Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@19:22:35 GMT

باند جعل اسناد و مدارک در کرمان متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۲۵۸۵

باند جعل اسناد و مدارک در کرمان متلاشی شد

باند بزرگ جعل مدارک تحصیلی، دانشگاهی و اسناد دولتی و خرید و فروش انواع سلاح‌های جنگی توسط سازمان اطلاعات سپاه کرمان منهدم شد.

 "دادخدا سالاری"دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان گفت: پس از یک سال کار اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه کرمان روی یک باند فرا استانی که در زمینه جعل مدارک تحصیلی و دانشگاهی، اسناد دولتی، کارت پایان خدمت به صورت گسترده در داخل و خارج از کشور فعالیت مجرمانه داشتند، این باند بزرگ منهدم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

---

وی با اشاره به اینکه 10 نفر از اعضای این باند دستگیر شده‌اند، افزود: این افراد میلیاردها ریال در قبال جعل اسناد و مدارک دریافت کرده‌اند.

سالاری با اشاره به اینکه دامنه فعالیت این باند منحصر به استان کرمان نبوده، تصریح کرد: بخش کوچکی از این باند در کرمان و بخش اصلی در تهران مستقر بوده و در شهرهای مختلف فعالیت داشتند.

دادستان کرمان بیان کرد: این باند علاوه بر جعل مدارک دولتی در زمینه خرید و فروش سلاح نیز فعالیت داشته و عناوین مجرمانه دیگری نیز مرتکب شده به نحوی که انواع سلاح جنگی، شکاری، برد کوتاه یا کلت خرید و فروش می کردند.

وی افزود: خوشبختانه با اشراف اطلاعاتی روی این باند تاکنون هفت قبضه اسلحه به همراه 110 فشنگ و مهمات و شوکر پرتاب کننده از آنها کشف شده و این افراد به خاطر اینکه توجه افراد را جلب و طوری وانمود کنند که افراد ذی نفوذی در سازمان‌های دولتی هستند، سلاح کمری با خود حمل می کردند.

سالاری با اشاره به اینکه بیش از صدها مدرک جعلی از این باند کشف شده، اظهار کرد: کسانی که مدارک را گرفته‌اند، مشخص هستند و بعضا با توجه به اینکه مدارک شبیه به مدارک اصل بوده سازمان‌ها آنها را پذیرفته‌اند، برخی از این مدارک نیز در برخی از دانشگاه‌های خارج از کشور مورد پذیرش واقع شده است.

دادستان کرمان گفت: عمده فعالیت این افراد در تهران بوده و استان کرمان پیگیری و شناسایی کرده و تحقیقات در حال انجام است که در ادارات دولتی کسی با این افراد همکاری داشته یا نه که در صورت قطعیت، تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

وی در پایان یادآور شد: مردم نباید به ادعای افراد مبنی بر تهیه و ارائه مدرک اعتماد کنند، زیرا این امر امکانپذیر نیست و اکثر این افراد کلاهبردار هستند، با اعتماد به این افراد پول مردم از دستشان می‌رود./ ایسنا
 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با رئیس مهمانشهر و شورای مهمانشهر بردسیر دیدار کرد. 

در این نشست اعضای شورا، مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مربوط به مهمانشهر را تشریح کردند. 

روح‌الله خضری‌پور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با تبریک روز شورا گفت: شورا باید در بهره‌برداری حداکثری از منابع به منظور تقویت امور و حل مسائل و مشکلات مردم اقدام کند، مهمانشهر‌ها بالقوه دارای ظرفیت اجتماعی و اقتصادی بالایی هستند که وظیفه شورا بالفعل و عملیاتی کردن آنهاست. 

وی عنوان کرد: شورا باید از تصدیگری فاصله بگیرد و نقش ستادی خود را در هدفگذاری و تصمیم‌سازی برای امور زیربنایی تقویت کند و با تدابیر حکیمانه و موثر همانند لکوموتیو یک قطار موتور محرک در پیشبرد امور باشد. 

خضری‌پور گفت: در این راستا اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هم صرفا از برنامه‌های هدفمند و اثربخش حمایت می‌کند...

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با مدارک معتبر انجام می‌شود
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • ممنوعیت اشتغال اتباع غیر مجاز در پاکبانی
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد