Web Analytics Made Easy - Statcounter

علوی مقدم از سطح مشارکت پایین مدیران دستگاه های اجرایی در جلسات و کارگروه‌های استانی انتقاد کرد و گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه بسیج سازندگی مکلف هستند تا پایان فرودین ماه ۹۸ برنامه اجرایی محرومیت زدایی خود را تهیه و ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سیدمجتبی علوی مقدم» امروز (6 بهمن) در کارگروه استانی ایجاد هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه های بسیج سازندگی اظهار کرد: دفتر فنی استانداری مکلف است تمام پروژه‌های نیمه تمام شهرستان‌ها را بررسی و کنترل کند تا پروژه‌هایی که با اعتبار کم و پیشرفت فیزیکی بالاتر قابل اتمام است در اولویت و تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم دسته بندی و اولویت بندی پروژه های عمرانی، افزود: پروژه های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی که مورد غفلت قرار گرفته و در مقابل پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی کمتر معرفی شده است که این پروژه ها حذف خواهد شد.

 

علوی مقدم با اشاره به اینکه نباید در اتمام پروژه‌هایی که با اعتبار کمتر در خدمت مردم قرار می گیرد کوتاهی شود، گفت: در این شرایط بهره برداری از پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا به ایجاد امید به آینده در جامعه مؤثر و کمک می‌کند.

 

به گفته وی بسیج ظرفیت بی بدیلی است که پروژه های بسیاری را تاکنون در سطح کشور و استان خراسان جنوبی برای محرومیت زدایی اجرا کرده است و امروز بسیج و سپاه تبدیل به سازندگی قوی شده که باید دستگاه های اجرایی بخشی از پروژه‌های خود را به بسیج سازندگی واگذار کنند چرا که با کیفیت بالا و حداقل اعتبارات این پروژه ها را تکمیل می‌کنند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال 98 برای هر منطقه استان برنامه‌ی مشخص برنامه ریزی می‌شود، ادامه داد: در کنار هم قرار گرفتن امکانات و اعتبارات و هم افزایی دستگاههای اجرایی تاثیر و نتایج مثبت بیشتری برای محرومیت زدایی دارد.

 

علوی مقدم با بیان اینکه از ظرفیت دانشگاه ها در تمام بخش ها مورد غفلت قرار گرفته، تصریح کرد: جلوی ضرر از هر جایی گرفته شود منفعت است اکنون پایگاه های علمی بسیار توانمند و با ظرفیت بالایی در استان داریم که باید رفاقتی بین دستگاه های اجرایی و دانشگاه های خراسان جنوبی ایجاد شود چرا که تحقق این مهم برکات بسیاری را در به دنبال خواهد داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه در استان خراسان رضوی مسائل مهم و هر موضوعی به یک دانشگاه واگذار شده است، گفت: استفاده از پایگاه های علمی برای حل مسائل و مشکلات استان بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت و ضرورت انجام کارهای تیمی در سطح استان، افزود: انسان های علمی بسیاری در استان هستند اما کار تیمی یاد نداریم لذا استفاده از ظرفیت دانشگاه ها باید در دستور کار قرار گیرد.

 

علوی مقدم از بسیج سازندگی درخواست کرد ظرفیت دانشگاه های استان را مدنظر قرار دهد و بیان داشت: فرمانداران همواره همکاری و پشتیبانی از گروه های جهادی داشته‌اند اما بر حمایت  و پشتیبانی لازم از گروه‌ها جهادی در شهرستان‌ها تاکید می شود.

 

وی با اشاره به اینکه باید بسیج سازندگی از هم اکنون اعزام گروه‌های جهادی در ایام نوروز به شهرستان‌ها را برای حمایت بیشتر به فرمانداران اطلاع رسانی کند، گفت: باید در اولویت قرار دادن پروژه های نیمه تمام با محوریت روستاها و نقاط محروم مدنظر فرمانداران قرار گیرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی از سفر استاندار طی روزهای آینده به شهرستان درمیان خبر داد و افزود: هدف از این سفرها اولویت رسیدگی و محرومیت زدایی  و استفاده از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی است.

 

علوی مقدم با اشاره به اینکه برای سال آینده تمام دستگاه های اجرایی عضو کارگروه مکلف هستند با هماهنگی بسیج سازندگی و دفتر روستایی استانداری نسبت به تهیه برنامه محرومیت زدایی خود اقدام کنند، اظهار داشت: باید دستگاه های اجرایی تا پایان فروردین ماه 98 برنامه اجرایی خود در این خصوص را ارائه دهند.

 

وی تاکید کرد: هدایت و راهبری و پشتیبانی گروه‌های جهادی توسط بسیج سازندگی انجام شود تا از ظرفیت دستگاه های اجرایی بیشتر استفاده کنیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی از سطح مشارکت پایین مدیران دستگاه های اجرایی در جلسات و کارگروه‌های استانی انتقاد کرد و افزود: باید مدیران تلاش کنند با فکر و برنامه وارد جلسات شوند و در تمام موضوع‌ها مشارکت و اظهارنظر داشته باشند.

 

علوی مقدم بیان کرد: خط کشی و حساسیت ما برای وقت مردم است چرا که این مقام و مسئولیت‌ها برای خدمت رسانی  و حل مشکل مردم است که اگر به درستی از آن استفاده نکنیم غصبی است لذا باید مدیران مشارکت و آمادگی کامل در جلسات حضور یابند.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مجلس استان بوشهر سرلشکر باقری بیانیه گام دوم انقلاب حضرت زهرا س نماز جمعه جوانان برنامه محرومیت زدایی مشارکت مدیران بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمد زهرایی ظهر پنجشنبه در نشست خبری هفته جهاد خدمت‌رسانی اظهار کرد: مسؤولان هنوز نپذیرفتند که باید کار را به مردم بسپاریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به جایگاه رسانه در تحقق شعار سال اشاره و خاطر نشان کرد: اگر جریان رسانه راه بیندازیم می‌توانیم در جنگ اقتصادی در برابر دشمن بایستیم و دشمن را مغلوب کنیم.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف در اقتصاد نقشی اساسی دارد، تصریح کرد: در جنگ تمام عیار با جبهه استکبار قرار داریم و در جنگ اقتصادی هر کسی به فراخور توان خود باید هزینه کند که بسیج سازندگی در این عرصه پیشگام است.

زهرایی گفت: در راستای تصویب طرح‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی، ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی برنامه‌ریزی شد و امروز در آغاز هفته جهاد خدمت‌رسانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: خراسان‌رضوی ۹ تیم جهادی دارد و قدمت آن نیز بسیار بالاست و عصر امروز با حضور در شهرستان بردسکن، پروژه‌های آب‌رسانی و آسفالت «شهرآباد» و ۱۵ روستای اطراف را به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: یک‌هزار و ۱۰۲ پروژه حوزه مسکن، ۶۲ پروژه آسفالت و اصلاح معابر، ۸۵ پروژه آب‌رسانی، ۳۸ پروژه آب و کشاورزی و یک هزار و ۵۳۱ پروژه مرمت مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی به بهره‌برداری خواهد رسید.مجموعه‌های کمیته امداد، جهاد کشاورزی، استانداری، آب و فاضلاب و بنیاد مسکن ما را در این امر مهم یاری رسانده‌اند که از تمامی این دستگاه‌ها تقدیر می‌کنیم.

زهرایی بیان کرد: برای سال ۱۴۰۳ و از محل تبصره ۲ تسهیلات اشتغال‌زایی مجلس، مبلغ ۳.۲ همت برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6095155

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود