Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در دومین همایش پیشرانه‌های دریایی که صبح امروز (دوشنبه) در سالن جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار داشت: ما یک کشور دریایی هستیم و دریای عمان، خلیج فارس و همچنین دریای خزر فرصت‌ها و موقعیت ویژه‌ای را برای کشور به همراه دارد که اگر آن استفاده نکنیم تبدیل به تهدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در طول تاریخ در برخی مواقع از دریا غافل بوده‌ایم که تبعاتی برای ما داشته است، البته حضور در دریا نیازمند لوازم و ابزار ویژه‌ای است که دانش و فناوری ساخت تجهیزات دریایی در این میان بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه دریا در ۴۰ سال گذشته گفت: به برکت انقلاب اسلامی و توجه ویژه مقام معظم رهبری به حوزه دریا به ویژه حوزه دفاعی امروز دارای سرمایه‌های بسیاری خوبی در این حوزه هستیم که نیروی انسانی متخصص، تجهیزات بومی و امنیت دریایی از جمله دستاورد‌های ایران اسلامی است.

وزیر دفاع با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت دریایی گفت: نیروی دریایی ارتش در دریا‌های آزاد حضور مقتدرانه و امنیت بخشی را دارد و توانسته در کنار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امنیت یکی از مهمترین آب راهه‌های جهان که بخش اعظمی از انرژی جهان از آن عبور می‌کند را به خوبی تامین کنند.

وی ادامه داد: صنعت دریایی کشور نقش مهمی در پشتیبانی پیشرفت‌های دریایی کشور داشته در حالی که پیش از انقلاب تجهیز دریایی بومی نداشتیم، اما امروز بیش از ۹۵ محصول را در صنایع دریایی تولید می‌کنیم و توانسته‌ایم در این حوزه کار‌های بزرگی انجام دهیم.

امیر حاتمی با اشاره به رزمایش اخیر ارتش در جنوب کشور و شمال اقیانوس هند گفت: شناور‌هایی که در این رزمایش بکار گرفته شده تولید داخل است و بلوغ صنایع دریایی کشور را نشان می‌دهد که سطح بسیار خوبی را در حوزه دریا ایجاد کرده است.

وی افزود: داشته‌های بسیاری در حوزه دریا کسب شده، اما یک راه بسیاری پیش رو داریم که با داشته‌های خود می‌توانیم با سرعت بیشتری این مسیر را طی کنیم. راه طولانی پیش روی ما به دلیل سرعت بالای علم و فناوری در جهان و شرایط ویژه کشور است. ما نیاز به ساخت ناوشکن سنگین داریم اگرچه در ساخت شناور‌های تندرو تا کلاس متوسط توانایی بالایی داریم و در حوزه زیر دریایی کلاس متوسط تولید کرده و دانش بومی آن را در اختیار داریم، اما نیازمند تولید زیر دریایی کلاس سنگین هستیم، این نیازمندی‌ها باید عامل حرکت ما شود اگر چه دشمنان در این مسیر سنگ اندازی می‌کنند و کار آن‌ها سنگ اندازی است، اما تحریم و جنگ اقتصادی و روانی دشمن در کنار تهدید فرصت‌های نیز برای کشور به همراه خواهد داشت.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امیر حاتمی وزیر دفاع صنایع دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی پروژه‌های پیشران استان هرمزگان، درمان، آب و مسکن را سه اولویت و تعهد اصلی دولت در استان هرمزگان معرفی کرد و اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم تا پایان سال جاری به تعهدات خود در این حوزه‌ها عمل کرده و پروژه‌های در دست اقدام را تحویل مردم استان کنیم.

وی افزود: پیشبرد پروژه‌های پیشران در استان موفقیت آمیز بوده که راز موفقیت و پیشرفت آن را باید استفاده از منابع اعتباری ترکیبی بدانیم.

دوستی بیان‌کرد: در سال جاری نیز از منابع اعتباری را به کمک پروژه‌های پیشران استان خواهیم آورد تا سرعت رشد و توسعه در استان مضاعف شود.

استاندار هرمزگان، اعتبارات داخلی استان، منابع حاصله از مولدسازی، تسهیلات، بانکی، کمک‌های فنی و اعتباری استانداری و اعتبارات دور دوم سفر ریاست جمهوری را از جمله منابع قابل اتکا در پیشبرد اهداف معرفی کرد و گفت: با این وجود باید تلاش کنیم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، مشارکت خیرین و منابع مسئولیت‌های اجتماعی را نیز برای اتمام پروژه‌های اولویت دار به کمک بگیریم.

دوستی با تاکید بر لزوم توجه مدیران به برنامه‌های زمانبندی در پیشبرد پروژه‌های پیشران، گفت: تکمیل دو بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی میناب و ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس از جمله پروژه‌های مهمی هستند که باید طبق برنامه زمانبندی با هدف ارتقای سرانه تخت‌های بیمارستانی انجام شوند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ریسک زدایی از سرمایه‌گذاری در حوزه دریا تاکید کرد و گفت: چنانچه با استفاده ابزارهای مختلف، ریسک موجود در حوزه اقتصاد دریا پوشش داده نشود این حوزه مؤکد توسط مقام معظم رهبری مغفول خواهد ماند و به طور مطلوب فعال نخواهد شد.

وی تاکیدکرد: به جهت از بین‌بردن ترس تاریخی مردم ایران برای ورود به حوزه دریا لازم است با روش‌های مختلف ریسک این حوزه پوشش داده شود تا راه برای همگان باز شود.

کد خبر 6096341

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • ساخت زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی و عملیات مختلف
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان از بعدازظهر، ۱۷ اردیبهشت
  • خجالت بکشید!
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم