Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی شمال استان کرمان گفت: امسال به دلیل اینکه از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات بیشتری به این کار تعلق گرفته است، سازه‌های آبخیزداری بیشتری ساخته است و این سازه‌ها توانست 120 میلیون مترمکعب از روان‌آب‌های پاییزه و زمستانه امسال را مدیریت کند.

به گزارش ایسنا، "مهدی رجبی‌زاده" در جمع خبرنگاران گفت: بندهای آبخیزداری پروژه‌هایی هستند که در مسیر رودخانه، دشت و مکان‌هایی از این دست ساخته می‌شوند تا سرعت آب را کم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه هنگامی که سرعت حرکت آب کم شد، آب بهتر به سفره‌های آب زیر زمینی نفوذ می‌کند.

وی ادامه داد: امسال به دلیل اینکه از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات بیشتری به این کار تعلق گرفته است، سازه‌های آبخیزداری بیشتری ساخته شده است و این سازه‌ها توانست 120 میلیون متر مکعب از روان آب‌های پاییزه و زمستانه امسال را مدیریت کند.

مدیرکل منابع طبیعی شمال استان کرمان با بیان این مطلب که مجموع سازه‌های آبخیزداری 30 سال گذشته، 380 میلیون متر مکعب روان‌آب را مدیریت کرده است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بارش‌های امسال مطلوب بوده اما هنوز 700 میلیون متر مکعب در آب‌های زیر زمینی کمبود داریم که در صورت تامین این مقدار آب، سفره‌های ما به تعادل خواهند رسید.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روان آب منطقه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار گفت: میانگین بارش سالیانه خوانسار ۳۷۰ میلی‌متر است که باتوجه به توپوگرافی شهرستان حدود ۷۰ درصد آن به صورت روان آب هدر می‌رود.
مهدی کیخایی یکی از طرح‌های مهم برای ذخیره این روان آب‌ها را احداث بند‌های چند منظوره آبخیزداری دانست و افزود: به این منظور تاکنون بیش از ۳۵۰ بند سنگی و سیمانی و خشکه چین و ۱۴ بند خاکی احداث شده است.
وی ادامه داد: این بند‌ها ظرفیت آبگیری ۱۰میلیون متر مکعب و نفوذ و تغذیه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب در سال را به سفره‌های آب زیرزمینی دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسارادامه داد: خوانسار بیش از ۴۰۰ چشمه و قنات دارد و بیش از ۸۰ درصد آب کشاورزی شهرستان از این قنات و چشمه‌ها تامین و این بند‌ها موجب افزایش حداقل دو برابری دبی و طول مدت زمان آبدهی آنان شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس