Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، آیین یادبود استاد فرامرز پایور با عنوان شب«پالیزبان» ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۱۶ اسفند به اهتمام مینا افتاده، همکاری انجمن موسیقی ایران، بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و مؤسسه فرهنگی هنری پایور برگزار خواهد شد.

در این مراسم، محمدرضا فیاض به ایراد سخنرانی می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه اجرای گروه نوازی، دونوازی و یک اجرای تک نوازی با هنرمندی گروه های مختلف جزو برنامه‌های این آیین بزرگداشت است.

هیلا فیض پور نوازنده تار، سرپرست گروه، مجیدکولیوند نوازنده سنتور، عرفان خالدی نوازنده تار، سعید میرزا حسینی نوازنده نی، مهناز کاشانی نوازنده قیچک، بهنوش کاظمی زاده نوازنده کمانچه آلتو، نداچراغیان نوازنده عود، سیاوش الهی نیا نوازنده رباب، سپیده شایان راد نوازنده تمبک و روناک محرابی تک نواز سه تار، گلنوش صالحی نوازنده تار،سرپرست گروه، ماهنوش صالحی نوازنده سنتور، فردین میرزا حسینی نوازنده کمانچه، نازنین خسرویان نوازنده قیچک، غزاله زارعی نوازنده نی، حجت فرجیان نوازنده عود، علی توکلی نوازنده رباب، ماهان ببری نوازنده تمبک، پگاه زهدی نوازنده سنتور، سرپرست گروه، سهیل کاکاوند نوازنده تار، صادق شاه ولایتی نوازنده کمانچه، دل آرا ابراهیمی نوازنده قیچک، کیارش بکتاشیان نوازنده نی، یاسمین شاه حسینی نوازنده عود، آناهیتا رمضانی نوازنده رباب، سینا خشک بیجاری نوازنده تمبک و امیر اثنی عشری خواننده برخی از هنرمندانی هستند که در این برنامه حضور دارند.

اجرای دونوازی مهران آقاخانی نوازنده سنتور و کسرا منصور نوازنده تار و تک نوازی بابک بوبان نوازنده سنتور نیز بخش دیگر این برنامه است.

کد خبر 4551942 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: فرامرز پایور فرهنگسرای نیاوران موسیقی ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون

«دیدار در سنگلج» به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی، تولید جدید شبکه مستند، پرتره استاد سعید امیرسلیمانی از چهره‌های پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون است و به مرور به زندگی شخصی و حرفه‌ای این هنرمند می‌پردازد.

توکلی با اشاره به روند تولید این فیلم مستند گفت: تصویربرداری این مستند از اوایل پاییز سال ۱۴۰۲ شروع شد. ابتدا برای پیش تولید اثر با آقای امیرسلیمانی به گفتگویی دوستانه نشستیم تا از خاطرات و صحبت هایشان نکاتی را برای ساخت و چگونگی تولید دریافت کنیم. در این گفتگو، همراه با استاد آلبوم ها، عکس‌ها و نشریات قدیمی که مربوط به سال‌های فعالیت شان در عرصه بازیگری و اجرای تئاتر در سنگلج را مرور کردیم. ایشان به زیبایی تمام از آنها تعریف می‌کردند که گویی هنوز خودشان و خاطراتشان را در «سنگلج» زنده نگه داشته بودند، برای همین بود که همان لحظه ایده شروع تصویربرداری از این مکان به ذهن مان رسید.

توکلی همچنین در این باره گفت: در این فیلم خانم علی پور، همسرآقای امیرسلیمانی برای کمک به بالاتر بردن کیفیت این فیلم با در دست داشتن نشریات و عکس‌های قدیمی که در طول فعالیت هنری استاد جمع آوری کرده بودند کمک زیادی به ما کردند که بار تصویری کار ارتقاء پیدا کند. همچنین کمند و سپند امیرسلیمانی فرزندان استاد همکاری و همراهی خوبی با من در تولید این اثر داشتند.

وی افزود: استاد ایرج راد از پیشکسوتان مطرح عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون ایران با وجود مشکلاتی که داشتند، در تولید این مستند همکاری و کمک شایانی کردند.

از دیگر عوامل تولید می‌توان به مدیر تولید: امیرمهدی صادقی، تصویربردار: ابوالفضل اعلایی و صدابردار: مهرداد مقدسی اشاره کرد.

رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» از تولیدات جدید شبکه مستند روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت، ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران واقع در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد