Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در شرایطی که در جنگ اقتصادی قرار داریم، ولی سمت‌وسوی بودجه ۹۸ متناسب با شرایط جنگی نیست که این یکی از ایرادهای جدی بودجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص بودجه‌ی سال ۹۸ گفت: هم‌اکنون مجلس در حال بررسی بودجه ۹۸ است و واقعیت بخش درآمدها این است که بودجه به‌شدت تورم‌زا است و در کل منطبق با نیازهای واقعی کشور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به مخالفت‌هایی که از سمت دولت انجام می‌شود و نقشی که برخی از نمایندگان به‌عنوان وکیل الدوله دارند اجازه تغییرات جدی بودجه وجود ندارد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: به‌طور مثال در بحث همسان‌سازی حقوق با اماواگرهای زیادی مواجه هستیم و همچنین در موضوع اشتغال نیز بودجه ۹۸ بسیار ضعیف است.

سمت‌وسوی بودجه ۹۸ متناسب با شرایط جنگ اقتصادی نیست

سلیمی اضافه کرد: در شرایطی که در جنگ اقتصادی قرار داریم، ولی سمت‌وسوی بودجه متناسب با شرایط جنگی نیست که این‌یکی از ایرادهای جدی بودجه است.

وی با اشاره به برخی نواقص و انحرافات جدی بودجه افزود: در بخش رتبه‌بندی معلمان مبلغی که اختصاص داده‌شده است بسیار اندک است، همچنین در بخش ترمیم حقوق کارگران و شرکتی یک نقص جدی در بودجه ۹۸ وجود دارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان ضمن بیان اینکه بودجه در بخش مسکن محرومین نتوانسته توقعات لازم را برطرف کند بیان کرد: همچنین در بخش کوچک‌سازی دولت نه‌تنها اقدامی انجام‌نشده بلکه دولت را بزرگ‌تر کرده است که این‌یک آسیب جدی است و در بخش پرداخت بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی نیز موفق نیست.

دولت در بودجه ۹۸ آینده فروشی کرده است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تأکید کرد: دولت در بودجه ۹۸ یک آینده فروشی کرده است که با فروش اوراق و قرض می‌خواهد اداره کشور را انجام دهد و آیندگان را مدیون و مقروض می‌کند و مشخص نیست برای نسل چهارم و پنجم چه برنامه‌ای دارد و آینده را کاملاً فروخته است.

سلیمی در همین خصوص تصریح کرد: در بخش اتکای به نفت وابستگی رفع نشده و این وابستگی حتی بیش از گذشته شده است و در حوزه تأمین نقدینگی کارخانه‌هایی که با مشکل مواجه هستند نتوانسته‌اند یک راهکار روشن و عملیاتی برای آن‌ها ارائه دهد که با این دلایل نواقص فراوانی در بودجه ۹۸ وجود دارد و درمجموع برای شرایط عادی نوشته‌شده است.

انحراف ۶۲ درصدی بودجه نسبت به برنامه ششم توسعه

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر مطابقت بودجه ۹۸ با برنامه ششم توسعه گفت: متأسفانه طبق گزارش‌های دیوان محاسبات ۶۲ درصد انحراف در بودجه نسبت به برنامه ششم وجود دارد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۹۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرا نشدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی افزود: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر فروردین مشکلی در این زمینه وجود داشته است، به‌طور قطع در اردیبهشت باید رفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است؛ دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

کد خبر 749318

دیگر خبرها

  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان