Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر فرانسه از شرکای این کشور خواست تا در عملیات علیه افراطگران خشونت طلب در منطقه ساحل در شمال قاره آفریقا در کنار فرانسه بوده و به آن کمک کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسه که سربازانش را به منظور این عملیات در منطقه مستقر کرده در عین حال از یک نیروی نظامی 5000 نفری مشترک بین پنج کشور منطقه  شامل بورکینا فاسو، مالی، موریتانی، نیجر و چاد در خط مقدم این مبارزه پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه، در سخنرانی خطاب به سربازان کشورش و چند کشور دیگر در مقر آنها در شهر گائو گفت: ما خواهان متعهد شدن همه به پیشرفت به سمت ایجاد ثبات پایدار هستیم. هیچ کس نمی تواند به خودش از بابت توانایی برای انجام این کار بدون حمایت دیگران افتخار کند.

اسماعیل شرقی کمیسیونر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا چند روز پیش از کشور های عضو این اتحادیه خواست با دلایل ریشه ای افراطگری در منطقه ساحل در آفریقا مقابله کنند.

شرقی از بابت مشکلات موجود در تامین مالی و تجهیز نیروهای نظامی مقابله کننده با افراطگران همزمان با عدم اطمینان در خصوص آینده هیات نظامی سازمان ملل موسوم به "مینوسما" در مالی اظهار نارضایتی کرد.

در همین حال روز یکشنبه در تحولی که حاکی از اوضاع امنیتی شکننده در مالی بود، دو سرباز و یک غیر نظامی در مالی در حمله عاملان انتحاری سوار بر خودرو به یک پایگاه نظامی در نزدیکی باماکو زخمی شدند. این پایگاه محل استقرار مربیان نظامی اروپایی است.

بر اساس اعلام وزارت امنیت و دفاع شهری مالی، در این حمله که علیه مرکز آموزشی کولیکورو واقع در 60 کیلومتری پایتخت صورت گرفت دو فرد مهاجم کشته شدند.

در بورکینا فاسو نیز ارتش این کشور روز یکشنبه اعلام کرد، 29 شبه نظامی را در عملیاتهای هوایی و زمینی طی چند روز گذشته در شرق این کشور کشته است.

نخست وزیر فرانسه در سخنرانی خطاب به گروهی از نظامیان که شامل نیروهای فرانسه، بریتانیا، مالی و استونی بودند، از  "نتایج قابل توجه و قاطع" عملیات آنها از جمله کشته شدن یکی از رهبران ارشد افراطگرانی که متهم به ربودن غربی ها در منطقه ساحل بود، تقدیر کرد.

فیلیپ با اذعان به این که تهدید این عناصر در این منطقه هنوز از بین نرفته، گفت: هر روز دشمنان ما متحمل شکستهای مهمی شده و ظرفیتشان برای ایجاد دردسر کاهش می یابد.

نخست وزیر فرانسه همچنین در سخنانی در روز شنبه گفته بود، تعداد 2700 نیروی فرانسوی که از 2014 در این منطقه مستقر هستند تا زمانی که لازم باشد در آنجا باقی خواهند ماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ساحل آفریقا فرانسه کشور مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد

نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال ۲۰۲۳ به سطح بی سابقه‌ای رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال 2023 به سطح بی سابقه‌ای رسیده است.

وی در نشست راهبردی "ادغام اوراسیا در جهان چند قطبی"، اظهار داشت که گردش تجاری این اتحادیه به 7.4 تریلیون روبل (8.7 میلیارد دلار) رسید که تقریباً دو برابر بیشتر از زمان ایجاد این اتحادیه است.

عزم اتحادیه‌ اوراسیا برای افزایش همکاری با شانگهایمسکو: تولید ناخالص داخلی اوراسیا امسال رشد می‌کند

میشوستین گفت: تجارت متقابل نیز به طور مداوم در حال گسترش است. در سال 2023، در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به رکورد 7 تریلیون و 400 میلیارد روبل رسید که تقریباً دو برابر زمان ایجاد این اتحادیه است. و در کشورهای مشترک المنافع این رقم از 10 تریلیون روبل (109 میلیارد دلار) فراتر رفته است.

میشوستین همچنین به تجارت اتحادیه روسیه و بلاروس اشاره کرد و گفت: من اخیراً در مورد این موضوع با نخست وزیر بلاروس صحبت کردم؛ (گردش تجاری این اتحادیه) به 4 تریلیون روبل (43.8 میلیارد دلار) رسیده است.

بر اساس این گزراش، اوراسیا شامل پنج کشور روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد