Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:53:42 GMT

کتاب مطبوعاتی دیگری از سید فرید قاسمی چاپ شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۷۹۰۳۰

کتاب مطبوعاتی دیگری از سید فرید قاسمی چاپ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «جست و نوشت؛ پراکنده‌های کتاب‌کاوی، مجله‌پژوهی، روزنامه‌شناسی» در بردارنده گزیده‌مقاله‌ها، گزارش‌ها و یادداشت‌های فرید قاسمی از میانه بهار ۱۳۸۹ تا آخر تابستان ۱۳۹۷ به‌تازگی توسط موسسه خانه کتاب منتشر و راهی بازار نشر شده است. این موسسه چند روز پیش، کتاب «قباله کتاب، مطبوعات، چاپ» را از این پژوهشگر چاپ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جست و نوشت» سومین مجموعه از گزیده نوشته‌ها و گفته‌های قاسمی است. نخستین عنوان آن، دو مجلد «تاریخ روزنامه‌نگاری ایران» است که مقطع دهه هفتاد را در برمی گیرد. دومین آن، کتاب «مطبوعات ایرانی»دربردارنده دهه هشتاد است.

نیکنام حسینی پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب در بخش یادداشت ناشر این کتاب نوشته است:

«گردآوری، ساماندهی، پردازش و اشاعه اطلاع نخستین وظیفه نهادهای عرصه فرهنگ است. در دنیای امروز سازمان ها، موسسه ها و مراکز پژوهشی و خدماتی برای آگاهی هر چه بیشتر کارشناسان خود، محققان، دانش آموختگان، دانشجویان و علم پژوهان اقدام به شناسایی، گردآوری و ارائه منابع می کنند تا مددکار همه پژوهندگان باشد.

خانه کتاب با عنایت به این که در چارچوب وظایف خویش مسئولیت نشر آثار کتاب‌پژوهان، کتاب‌شناسان و به‌طور کلی کتاب‌ورزان ایرانی را بر عهده دارد به عرضه مطالعات و تحقیقات حوزه فرهنگ مکتوب می پردازد؛ حیطه‌ای که بیشترین ادبیات و داشته هایش پراکنده اند. گاه نوشتاری ارزشمند می‌بینیم که منبع بی‌مانندی است اما در لابه‌لای روزنامه‌ها و مجله‌ها ناپیدا است و نسل‌های پسین از این‌گونه مآخذ بهره‌یاب نمی‌شوند.

خانه کتاب، در سال های اخیر با تاسیس مرکز کتاب پژوهی ایران، تلاش دو چندانی برای آفرینش‌های کتاب محور به سامان رسانده است و تحقیق و تجمیع از اولویت‌های نخست مجموعه ما قلمداد می‌شود.»

قاسمی هم در بخش درآمد کتاب موردنظر آورده است: «در یک نظم سردستی که «درآمد» در آغاز و «پیوست» پایان بخش آن است، این مجموعه با ۱۶۲ نوشتار و گفتار به ۱۵سرفصل اصلی ذیل تفکیک شده است: تاریخک، تک نگاری، خاطره، خطابه، دریغ، سند، کارنامه، کتابگزاری، گفت و گو، نامه، نظر، نکته، نویافته، واکاوی و یادآوری، پیوست پایانی کتاب نیز فهرست آثار و چاپ سپاری‌هایی است که از آغاز ۱۳۷۰تا یلدای ۱۳۹۷پدیدآورده‌ام.»

کتاب «جست و نوشت؛ پراکنده‌های کتاب‌کاوی، مجله‌پژوهی، روزنامه‌شناشی» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۹۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4551676 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه کتاب سید فرید قاسمی نیکنام حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۹۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۶۸ معترض در موسسه هنر شیکاگو


به گزارش تابناک از الجزیره، این ایستگاه تلویزیونی گفت: «این اولین بار است که اداره پلیس شیکاگو از زمان آغاز اردوگاه‌های طرفدار فلسطینی‌ها این سطح از دستگیری‌ها را انجام می‌دهد».

این سازمان افزود که دانشجویان برای ششمین روز در یک کمپ جداگانه در دانشگاه شیکاگو باقی ماندند.

دیگر خبرها

  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • دستگیری ۶۸ معترض در موسسه هنر شیکاگو
  • تصویر پوشش متفاوت دختران ایران در کنکور ۵۰ سال قبل | چند تست بزنید!
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد
  • بررسی تحولات اخیر باشگاه استقلال تهران در مجله فوتبال
  • تهران قدیم | تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل/ عکس
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد