Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: مردم سختی‌ها و بی عدالتی‌ها و بی‌تدبیری‌ها را تحمل می‌کنند اما پای اسلام و انقلاب و امام و رهبری نمی‌گذارند. ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در کنگره ملی سرداران و 1400 شهید خط شکن شهرستان فلاورجان با اشاره به تشییع با شکوه شهیدان حادثه تروریستی، اظهار داشت: ملت و مردم ما پای انقلاب ایستاده‌اند و شاید برای خیلی‌ها باور کردنی نبود که با وضع اقتصادی که در جامعه است و گرانی موجود، مردم در 22 بهمن این‌طور شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خوشحالیم که برای مردم ما این نکته روشن شده ‌که حساب انقلاب و اسلام غیر از افراد است؛ دولتی می‌آید و می‌رود و افرادی می‌آیند و می‌روند که این‌ها نه انقلاب و اسلام است.

امام جمعه اصفهان افزود: این‌ها کارگزاری هستند که ممکن است اشتباه کنند و ممکن است حتی عمداً هم کار خلاف انجام دهند اما ربطی با انقلاب و اسلام ندارند؛ همان طوری که در صدر اسلام هم بسیار کارهای خلاف می‌شد که به پای پیامبر (ص) نمی‌گذاشتند.

وی گفت: این یک فرهنگ بسیار جالبی است که در بین مردم ما پیدا شده و شعور دینی بالا رفته است و این طور نیست که اگر کسی کار غلطی بکند با اسلام قهر بکنند؛ این روحیه به کوری چشم دشمنان به وجود آمده است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد گفت: مردم سختی‌ها و بی عدالتی‌ها و بی‌تدبیری‌ها را تحمل می‌کنند اما پای اسلام و انقلاب و امام و رهبری نمی‌گذارند و این موضوع مهم است و همین رمز حضور مردم علی‌رغم مشکلاتی است که دارند و همین طور هم باید باشد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری، افزود: قطار انقلاب ما روی ریل خود به پیش می‌رود و از اول انقلاب تا کنون از ریل خودش بیرون نیامده است و همان اسلام، آزادی و استقلال و سرپرستی ولی فقیه و مبارزه با دشمن و استکبار که ستون‌های انقلاب ما است سر جای خود باقی مانده و ذره‌ای هم تغییر پیدا نکرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اعتقاد دارم در هیچ‌کاری بعد از انقلاب کوتاه نیامدیم و در همه زمینه‌ها رشد کردیم و جلو رفته‌ایم و در همه زمینه‌ها علی رغم تمام تحریم‌ها و سختی‌ها پیشرفت داشته‌ایم.

وی با اشاره به تعبیر آیت‌الله جوادی آملی که مبارزه ما جنگ جهانی سومی است که در یک طرف کشور ما و در طرف دیگر همه دنیا است، افزود: اینکه در 40 سال یک جنگ جهانی داشته باشیم اما بتوانیم پیشرفت کنیم بسیار مهم است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: همه پیامبران و ائمه شکست و پیروزی‌شان به خاطر مردم بوده است؛ اگر مردم وظیفه خود را نشناسند و دین خود را حمایت نکنند اگر رهبر امیرالمومنین هم باشد خانه نشین می‌شود.

وی در ادامه گفت: آن کسی که می‌تواند انقلاب را پیش ببرد مردم است و در روایت داریم امام زمان (عج) وقتی ظهور می‌کند که قبل از ظهور عقل مردم رشد کرده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به مشکلات حال حاضر کشور، تصریح کرد: سختی‌هایی که اکنون وجود دارد سه دلیل دارد؛ دشمن، بی‌تدبیری‌های مسئولان و خود مردم از دلایل این سختی‌ها هستند.

وی با اشاره به نقش برخی مردم در سختی‌ها، افزود: نباید شایعه پذیر باشیم و حرف بدون تحقیق را قبول کنیم؛ اگر محکم بایستیم و تقوا داشته باشیم کسی نمی‌تواند به ما ضربه بزند؛ دنیای کفر هیچ غلطی نمی‌تواند بکند به شرط اینکه مقاوم باشیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: علی رغم سختی‌ها خدا را شاکریم که در همه زمینه‌ها پیشرفت کرده‌ایم؛ در زمان جنگ تحمیلی حتی یک ساچمه و گلوله آر پی جی هم نداشتیم اما اکنون موشکی‌هایی درست کرده‌ایم که دنیای غرب به وحشت افتاده است.

امام‌جمعه اصفهان: آمریکا از پیشرفت‌های روزافزون توان دفاعی ایران هراس داردامیر سیاری: دشمن در جنگ سرد متوجه توان دفاعی ایران شده استاردبیل|توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران قابل مذاکره نیست

وی افزود: ما امروز فن انرژی هسته‌ای را یاد گرفته‌ایم و در دنیا جزء 3 یا 4 کشوری هستیم که فن را از خود دارد و هر زمان که بخواهیم 20 درصد غنی سازی را انجام می‌دهیم و در زمینه‌های دیگر هم پیشرفت ها قابل توجه است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به پیشرفت‌هایی که در ساخت جاده و اتوبان شکل گرفته است، اظهار داشت: یاد دارم در دوره سوم مجلس می‌گفتیم اگر 16 هزار مگاوات برق داشته باشیم وضع خوبی داریم؛ اکنون بالای 70 هزار مگاوات برق داریم و به کشورهای اطراف هم می‌فروشیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌ها در زمینه‌های دیگر، افزود: به‌حمدلله از وضعیت خوبی برخورداریم به شرط اینکه خود را نبازیم که حالا چه خواهد شد و خدایی که در طبس شن را مامور می‌کند که باعث به هم خوردن چندین هلیکوپتر شود؛ به همین خدا ایمان داریم و نمی‌گذارد دشمن ضربه بزند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه خود دشمن نعمت است، اذعان کرد: امام (ره) فرمودند اگر 10، 15 سال تحریم را ادامه بدهند خیلی خوب است چراکه ما خودمان را باور می‌کنیم و خودکفا در همه زمینه‌ها می‌شویم که الحمدالله در خیلی از زمینه‌ها خود کفا شدیم.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی صبح دیروز در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» با تقدیر از عباس سلیمی نمین به خاطر تألیف این کتاب، گفت: امروز با توجه به گسترش فضای رسانه‌ای و مجازی و به تبع آن، خبررسانی و انتشار اخبار در این فضا و اثرگذاری آن بر روی افکار عمومی، حقایق وقایع در بعضی از اوقات به صورت وارونه نمایش داده می‌شود و در واقع قلب حقیقت پیش می‌آید و بالتبع آن تحریف در یک واقعه رخ می‌دهد.

آنگونه که جماران روایت کرده، نوه امام خمینی(س)، با اشاره به برنامه‌ریزی معاندین انقلاب برای تحریف اندیشه‌های حضرت امام، تأکید کرد: امروزه متأسفانه شاهد آن هستیم که زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی حضرت امام به صورت هدفمند تحریف شده و به جامعه عرضه می‌شود. نمونه‌های بسیاری را هم در شبکه‌های مجازی و هم رسانه‌های معاند شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از ابعاد شخصیت حضرت امام همچنان ناشناخته است، افزود: در واقع نسل کنونی انقلاب، به خصوص نسل نوجوان و جوان، امام را به درستی نمی‌شناسند و عظمت امام را درک نکرده‌اند. لذا وظیفه همه ماست که امام را، همان امامی که فی الواقع بودند، معرفی کنیم و نگذاریم منحرفان و مخالفان نظام، امام را تحریف کنند. در اینجا وظیفه یک مورخ جلوگیری از تحریف چنین شخصیتی است.

اشراقی با تأکید بر اینکه یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد، اظهار داشت: تحریف امام، تحریف انقلاب و تحریف جمهوری اسلامی و تحریف اسلام ناب محمدی(ص) است. رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که در مقابل شبیخون‌های فرهنگی دشمن باید برنامه داشت چون آنان نیز با برنامه و هدفمند هجمه فرهنگی انجام می‌دهند. به همین دلیل ما نیز باید برنامه داشته باشیم و یکی از مهمترین کارهایی که ما می‌توانیم در مقابل هجمه فرهنگی دشمن انجام دهیم، «جهاد تبیین» است؛ جهاد تبیین در خصوص انقلاب، امام و دفاع مقدس.

وی تأکید کرد: یکی از وظایف مهم مورخ «جهاد تبیین» است؛ تبیین حقیقت انقلاب و نظام و اینکه عده ای از معاندین در فضای رسانه‌ای و فضاهای مجازی با هزینه‌های فراوان به دنبال تطهیر رژیم فاسد پهلوی هستند. این گروه به دنبال وارونه نشان دادن حقیقت هستند؛ اینجاست که باید مورخ جلوی این تحریف آشکار تاریخی را بگیرد و نگذارد استکبار رسانه‌ای به اهداف خود برسد.

نوه امام خمینی(س)، یادآور شد: تا کنون چندین مستند برای تحریف انقلاب و امام توسط رسانه‌های بیگانه ساخته شده است. ما چقدر توانسته‌ایم پاسخ آنان را بدهیم؟ چقدر در جهاد تبیین موفق بوده‌ایم؟ چند مستند موفق در پاسخ به شبهه‌افکنی بیگانگان درست کرده‌ایم؟ مراقب باشیم که دشمن با برنامه به جنگ انقلاب آمده است و ما هم باید برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وظیفه یک مورخ «تبیین حقایق» است، افزود: تاریخ‌نگاری یک هنر است و مورخ یک هنرمند که با قلمش هنر خود را به منصه ظهور می‌رساند و قلمی که جلوی تحریف را بگیرد و در جهت تبیین حقایق به نگارش در آید، «قلم مقدس» است.

اشراقی با اشاره به آیه ۷۱ سوره آل عمران، گفت: امروز دشمنان قسم خورده انقلاب برای هجوم فرهنگی به کشور، به صورت آگاهانه و هدفمند اندیشه‌های امام را تحریف می‌کنند. امروز شاخص و ملاک حقیقت اندیشه‌های حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند و یک مورخ انقلابی وظیفه دارد برای جلوگیری از تحریف اندیشه‌های امام به شاخص و ملاک رجوع نماید و نگاه به کلام رهبری داشته باشد.

وی یادآور شد: امام خمینی(س) ۲۵ دی ماه ۶۷ در نامه‌ای به سید حمید روحانی نوشتند و او را مکلف به تدوین تاریخ انقلاب کردند. برای جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب، امام در این نامه می‌فرمایند «شما به عنوان یک مورخ باید توجه داشته باشید که عهده‌دار چه کارِ عظیمی شده‌اید. اکثر مورخین، تاریخ را آن گونه که مایلند و یا بدان گونه که دستور گرفته‌اند می‌نویسند، نه آن گونه که اتفاق افتاده است... از شما می‌خواهم هر چه می‌توانید سعی و تلاش نمایید تا هدف قیام مردم را مشخص نمایید... شما باید نشان دهید که چگونه مردم، علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپسگرایی قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدی(ص) را جایگزین تفکر اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه داری، اسلام التقاط و در یک کلمه اسلام آمریکایی کردند».(صحیفه امام، جلد ۲۱، صفحه ۲۳۹)

نوه امام خمینی(س)، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مسیر حضرت امام دستور به جهاد تبیین داده‌اند، اظهار داشت: ما امروز می‌بینیم در رسانه‌های معاند، هدف اصلی قیام مردم که رسیدن به استقلال سیاسی، نظامی و اجتماعی بوده است را قلب‌گونه تفسیر می‌کنند. امروز کدام کشور مانند جمهوری اسلامی ایران است که از لحاظ سیاست خارجی و نظامی، کاملا استقلال داشته و وابسته به بلوک شرق و غرب نباشد؟! تبیین چنین مسأله‌ای وظیفه همگانی و به خصوص خواص است.

وی حضرت زینب(ع) را بزرگترین جهادگر تبیین تاریخ اسلام دانست.

اشراقی در پایان سخنان خود به مساله روز جهان اسلام، فلسطین پرداخته و گفت: تاریخ را مورخین نمی‌سازند؛ بلکه تاریخ‌سازان می‌سازند. امروز مردم مظلوم و سرافراز غزه تاریخ‌ساز یک حماسه عظیم هستند؛ حماسه پیروزی خون بر شمشیر، حق بر باطل و نور بر ظلمت؛ و بر مورخین فرض است که وقایع دردناک غزه را بدون کوچک‌ترین تحریف به رشته تحریر در آورند. مورخ یک جهادگر تبیین است و هرگز نباید از پروپاگاندای رسانه‌ای بترسد و مهمترین ویژگی یک مورخ شجاعت است و شجاعت او اثر مستقیم بر قلم او دارد.

اشراقی در پایان تأکید کرد: متأسفانه در بحث جهاد تبیین برای جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب در فضای مجازی مناسب عمل نکرده‌ایم و باید با برنامه‌ریزی دقیق و مدون بتوانیم این کم‌کاری را جبران کنیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899389

دیگر خبرها

  • فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • عکس| جدیدترین پست اینستاگرامی بهنوش طباطبایی در حرم امام رضا(ع)
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند