی غیر اجتماعی پیموده شود و این مسیر ضرورتاً با شکست مواجه خواهد شد.
وی افزود: فهم امر اجتماعی همواره نسبتی با مفهوم فضا دارد. فضای اجتماعی در حدفاصل کنشها، تعاملها و روابط میان افراد شکل میبندد و چیزی را خلق میکند که «حوزه عمومی» نامیده میشود. حوزه عمومی عرصه تعاملات نمادین و معنادار انسانها است و مجموعه وسیعی از الگوهای تعاملی را در بر میگیرد.
عضو هیئت علمی گروه مطالعات فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ در ادامه تشریح کرد: این شبکه تودرتو که حاصل کنش و واکنش میان انسانهاست ساختاری نظاممند به خود میگیرد و به سیستمی سیال بدل میشود. این سیستمِ سیال واجد کلیتی میشود که چیزی بیش از تک تک اجزای آن است. این تبیین بدان معناست که «جامعه جمع جبری تک تک افراد نیست» بلکه نظامی است که در نتیجۀ تعاملات جزئی واجد یک کلیت میشود و امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و… را در بر میگیرد. از این حیث جامعه یک کلیت است، یک فضای خلق شده است که بخشها، اجزا و خردهنظامهایی دارد.
حیدری عنوان کرد: با این مقدمه، فضای مجازی را باید زیرمجموعه فضای اجتماعی دانست. خطای رایج در فهم رابطه میان فضای اجتماعی و فضای مجازی آنجاست که گاه این دو را اینهمان فرض میکنند و فهم امر اجتماعی و فضای اجتماعی را به فهم فضای مجازی تقلیل میدهند. درست در این نقطه است که مفهوم شکاف دیجیتال موضوعیت مییابد.
وی همچنین عنوان کرد: جنس و نوع و کیفیت دسترسیِ کاربران به فضای مجازی تابع شرایط اجتماعی آنهاست. نابرابریها، تضادها و تعاملات اجتماعی در فضای مجازی بازتولید میشوند. به عبارت دقیقتر شکافهایی که در قلمرو اجتماعی در سطوح مختلف (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی) تولید میشوند در قلمرو مجازی تکرار و تثبیت میشوند. درست در همین نقطه است که درباره فهمِ نسبت فضای اجتماعی و فضای مجازی نیاز به بازاندیشی اساسی وجود دارد.
عضو هیئت علمی گروه مطالعات فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: فروکاست فهم فرایندهای اجتماعی، مسائل اجتماعی، و فضای اجتماعی به فضای مجازی به معنای نادیده گرفتن منطق درونیِ امر اجتماعی است. فضای مجازی مبتنی بر بازنمایی است، اینکه چه کسی در چه جایگاهی توان بازنمایی بیشتری دارد بیش از آنکه به فضای مجازی مرتبط باشد به فرصتها و امکاناتی وابسته است که در فضای اجتماعی کسب شده است. بنابراین بازنمایی فضای مجازی همواره واجد شکافی بنیادینی است با آنچه در فضای اجتماعی در حال رخ دادن است. بنابراین این مبحث برای مفهومپردازیِ نسبت میان این دو فضا و توضیح چگونگی بازتولید روابط نابرابر اجتماعی در فضای مجازی است.
روز اول این مراسم با حضور اساتید و مهمانانی از مرکز تحقیقات مخابرات، وزارت علوم،تحقیقات وفناوری، ایرانداک، جهاددانشگاهی، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی و علامه طباطبایی و….حضور داشتند و در این کنفرانس جایزه پرفسور کامبیز بدیع اهدا خواهد شد.
انتهای پیام