Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@17:14:06 GMT

شب شعر ملی «شور شیدایی» در کاشمر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۱۰۱۸

شب شعر ملی «شور شیدایی» در کاشمر برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر، در نشست خبری خود با خبرنگاران که در این اداره برگزار شد، با بیان اینکه این شب شعر برای چهارمین سال متوالی در کاشمر برگزار می‌شود، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته شب شعر شور شیدایی به صورت ملی و با حضور شاعرانی از 5 استان کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه شب شعر شور شیدایی در شب ولات حضرت فاطمه زهرا(س) و در محل بقعه متبرکه سیدحمزه(ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این همایش برخی از شاعران آئینی کشور حضور خواهند یافت.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر عنوان کرد: با توجه به اینکه تجلیل و توجه به شاعران شعر آئینی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، در همین راستا برای اعتلاء و ارتقاء سطح ادبی شهرستان اقدام به برگزاری این شب شعر با نام شور شیدایی گردید.
وی همچنین از برگزاری چند برنامه جنبی دیگر در حاشیه شب شعر شور شیدایی خبر داد و گفت: شب شعر دانشجویی با همکاری مرکز آموزش عالی، کارگاه نقد شعر با حضور شاعران شهرستانی و نشست شعر هیئت با همکاری کانون مداحان شهرستان از دیگر برنامه‌های جنبی همایش شب شعر شور شیدایی خواهد بود.
نیساری در ادامه از برگزاری همایش بصیرتی خانواده اوقاف با همکاری ادارات اوقاف شهرستان‌های خلیل‌آباد و بردسکن به مناسبت ولات حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد و بیان کرد: در این همایش از همسران، همکاران و خادمین بقاع متبرکه تجلیل خواهد شد.
وی یادآور شد؛ همزمان با میلاد فاطمه زهرا(س) برنامه‌های متعدد بسیاری در سطح بقاع متبرکه شهرستان برگزار می‌شود که مهمترین آن جشن میلاد فاطمه زهرا(س) همراه با نورافشانی است.
در ادامه این نشست خبری مسئول انجمن ادبی تاک کاشمر با بیان اینکه تلاش شده این شب شعر نسبت به دوره‌های قبل تخصصی‌تر برگزار شود و بیشترین استفاده را از ظرفیت نخبه‌های ادبی که در کاشمر حضور پیدا می‌کنند ببریم، خاطرنشان کرد: با حمایت‌های صورت گرفته اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌توان همایش شور شیدایی را به عنوان همایش شناسنامه‌دار فرهنگی و در سطح ملی برگزار کرد.
سعید تاج محمدی افزود: در چهارمین همایش شب شعر شور شیدایی علاوه بر شعر خوانی‌هایی که در حوزه شعر آئینی خواهیم داشت از چهار مادر و همسر شهیدی و نویسندگانی که در مورد خاطرات آن‌ها کتاب نوشته‌اند، تجلیل می‌شود.
وی با بیان اینکه در این همایش شاعرانی از استان‌های قم، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی و گیلان حضور خواهند داشت، اظهار کرد: با همکاری مرکز آموزش عالی کاشمر برنامه شعر خوانی دیگری با رویکرد برنامه شعر طنز، اجتماعی و آئینی انقلابی خواهیم داشت.
مسئول انجمن ادبی تاک کاشمر ادامه داد: از دیگر برنامه‌های جنبی همایش شور شیدایی نشست شعر مهمان در یکی از کتابخانه‌های روستایی فدافن در بخش مرکزی و یا اوندر در بخش کوهسرخ خواهد بود که با حضور گروهی از نویسندگان مشهد با اهالی، دانش‌آموزان و نویسندگان همان روستا برگزار می‌شود.
وی یادآور شد؛ اکنون در کاشمر 10 تا 11 انجمن ادبی ثبت شده داریم که از این تعداد 5 تا 6 انجمن در موضوعات مختلف فعال هستتد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها کاشمر شب شعر شور شیدایی شاعران آیینی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

ایسنا/بوشهر  دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی خلیج فارس گفت: دومین همایش بین المللی خلیج فارس با حضور مهمانان خارجی از پنج کشور در بوشهر برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، علی اکبر کیانی  امروز ۶ اردیبهشت در نشست خبری با اشاره به جزئیات برگزاری این همایش در بوشهر، اظهار کرد: این همایش طی دو روز در روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه خلیج فارس و در سطح بین المللی برگزار می شود.

وی بیان کرد: به جهت ارتقای اعتبار علمی همایش و مقالات، مجوزهای ISC یا همان پایگاه استنادی جهان اسلام اخذ شده است و بالغ بر۱۵۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که ۵۰ درصد اصل مقاله را دادند و حدود یک سوم برای ارائه مقاله به همایش دعوت شدند.

کیانی با بیان اینکه ۱۰ نفر مهمان خارجی از کشورهای عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش به این همایش دعوت شدند، گفت: حداقل ۵ نفر حضور قطعی دارند و جزو سخنرانان این برنامه هستند.

دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی خلیج فارس با بیان اینکه این همایش در دو روز علمی و فرهنگی برگزار می شود، گفت: این همایش در سه زبان ارائه خواهد شد که در نوع خود استثنایی است. در همایش های مشابه نهایتا دو زبان ارائه می شده است.

کیانی با بیان اینکه محور همایش تجارت دریایی و حمل و نقل است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت خلیج فارس از نظر بازرگانی و تجاری و حمل و نقل دریایی، گروه تاریخ محور این همایش مهم را این موضوع قرار داد. این موضوع با توجه به تمدن خلیج فارس انتخاب شده است.

حمید اسدپور، دبیر علمی همایش بین المللی خلیج فارس، افزود: گستره زمانی این همایش از عهد باستان تا معاصر و با نیم نگاهی به آینده است و حتی مقالاتی پیرامون آینده پژوهی در خصوص این موضوع دریافت شده است.

وی با اشاره برنامه های روز فرهنگی همایش، گفت: بازدید از مناطق تاریخی دشتستان از جمله دژ و دانشکده کشاورزی و نیز در بوشهر بازدید از موزه دریانوردی خلیج فارس، بازدید و معرفی ظرفیت تاریخی استان، برپایی نمایشگاه تاریخی و فرهنگی خلیج فارس از دیگر برنامه ها است.

اسدپور همچنین بازدید از کتابخانه دانشگاه خلیج فارس و برپایی غرفه های آثار سنتی و غذای دریایی در حاشیه این همایش را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: علاوه بر این مسابقه دو میدانی از میدان رئیسعلی دلواری تا دانشگاه خلیج فارس به صورت عمومی برگزار می شود.

دبیر علمی همایش بین المللی خلیج فارس با اشاره به پیام دومین همایش بین المللی خلیج فارس گفت: دوستی مهمترین پیام این همایش است و اینکه خلیج فارس یک حوزه تمدنی و مکان فرهنگی بوده است‌.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی با جوایز ارزنده در یاسوج
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید