Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:07:38 GMT

کاشت یک میلیون «نهال صلح» در افغانستان

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۱۱۹۳

کاشت یک میلیون «نهال صلح» در افغانستان

تهران - ایرنا - مقامات محلی ولایت 'بغلان' در آستانه نشست صلح افغانستان در دوحه پایتخت قطر، از کاشت یک میلیون نهال تحت عنوان 'کارزار صلح' در شمال این ولایت خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «عبدالله نیامتی» فرماندار ولایت بغلان که دیروز 24 فوریه (5اسفند) کشت این تعداد نهال را افتتاح کرد، در مصاحبه با خبرگزاری پژواک گفت: « کاشت این درخت ها به دستور اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان و به منظور انتقال پیام صلح در گوشه گوشه افغانستان انجام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
وی افزود، این یک میلیون نهال تحت عنوان 'کارزار صلح' در بغلان کاشته خواهند شد و مقامات محلی متعهد به حفاظت از این نهال ها شده اند.
«عبدالغیاس صدیقی» رئیس بخش کشاورزی بغلان می گوید، مردم تمایل بسیاری به کاشت نهال های میوه داشتند، حدود یک میلیون نهال در این ولایت کاشته خواهد شد که بیشتر آنها درختان میوه خواهند بود.
قرار است امروز دوشنبه، پنجمین دور مذاکرات میان نمایندگان آمریکا و طالبان در دوحه پایتخت قطر برگزار شود.
به گفته تحلیلگران، خروج نظامیان آمریکا از افغانستان و عدم استفاده از خاک این کشور برای ترویج تروریسم علیه دیگر کشورها، از محورهای نشست امروز میان نمایندگان آمریکا و طالبان خواهد بود.
**آساق**9470**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی افغانستان کاشت نهال مذاکرات صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاور میانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا در سفر به ولایت هرات با حضور معاون مقام ولایت و رئیس نمایندگی وزارت خارجه با والی هرات دیدار کرد.

شیخ نور احمد اسلام جار، والی هرات در این دیدار بر لزوم همکاری این اتحادیه در بخش‌های کاهش تاثیرات اقلیمی، صنعتی شدن زراعت و مالداری، وصل کردن بانک‌های افغانستان به بانک‌های بین‌المللی و ایجاد سهولت‌ اخذ ویزا برای تاجران افغانستانی در بیرون از کشور تاکید نمود.

از سویی دیگر، مولوی مهاجر فراهی، معاون والی هرات ضمن استقبال از سفر هیئت اتحادیه اروپا به هرات، از همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان به خصوص ولایت هرات ابراز قدردانی نمود. 

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا، از ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا